Τα εγκαίνια του μουσείου Lous Vuitton είναι μόνο η αρχή ή η αφορμή μιας νέας συζήτησης που έχει ανοίξει στη Γαλλία σχετικά με το ρόλο των μεγιστάνων και των ιδρυμάτων στην τέχνη.
Είναι αναμφίβολα το νέο χοτ -σποτ του Παρισιού, αλλά συγγραφείς, φιλόσοφοι, καλλιτέχνες επικρίνουν τον αυξανόμενο ρόλο των μεγάλων χρηματοοικονομικών ομίλων στη σύγχρονη τέχνη και να καταγγείλουν τους «ευγενείς προστάτες" που "είναι στην πραγματικότητα κερδοσκόποι."
Υπήρξε μια εποχή που οι μεγάλοι χορηγοί βοηθούσαν τις τέχνες χωρίς να προβάλλεται το όνομά τους. Τώρα τα εγκαίνια του μουσείου έγιναν με φαραωνική χλιδή και γιγαντιαίες διαφημίσεις.
Οι καλλιτέχνες υποστηρίζουν στην επιστολή τους, πως εξαιτίας της απόσυρσης του κράτους που έχει εξαθλιωθεί λόγω της κτίσης ζητιανεύουν από τους πολύ πλούσιους. Υπήρξε μια εποχή που οι μεγάλοι χορηγοί βοηθούσαν τις τέχνες χωρίς να προβάλλεται το όνομά τους. Τώρα τα εγκαίνια του μουσείου έγιναν με φαραωνική χλιδή και γιγαντιαίες διαφημίσεις. Οι αληθινοί προστάτες της τέχνης χάνουν χρήματα, αυτοί δεν πρόκειται να χάσουν ούτε ένα ευρώ. Και δεν έχει καμία σημασία η ανηθικότητα του καπιταλισμού διότι δεν έχει καμία συνέπεια στα καλλιτεχνικά γεγονότα. Αυτό το κυνικό επιχείρημα ενορχηστρώνεται από τους καπιταλιστές και εκτελείται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Και σε αυτή την φιλελεύθερη σχέση ο καλλιτέχνης εγκαταλείπει κάθε αυτονομία. Η νέα επιχειρηματική κουλτούρα πιστεύει στο «γεγονός» ως σε ένα νέο Θεό. Τα νέα μουσεία είναι τα παλάτια του σήμερα. Από αυτά που υποστηρίζουμε δεν υπάρχει ηθικό δίδαγμα. Θέλουμε απλώς να ανοίξει μια συζήτηση για την τέχνη, αλλιώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να γιορτάζει το Παρίσι για το άνοιγμα αυτού του μουσείου.
σχόλια