Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
0

Mε μια χειρονομία που θεωρείται από τις εντυπωσιακότερες στο ντιζάϊν των βιβλίων, ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης Matt Kish παρουσίασε μια  υψηλής αισθητικής εικονογράφηση, σελίδα-σελίδα,  για το βιβλίο του Τζόζεφ Κόνραντ "Η Καρδιά του Σκότους."

Με ένα έργο που σε στοιχειώνει σε κάθε σελίδα, η εικονογράφηση του Kish αναζωογονεί το κλασικό έργο του Κόνραντ που πραγματεύεται διαχρονικά θέματα όπως η φυλή, το φύλο, η εξουσία, τα προνόμια και οι δυϊκότητες της ανθρώπινης ψυχής, ενώ κερδίζει επάξια την θέση του στην σύνοψη The Graphic Canon, Vol. 3.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του.

Στην εισαγωγή του ο Kish αντιπαραθέτει τα δύο έργα του: "Κάθε εικονογράφος σε κάθε έργο που αναλαμβάνει έχει μια πλειάδα επιλογών. Αναλογιζόμενος πως να προσεγγίσω την Καρδιά του Σκότους έπρεπε να κάνω επιλογές που ούτε μία στιγμή δεν υπήρξαν εύκολες. Εκείνο που με εντυπωσίασε όταν εικονογραφούσα τον Μόμπυ Ντικ ήταν η απεραντοσύνη του έργου του Μέλβιλ. Πρόκειται για ένα τεράστιο βιβλίο το οποίο, αν θελήσουμε να παραφράσουμε τον Γουίτμαν, περιέχει πολλαπλότητες. Αντιφάσκει σε στυλ και τόνο ένδοξα και παράδοξα και ήταν αρκετά ισχυρό ώστε να αποτελέσει όχημα για το όραμα δεκάδων καλλιτεχνών... Ο Μέλβιλ αφήνει χώρο.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Ο Κόνραντ είναι κάτι τελείως διαφορετικό, ιδίως η Καρδιά του Σκότους. Υπάρχει μια τρομακτική αίσθηση κλειστοφοβίας και η συντριπτική μοναδικότητα της ιστορίας. Είναι σχεδόν σαν όσο περισσότερο το διαβάζει κανείς να παρασύρεται όλο και πιο βαθιά σε μία σήραγγα, όπου κάθε άλλη επιλογή και μονοπάτι σβήνει κι εξαφανίζεται μέχρι να μείνει μόνο αυτή η φρικτή και κτηνώδης συνάντηση με τον Κούρτζ και τον καθηλωτικό τρόμο των ιδεών του. Εκεί που ο Μόμπυ Ντικ περιπλανιέται στα περατα της γης και της θάλασσας, η Καρδιά του Σκότους κινείται προς μία κατεύθυνση μόνο κι αυτή είναι τα τάρταρα.

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Όσο κι αν ηταν προφανές ότι δεν θα μπορούσε να αποτελεί εύκολη δουλειά το να πάρει κανείς ένα σημαίνον έργο της λογοτεχνίας και να του εμφυσήσει μια νέα πνοή με τις εικόνες, ωστόσο αυτή η ακατανίκητη έλξη προς τα κάτω αυτής της λογοτεχνικής μαύρης τρύπας, αυτή η σφαίρα στον κρόταφο, πρόβαλλε απαιτήσεις που δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστώ."

 

Ο Kish όμως απάντησε τις απαιτήσεις αυτές με θάρρος, ισορροπώντας ανάμεσα στην τολμηρή δημιουργικότητα και τον σεβασμό για την ευαισθησία του Κόνραντ, παρασύροντας μας μέσα σε αυτή την μαύρη τρύπα με ακατανίκητο μαγνητισμό.

 

Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter
Η Καρδιά του Σκότους εικονογραφείται υποδειγματικά, σελίδα-σελίδα, από τον αυτοδίδακτο καλλιτέχνη Matt Kish Facebook Twitter

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM