Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο)

0
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Ο Λόρδος Βύρων ατενίζει τα ερείπια της δημοκρατίας"

Από πολύ μικρός έφτιαχνε πόλεις της φαντασίας του με Lego, Playmobil και άλλα υλικά. Αργότερα στην εφηβεία έπαιζε στον υπολογιστή με μανία sim-city στην πρώτη του έκδοση.

Η επαφή του με την ποπ κουλτούρα είναι εμφανής και στα έργα του που παρουσιάζονται τώρα στην Γκαλερί Ειρμός, στην Θεσσαλονίκη. 

Τον ρωτώ τι έγινε μετά τα Playmobil και το sim-city.

«Η πόλη και τα κτίρια με συνάρπαζαν ήδη από μικρό», λέει.

«Η τέχνη στην ζωή μου μπήκε νομίζω μέσα από το πατρικό μου σπίτι στην Θεσσαλονίκη. Είναι ένα μοντέρνο κτίριο – τυπικό της δεκαετίας του 70- με αναφορές στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της βόρειας Ελλάδας σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Βασίλη Παπά. Αποτελείται από πολλά μικρά επίπεδα που υπήρξαν για μένα μια υπέροχη 'παιδική χαρά' και διαμόρφωσαν την σχέση μου με τον χώρο.»

Ποια είναι η έμπνευση πίσω απ' την τωρινή σου έκθεση;

Ο τίτλος της έκθεσης NO MESSAGE προέκυψε από ένα όνειρο που είδα πρόσφατα. Ένα μπουκάλι στην ακροθαλασσιά μ’ ένα χαρτάκι μέσα. Σπάζω το μπουκάλι για να διαβάσω το μήνυμα αλλά το χαρτάκι είναι κενό, ξεθωριασμένο ίσως από την χρόνια έκθεσή του στον ήλιο. 

Ένας αποστολέας άγνωστος που δεν θα μάθει ποτέ αν το μήνυμα του θα φτάσει σε κάποιον προορισμό. 

Κι ένας τυχαίος παραλήπτης που περιμένει ν’ ανακαλύψει ‘το μήνυμα’ όμως η προσδοκία του δεν εκπληρώνεται. Μια αποτυχημένη προσπάθεια για επικοινωνία. Η διάψευση των προσδοκιών είναι ένα θέμα που πάντα με συγκινεί και διαπερνά όλα τα έργα της έκθεσης. Ο τίτλος NO MESSAGE είναι κι ένα σχόλιο για την αδυναμία της ‘πολυφωνικής’ ψηφιακής εποχής μας να εκφράσει, να στείλει και κυρίως να λάβει ένα καθαρό μήνυμα, πολιτικά, κοινωνικά, συναισθηματικά με ότι κακό ή καλό μπορεί αυτό να συνεπάγεται.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"There is a light and it never goes out"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε 2 τόπους είναι ο χρόνος"

 Τι είναι αυτό που σε ωθεί, στην τέχνη σου, να σχολιάζεις τη σύγχρονη ζωή;

Πέρα από το πεδίο της προσωπικής έκφρασης, νιώθω την ανάγκη να μιλήσω για πράγματα που αγαπώ, για πράγματα που μ’ ενοχλούν, για πράγματα που με τρομάζουν. Δεν έχω μεγάλη πίστη στην στρατευμένη τέχνη, ούτε στα ηθικά διδάγματα. Προσπαθώ να θέσω ερωτήματα που βασανίζουν πρώτα εμένα.

Με ποιους τρόπους προτιμάς να το κάνεις;

Μου αρέσει να συνταιριάζω πράγματα που με την πρώτη ματιά μοιάζουν ανόμοια και παράδοξα στην συνύπαρξή τους, επιστρατεύοντας το χιούμορ ως όπλο κατά της σοβαρότητας και -κυρίως- της σοβαροφάνειας. Αστροναύτες και ο Batman μέσα στα ερείπια ενός αρχαιοελληνικού ναού, ένας τσολιάς πάνω σε ξύλινο αλογάκι, μέσα σε μια ρημαγμένη βιβλιοθήκη, υπερμεγέθη ρωμαϊκά αγάλματα στην Σελήνη…    

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Προσδοσία"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Highway to Hell"

Μίλησέ μας λίγο για την τεχνική σου, και το τι σε εμπνέει…

Ο κύριος όγκος της μέχρι στιγμής εικαστικής μου δουλειάς αποτελείται από μικρά γλυπτά-διοράματα. Τα διοράματα αποτελούν μέσο έκφρασης ήδη από την αρχαία Αίγυπτο με υπέροχες αναπαραστάσεις σκηνών από την γεωργική, θρησκευτική και στρατιωτική ζωή.  Η τεχνική μου είναι μικτή με καταγωγή από την αρχιτεκτονική και τη θεατρική μακέτα. Συχνά  χρησιμοποιώ/εντάσσω αντικείμενα που βρίσκω όπως παροπλισμένες ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ. α. Τον τελευταίο χρόνο ασχολούμαι πολύ με το ψηφιακό κολάζ. Με εμπνέει η μαζικότητα της Pop κουλτούρας, η ειδησεογραφική επικαιρότητα, οι ουτοπίες του 20ου αιώνα (πολιτικές, κοινωνικές, πολεοδομικές) αλλά και τα προσωπικά πάθη όπως εκδηλώνονται μέσα στην αδιάκοπη ροή της καθημερινότητας.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Hollywood Hills"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Liberty"

Πώς ενώνεται η πραγματικότητα με τη φαντασία στη δουλειά σου;

Η πραγματικότητα με την φαντασία είναι σε διαρκή αντιπαράθεση. Συγκρούονται πριν ενωθούν. Συχνά ανακυκλώνω μια οικεία εικονογραφία της νεωτερικής εποχής με στόχο να την υπονομεύσω. Όπως είπα και πριν, η μίξη φαινομενικά αταίριαχτων στοιχείων, έχει στόχο να τεθούν ερωτήματα. Πολλές από τις εικόνες που φτιάχνω μοιάζουν με στιγμιότυπα από ένα όνειρο. Μου αρέσει επίσης ν’ ανατρέπω την ‘κανονική’ κλίμακα που προσδιορίζεται από την παρουσία της ανθρώπινη φιγούρας μέσα στα έργα μου.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Message in a bottle"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Psycho Dracula"

Τι ρόλο μπορεί να παίξει η τέχνη στην Ελλάδα της κρίσης;

Τον ρόλο που έπαιζε πάντα. Δυστυχώς οι εικαστικές τέχνες στην Ελλάδα δεν έχουν ένα ευρύ κοινό. Δεν πάμε σε μουσεία, δεν πάμε σε εκθέσεις. Υπάρχει μια απαξίωση του θέσης του καλλιτέχνη που έχει γίνει εντονότερη στα χρόνια της κρίσης. Στα μάτια μεγάλου μέρους της κοινής γνώμης η τέχνη έχει πάψει να συνομιλεί με οποιονδήποτε εκτός από τον εαυτό της. Με αφορμή την ‘υπόθεση  Jan Fabre’ βρεθήκαμε να μιλάμε για ιπτάμενες γάτες, παλλόμενα πέη αλλά και για κρατικοδίαιτους Έλληνες καλλιτέχνες. Όλα εκτός θέματος και με αποκλειστικό θύμα τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Τα βαρύτατα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα στην εποχή της κρίσης που δεν δείχνει να τελειώνει, υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την μικρή σημασία που δίνει στην τέχνη και στον πολιτισμό η χώρα μας. Έχω την αίσθηση ότι το να κάνεις τέχνη στην Ελλάδα του 2016, είναι πράξη αντίστασης.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Raging Stallion" (λεπτομέρεια)
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"Always Forever"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The show must go on"
Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης σχολιάζει τη μεγαλύτερη αδυναμία της ψηφιακής εποχής (με τον πιο ποπ τρόπο) Facebook Twitter
"The winner takes it all"
0

Άρης Δημοκίδης

Γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει. Ενδιαφέρεται για τα πάντα - και γράφει κυρίως γι' αυτά που του αρέσουν. (Κι έχει βγάλει 13 παιδικά βιβλία στις εκδόσεις Μεταίχμιο)
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ