Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό

Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό Facebook Twitter
Φωτο: Παναγης Χρυσοβεργης
0

Ο Σταμάτης Κραουνάκης απέστειλε εξώδικο στον Δήμο Αθηναίων για τα τραγούδια που ερμηνεύθηκαν χωρίς την άδειά του, στη συναυλία που έδωσε η Άλκηστις Πρωτοψάλτη με φορτηγό τον Απρίλιο.

Η συναυλία δόθηκε το Σάββατο της 25ης Απριλίου και το εξώδικο έχει ημερομηνία 29/4. Κοινοποιήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων και στην Τεχνόπολη, με την πληρεξούσια δικηγόρο να σημειώνει πως κατά την διάρκεια της συναυλίας, ακούστηκαν και εκτελέστηκαν τραγούδια χωρίς την συναίνεση των δημιουργών.

Ο συνθέτης κάνει λόγο για «πολιτική εκμετάλλευση, απόλυτα σκηνοθετημένη, όσον αφορά τα όσα έλαβαν χώρα έμπροσθεν του Μεγάρου Μαξίμου», χωρίς να επιρρίπτει ευθύνες στην Άλκηστη Πρωτοψάλτη ή στους υπόλοιπους μουσικούς που συμμετείχαν αφού όπως λέει «το ήθος και η επιθυμία προς προσφορά των συμμετασχόντων» κρίνεται αδιαπραγμάτευτη. «Η δύναμη, ερμηνευτική, επάρκεια και αξία της ερμηνεύτριας και εξαίρετης συναδέλφου Άλκηστης Πρωτοψάλτη επίσης αδιαμφισβήτη». 

Συνεχίζοντας, ο Σταμάτης Κραουνάκης σημειώνει στο εξώδικό του πως η στάση μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου δεν έγινε αυθόρμητα «αλλά λόγω αναγκαστικής κατευθυνόμενης πορείας και μάλιστα υπό την πλήρη σκηνοθετική σύμπραξη και παρουσία ΜΜΕ». 

«Έλλειψη πρόνοιας για τους καλλιτέχνες»

«Με μεγάλη απογοήτευση διαπίστωσα ότι στο πλαίσιο της ως άνω εκδήλωσης ερμηνεύθηκαν ορισμένα από τα τραγούδια - δημιουργήματά μου, δίχως προηγουμένως να έχω ερωτηθεί προς τούτο, πολλώ δε μάλλον δίχως να έχω παραχωρήσει την εκ του νόμου απαιτούμενη άδεια και συγκατάθεση [...] Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την κραυγαλέα έλλειψη στοιχειώδους πρόνοιας και παράλειψης νομοθετικής δέσμευσης της πολιτείας δια την ενίσχυση όλων των καλλιτεχνών-δημιουργών μουσικών έργων, οι οποίοι έχουν πληγεί από την υγειονομική λαίλαπα επίθεση του Covid-19, έχουν προσβάλει την προσωπικότητά μου ως δημιουργού». 

Ο συνθέτης θεωρεί πως «η δημόσια εκτέλεση των μουσικών δημιουργημάτων του με κοινό χιλιάδες πολίτες, διεξήχθη παρά το νόμο μόνο και μόνο για πολιτική εκμετάλλευση». 

«Επειδή η συμπεριφορά σας συνιστά προσβολή των πνευματικών δικαιωμάτων μου, επειδή οι συνθήκες της πανδημίας είναι επιβαρυντικές και πέραν του υπέρτατου αγαθού της υγείας είναι ορατή η ανάγκη εξασφάλισης των αναγκαίων προς το ζην και δια έναν έκαστο συνάδελφο μουσικό δημιουργό ο οποίος σήμερα δεν μπορεί να ενταχθεί στα χρηματοδοτικά μέτρα στήριξης και αντιμετώπισης των αρνητικών και τραγικά δυσμενών συνεπειών της υφιστάμενης υγειονομικής κατάστασης [...] Διαμαρτύρομαι εντονότατα για την παράνομη συμπεριφορά σας και σας καλώ όπως απέχετε στο μέλλον από όμοιες ενέργειες».

Τι ζητά

Με το εξώδικο, ο Σταμάτης Κραουνάκης ζητά να ενημερωθεί εντός πέντε ημερών για το πόσο «το οποίον προτίθεστε να καταβάλλετε, ποσόν το οποίο να είστε βέβαιοι θα διατεθεί δια τους πάσχοντες και αδυνατούντες να εξοικονομήσουν τα αναγκαία καλλιτέχνες δημιουργούς»

Παράλληλα καλεί τον δήμο να μεριμνήσει από κοινού με το σωματείο Ελλήνων Δημιουργών προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των καλλιτεχνών - μουσικών δημιουργών. 

Αντίγραφο του εξώδικου που ήρθε στην κατοχή της LiFO

 

Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό Facebook Twitter
Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό Facebook Twitter
Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό Facebook Twitter
Εξώδικο Κραουνάκη στον Δήμο Αθηναίων για την συναυλία με το φορτηγό Facebook Twitter
Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ