Γιατί ο 'Bourne' κατέληξε στην Τενερίφη;- Μιλήσαμε με τον παραγωγό που δοκίμασε να φέρει τα γυρίσματα στην Ελλάδα

Γιατί ο 'Bourne' κατέληξε στην Τενερίφη;- Μιλήσαμε με τον παραγωγό που δοκίμασε να φέρει τα γυρίσματα στην Ελλάδα Facebook Twitter
6

 

Γιατί ο 'Bourne' κατέληξε στην Τενερίφη;- Μιλήσαμε με τον παραγωγό που δοκίμασε να φέρει τα γυρίσματα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Η τελευταία ταινία της σειράς «Jason Bourne» με πρωταγωνιστή τον Ματ Ντέιμον διαδραματίζεται στο κέντρο της Αθήνας, αλλά τα γυρίσματα της γίνονται στην Τενερίφη. Οι πρώτες φωτογραφίες από τα γυρίσματα που έδειχναν την μεταμόρφωση που υπέστη το νησί της Ισπανίας για να θυμίζει την ελληνική πρωτεύουσα έκαναν αίσθηση, αλλά προκάλεσαν και απογοήτευση που η χώρα μας έμενε και πάλι εκτός "παιχνιδιού".

Τα πιο πρόσφατα φωτογραφικά ντοκουμέντα από τα γυρίσματα δείχνουν τον Bourne σε μοτοσικλέτα της ΕΛ.ΑΣ σε μαι σκηνή δράσης η οποία περιλαμβάνει και διαδηλωτές.

Γιατί ο 'Bourne' κατέληξε στην Τενερίφη;- Μιλήσαμε με τον παραγωγό που δοκίμασε να φέρει τα γυρίσματα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Το αμερικανικό Variety φιλοξένησε την δήλωση του Έλληνα Κώστα Λαμπρόπουλου που στο πρώτο φιλμ της σειράς είχε αναλάβει τη συμπαραγωγή για τα γυρίσματα που είχαν γίνει στη Μύκονο. O κος Λαμπρόπουλος της CL Prods εξήγησε πως η Ελλάδα αμελεί εδώ και χρόνια να γίνει θελκτικός και κυρίως πρακτικός προορισμός για τις μεγάλες Χολιγουντιανές παραγωγές.

* Η σκηνή με τη Μύκονο στο φινάλε της πρώτης ταινίας που είχε διάρκεια μικρότερη από 2 λεπτά:

Ζητήσαμε από τον κο Λαμπρόπουλο να μας δώσει περισσότερες λεπτομέρειες και όλο το παρασκήνιο μιας ακόμη αποτυχημένης και χαμένης ευκαιρίας. Όπως αναφέρει στο LIFO.gr, oι επαφές έγιναν με τον παραγωγό Frank Marshall, και ξεκίνησαν πριν από περίπου 1 χρόνο. Το πλάνο ήθελε την ταινία να ταξιδεύει στην Ελλάδα για να κάνει γυρίσματα πολύ μεγάλης έκτασης και επίσης μεγάλου budget. H εταιρία του Κώστα Λαμπρόπουλου ανέλαβε λοιπόν να ετοιμάσει το πρόγραμμα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του νέου φιλμ. Μετά από πολύ καιρό και πολλές εργατοώρες αποδείχτηκε πως πρακτικά θα ήταν αδύνατον ή έστω πολύ δύσκολο. "Δύο ήταν τα μεγάλα αγκάθια: το φορολογικό κίνητρο και τα εργασιακά του κινηματογραφικού χώρου." μας επισημαίνει ο κος Λαμπρόπουλος ο οποίος τονίζει πως χώρες όπως η Ιταλία ή η Μάλτα έχουν προχωρήσει σε στρατηγικές κινήσεις προκειμένου να γίνουν ακαταμάχητοι προορισμοί για διεθνείς παραγωγές και γυρίσματα.

Γιατί ο 'Bourne' κατέληξε στην Τενερίφη;- Μιλήσαμε με τον παραγωγό που δοκίμασε να φέρει τα γυρίσματα στην Ελλάδα Facebook Twitter

Πέρα από το φορολογικό πάντως, αυτό που ο Μάρσαλ απαιτούσε να είναι ξεκάθαρο ήταν η νομιμότητα για τα εργασιακά, κάτι που θα εξασφάλιζε την ασφάλεια των γυρισμάτων χωρίς εμπλοκές και μπερδέματα. "Το να κάνεις γυρίσματα για μια τόσο μεγάλη παραγωγή είναι κάτι που απαιτεί εκατοντάδες ανθρώπους οι οποίοι πρέπει να προσληφθούν και να εργαστούν σε ένα ιδιότυπο καθεστώς. Για παράδειγμα, τα γυρίσματα αυτά θα απαιτούσαν τουλάχιστον 150 προσλήψεις σε τεχνικούς και εργάτες για το σκηνικό και την παραγωγή και αυτός ο αριθμός είναι χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι ηθοποιοί και κομπάρσοι που θα χρειαζόντουσαν για τα συμπληρωματικά πλάνα." διευκρινίζει ο κος Λαμπρόπουλος. "Αν συνυπολογίσουμε όλες τις ανάγκες, τότε ο αριθμός αυτός θα ξεπερνούσε τους 300 ανθρώπους από την Ελλάδα που θα δούλευαν για το Bourne. Ωστόσο σε όλα τα γυρίσματα, η διάρκεια δεν είναι σχεδόν ποτέ 8 ώρες και συνήθως φτάνει τις 12 με 14. Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει όμως οι υπερωρίες να δηλώνονται πολύ νωρίτερα, κάτι που όπως καταλαβαίνετε σε ρυθμούς κινηματογραφικούς δεν μπορεί να προβλεφθεί και να ισχύσει."

Eδώ και 19 χρόνια η CL Productions έχει υποστηρίξει και διεκπεραιώσει παραγωγές και συμπαραγωγές μικρού, μεσαίου και μεγάλου προϋπολογισμού. Με συνεργασίες, όπως με την Κappa Productions, Martin Scorcese USA, τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, την Filmauro Aurelio DeLaurentis Italy, την Village Roadshow, την Network Production USA, το Υπουργείο Πολιτισμού, την συμμετοχή της στην διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004, η CL Productions έχει δείξει πως το σενάριο που θέλει την Ελλάδα διεθνή προορισμό κινηματογραφικών γυρισμάτων δεν είναι ανέφικτο.

 


Τα προβλήματα της ελληνικής νοοτροπίας και γραφειοκρατίας είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα χρειάζεται μια ειδική μεταχείριση και πιο στοχευμένη στρατηγική, αλλά οι σκόπελοι δεν μπορούν να ξεπεραστούν εύκολα. "15 χρόνια δίνουμε αγώνα για να κάνουμε τη χώρα μας ελκυστική για τις ξένες παραγωγές μέσω του ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων)" σημειώνει ο κος Λαμπρόπουλος ο οποίος τονίζει πως όλες οι χώρες έχουν γραφεία εξυπηρέτησης για τις μεγάλες εταιρίες παραγωγής και αναλαμβάνουν εξολοκλήρου από όλα όσα χρειάζονται για τα γυρίσματα και τις απαραίτητες άδειες.

Τον ρωτάμε να μας πει πόσες περίπου μεγάλες παραγωγές χάνονται ετησίως εξαιτίας της κατάστασης, αλλά κι τι πραγματικά εννοούμε μεγάλες παραγωγές - ποια είναι τα νούμερα σε χρήματα; "Κάθε χρόνο από την CL Prods περνάνε και χάνονται τουλάχιστον 3-4 μεγάλα αιτήματα για μεγάλες δουλειές. Για το Bourne, που τώρα γυρίζεται στην Τενερίφη, το ποσό που προορίζονταν για τα γυρίσματα στην Ελλάδα θα έφτανε τα 13 με 14 εκατομμύρια δολάρια."

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ