Περισσότερες από 700 φωτογραφίες, ψηφιακά επεξεργασμένες περιλαμβάνει η η έκθεση του Λουκά Σαμαρά, Albums 2, στην Pace gallery. Η φωτογραφία χρησιμοποιείται από τον Σαμαρά ως τρόπος με τον οποίο εξερευνά τον τρόπο της ύπαρξής του, παίζοντας μέσα από αυτοβιογραφικά στοιχεία σε συνδυασμό με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στο εν εξελίξει διαρκώς έργο του Σαμαρά, έχουν συνταχθεί προσωπικές εμπειρίες, αντικείμενα και αναμνήσεις, τις οποίες επιτρέπεται να οικειοποιηθούμε, ενώ εξελίσσονται ως αυτόνομο έργο στην ψηφιακή εποχή.
Οι φωτογραφίες του Σαμαρά έρχονται από πολύ παλιά από τα παιδικά τους χρόνια και συγκροτούν την οικογενειακή του καταγωγή, ενώ οι αυτοπροσωπογραφίες του αντιπαρατίθενται με τις εικόνες της παιδικής του ηλικίας, την οικογένεια, και μια ποικιλία από εναλλακτικά τοπία, ένα παρελθόν που ερευνάται συνεχώς μέσα από φωτογραφίες και βίντεο από τις δεκαετίες του 70, του 80 και μέχρι σήμερα. Έτσι συνέχισε να κατασκευάζει ένα κολάζ της ζωής του με ημερολογιακή μορφή, με συλλογή στοιχείων και προτάσσοντας την ρευστή φύση της μνήμης.
Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.
Ο Σαμαράς παρουσιάζει επίσης μια από τις γνωστές εγκαταστάσεις του Doorway, ενώ κάθεται στη μέση ενός δωματίου με ένα δεύτερο κουτί από καθρέφτες μέσα στο χώρο. Τα είδωλα, οι καθρέφτες, οι προκύπτουσες αντανακλαστικές επιφάνειες, οι αντανακλάσεις, με τους υπαινιγμούς του φωτός, οι διαθλάσεις σε αντιπαράθεση με τις εικόνες και τα αντικείμενα εμφανίζονται σε μια εγκατάσταση μέσα στην έκθεση. Αυτό το έργο σε παλαιότερη εκδοχή είχε παρουσιαστεί στο Μπάφαλο και υπάρχει στην συλλογή Albright-Knox της Πινακοθήκης της Νέας Υόρκης. Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.
Ο Σαμαράς έχει δεσμεύσει τον εαυτό του να ανακαλύπτει εκ νέου τις προηγούμενες δουλειές του και να επιτρέπει στην τεχνολογική πρόοδο να διαμορφώνει καθοριστικά την τελική παρουσίαση. Επανεξετάζοντας το έργο του, επιχειρεί να διερευνήσει τις περιπλοκές του απείρου, σε αντίθεση με την πεπερασμένη ανθρώπινη ύπαρξη και την παρουσία, κυρίως μέσω της συνεχιζόμενης εκτέλεσης της καλλιτεχνικής πρακτικής του, ενώ ενσωματώνει την ψηφιακή τέχνη στην ίδια του τη ζωή.
σχόλια