Προς την Ελευθερία

Προς την Ελευθερία Facebook Twitter
0

Συνώνυμο της Αμερικής. Το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο του πλανήτη. Σημείο αναφοράς για τα εκατομμύρια των μεταναστών που έφταναν στο Έλις Άιλαντ. Μνημείο ελευθερίας και συμφιλίωσης των λαών. Υπόσχεση του αμερικάνικου ονείρου. Πρόσωπο που δεν ξεχνάς ποτέ. Ο φύλακας στην πύλη της Νέας Υόρκης.

Μια μέρα σαν τη σημερινή το 1834 είχε γεννηθεί ο άνθρωπος που του έδωσε μορφή και σχήμα: ο γλύπτης σταρ της εποχής του Φρεντερίκ Μπαρτολντί.

Η ιδέα του αγάλματος γεννήθηκε στο μυαλό του Γάλλου ιστορικού Εντουάρ ντε Λαμπουλέ, ο οποίος πρότεινε να κατασκευαστεί ένα μνημείο προς τιμήν της γαλλοαμερικανικής φιλίας. Παραδόθηκε στο Αμερικανικό κράτος (πότε άλλοτε;) στις 4 Ιουλίου του 1884

Τη στατική δομή του μελέτησε ο Γουστάβος Άιφελ.

Το άγαλμα είναι βαρύ: ζυγίζει 225 τόνους.

Είναι, όμως, και ψηλό. Το ύψος του, χωρίς τη βάση υπολογίζεται στα 46,5 μέτρα. Με τη βάση διπλασιάζεται.

Το πέλμα του αγάλματος, έχει μήκος 7,5 μέτρα.

Στο εσωτερικό του έχει 226 σκαλιά. Τα πρώτα 168 σε οδηγούν κατ'ευθείαν στο κεφάλι. Οποιος ανέβει και άλλα 58 φτάνει ως το χέρι, που κρατάει τον πυρσό.
Στην τεράστια βάση του φιλοξενείται από το 1972 το Μουσείο Μετανάστευσης.

Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται στη Γαλλία το 1875, υπό την διεύθυνση του γλύπτη Φρεντερίκ- Ογκίστ Μπαρτολντί αφού πρώτα ο ίδιος είχε συγκεντρώσει τα χρήματα σε ειδικό ταμείο (όπου κατέληγαν εισφορές του γαλλικού λαού).

Οι φήμες σε ολόκληρη τη Γαλλία είχαν βουίξει ότι ο Μπαρτολντί φιλοτέχνησε το πρόσωπο του αγάλματος εμπνευσμένος από τη μητέρα του και το σώμα από την ερωμένη του. Πριν ξεκινήσει την κατασκευή του αγάλματος, ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και επέλεξε ο ίδιος την ακριβή θέση που θα έπερνε το άγαλμα στο λιμάνι της Νέας Υόρκης.

Για να φτάσει στην Αμερική το άγαλμα έγινε 350 κομμάτια και τοποθετήθηκε σε 214 κιβώτια. Η συναρμολόγησή του κράτησε 4 μήνες. Τα εγκαίνιά του έγιναν στις 28 Οκτωβρίου 1886.

Το άγαλμα καλύπτεται από στρώσεις χαλκού.


Ο Μπαρτολντί πέθανε από φυματίωση στο Παρίσι στις 4 Οκτωβρίου του 1904.
Σχεδόν 82 χρόνια μετά, το άγαλμα ανακαινίστηκε. Ο παλαιός πυρσός αντικαταστάθηκε από νέο. Ο παλαιός φυλάσσεται πλέον στο μουσείο του μνημείου.

Φέτος, την 4η Ιουλίου Ημέρα της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας, οι Αμερικανοί είχαν διπλό λόγο να γιορτάζουν καθώς το σύμβολό τους επανήλθε σε λειτουργία. Εννέα μήνες μετά το κλείσιμό του λόγω του τυφώνα Σάντι, το Άγαλμα της Ελευθερίας υποδέχτηκε ξανά τους νεοϋορκέζους.

Στην πραγματικότητα το μνημείο δεν είχε υποστεί σοβαρές ζημιές. Ωστόσο ο τυφώνας είχε καταστρέψει τον περιβάλλοντα χώρο στο Liberty Island.

*****

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Συνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού

Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Σικελιώτης - Τάσσος: Η φιλία και o ουμανισμός των δύο καλλιτεχνών σε μια νέα έκθεση

Οι «Εργάτες» (1932) του χαράκτη Τάσσου συναντιούνται με τον «Εργάτη» (1938) του Γιώργου Σικελιώτη: Περισσότερα από 160 έργα σε αναπάντεχες «συνομιλίες«, από τις 27/10 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα

Εικαστικά / «Ο Αλέξανδρος Ιόλας υπερέβαλλε σε πολλά, και ο καθένας τον παρουσίαζε όπως ήθελε»

Η Ελένη Κουτσούδη-Ιόλα ξεκίνησε μια έρευνα σε διάφορες ηπείρους, όταν μια φοιτήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών τη ρώτησε πού θα μπορούσε να βρει ένα τεκμηριωμένο βιβλίο για τον διεθνή γκαλερίστα και θείο της. Την ενδιέφερε να προβάλλει το έργο του, να προσθέσει πληροφορίες που και η ίδια δεν γνώριζε, και να διαχωρίσει τον μύθο από την πραγματικότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Εικαστικά / Σε μια ταράτσα στην Ύδρα κάποιοι γνωρίζονται φτιάχνοντας μόνοι τους τα σουβενίρ τους

Με επίκεντρο ένα τραπέζι και με το φαγητό να φέρνει άγνωστους μεταξύ τους συνδαιτημόνες κοντά, το Ηydra Εdition είναι μια πλατφόρμα που παρέχει σε κάθε ταξιδιώτη τον χώρο, τον χρόνο και τα υλικά για να δημιουργήσει, να ζωγραφίσει, να γνωρίσει καλλιτέχνες και άλλους δημιουργικούς.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Εικαστικά / Ένα art project στη Λέρο γεφυρώνει τις δύο πλευρές του Αιγαίου

Τοποθετημένο σε έξι σημεία του νησιού, το «All Things Become Islands Before My Senses» φέρνει στο ακριτικό νησί Έλληνες και Τούρκους συλλέκτες, φιλότεχνους και διεθνείς εικαστικούς που παρουσιάζουν τη δουλειά τους, η οποία είναι επηρεασμένη από τη Λέρο με την ιδιαίτερη αισθητική ταυτότητα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aγίοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Εικαστικά / Άγιοι και αρχαγγέλοι, παραθεριστές και ψαράδες: Τα νέα έργα του Luke Edward Hall στο φως της Πάτμου

Μυθικές φιγούρες, η νησιωτική ζωή και η μυστηριώδης ενέργεια της Πάτμου εμπνέουν το πολύχρωμο και βαθιά ρομαντικό έργο του 35χρονου Βρετανού καλλιτέχνη που αγαπά ιδιαίτερα τον Αλέκο Φασιανό και τον Γιάννη Τσαρούχη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ