Μοιρασμένα σε δύο γκαλερί του Πεκίνου, ο Ai Weiwei έχει σπάσει και εγκαταστήσει 1.500 φθαρμένα ξύλα ενός 400ετούς κινεζικού ναού. Τα ξύλα (ιερά κομμάτια κι αποσπάσματα) διασπείρονται σε μια εγκατάσταση που μοιάζει με ραγισμένη προσευχή, συνδυασμένα με φώτα και άλλα υλικά. Σύμφωνα με την Galleria Continua, μια εκ των δύο γκαλερί όπου παρουσιάζεται το έργο, αυτή είναι η πρώτη φορά που ο ιδιοφυής καλλιτέχνης στήνει προσωπικά και επιβλέπει in situ την πραγματοποίηση μιας εγκατάστασης στη χώρα του.
Είναι σχεδόν αδύνατο να επισκεφθείς μια έκθεση Ai Weiwei χωρίς να λάβεις υπόψη τον πολιτικό στρόβιλο που τυλίγει εσχάτως τη ζωή του, το κυνήγητό του από τις αρχές, τον περιορισμό του, και τον τελικό του θρίαμβο στον κόσμο της διεθνούς εικαστικής σκηνής.
Πόσω μάλλον, όταν η έκθεση αυτή, για να πραγματοποιηθεί, έπρεπε να πάρει την άδεια της κυβέρνησης και το άνοιγμά της να μετατεθεί χρονικά, για να μη συμπέσει με την επέτειο της εξέγερσης στην πλατεία Τιενανμεν.
σχόλια