Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Ο Τζάκσον Πόλοκ σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα το 1956. Σύμφωνα με πολλές ενδείξεις, οδηγούσε μεθυσμένος.
0

Ο Αμερικανός ζωγράφος Τζάκσον Πόλοκ, πρωτοπόρος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1912 στο Ουαϊόμινγκ, και μεγάλωσε στην Αριζόνα και την Καλιφόρνια. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και σπούδασε με τον Τόμας Μπέντον στο Art Students League. Επηρεάστηκε από το στυλ του Benton και του Ryder, και αργότερα από τους Μεξικανούς ζωγράφους και τον Πικάσο.

Ξεκινά πίνακες με θέματα όπως η τελετουργική βία ή η σεξουαλικότητα, αλλά σταδιακά στις αρχές του 1940 θα προχωρήσει σε ένα εντελώς αφηρημένο στιλ, μια εποχή κατά την οποία του οποίο δόθηκε ο τίτλος του «αφηρημένου εξπρεσιονισμού».

Οι πίνακές του με την τεχνική "dripping" εκτίθενται για πρώτη φορά το 1948, στην Betty Friedman Gallery και τυγχάνουν καθολικής καλλιτεχνικής αναγνώρισης. Το περιοδικό Time φιλοξενεί εκτενές άρθρο για τον Πόλοκ το 1951, χαρακτηρίζοντάς τον ως τον «μεγαλύτερο εν ζωή Αμερικανό καλλιτέχνη». Οι πίνακες του Πόλοκ μετά το 1951 διαφοροποιούνται και χαρακτηρίζονται από περισσότερο σκοτεινά χρώματα. Ο Τζάκσον Πόλοκ σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, στις 11 Αυγούστου του 1956. Σύμφωνα με πολλές ενδείξεις, οδηγούσε μεθυσμένος.

Ξεκινά πίνακες με θέματα όπως η τελετουργική βία ή η σεξουαλικότητα, αλλά σταδιακά στις αρχές του 1940 θα προχωρήσει σε ένα εντελώς αφηρημένο στιλ, μια εποχή κατά την οποία του οποίο δόθηκε ο τίτλος του «αφηρημένου εξπρεσιονισμού».

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Αlchemy 1947
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Autumn Rhythm, No30, 1950
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Blue Poles, 1952
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Convergence, 1952
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Eyes in the Heat, 1946
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Full Fathom Five, 1947
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Guardians of the Secret, 1943
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No5, 1948
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Mural, 1943
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No1, 1948
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No5, 1948
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No8, 1949
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No1, Lavender Mist, 1950
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No7, Out of the Web, 1949
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Ocean Greyness, 1953
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Out of the Web, 1949
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Pasiphae, 1943
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Portrait and a Dream, 1953
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Reflections of the Big Dipper, 1947
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Silver over Black, White, Yellow and Red, 1948
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Shimmering Substance, 1945
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
The Deep, 1953
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
The She Wolf, 1943
Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Τhe flame 1938
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ