Το Baden-Württemberg, τo τρίτο μεγαλύτερο ομοσπονδιακό κρατίδιο της Γερμανίας ζει μέρες ντροπής μετά την πρόσφατη ανακάλυψη που διενεργήθηκε από το δικαστήριο της πολιτείας και αφορά έλεγχο ο οποίος αποκάλυψε την συγκλονιστική αμέλεια που σχετίζεται με έργα που έχουν αποκτηθεί με κρατικά κονδύλια.
Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine, ο έλεγχος έδειξε ότι περίπου 500 έργα τα οποία έχουν αποκτηθεί από το δημοτικό πρόγραμμα "Kunst am Bau", το κονδύλι για την τέχνη που προέρχεται από το Κράτος, δεν υοήρχν στην καταμέτρηση ή είχαν εξαφανιστεί. Από το 2010, η πολιτεία έχει αγοράσει έργα 2.000.000 ευρώ.
Η κυβέρνηση της Βάδης-Βυρτεμβέργης είναι υπέυθυνη για τη διαχείρηση των 3.500 έργων τέχνης στο δημόσιο χώρο, σε ολόκληρη την πολιτεία, τα οποία έχουν καταλογογραφηθεί. Μάλιστα, από το 2005 όλα τα έργα υπάρχουν σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων. Ωστόσο ένας πρόσφατος έλεγχος έδειξε ότι 500 έργα δε μπορούν να βρεθούν πουθενά. Μεταξύ αυτών που λείπουν είναι δυο σημαντικά έργα του μοντερνισμού όπως η λιθογραφία του 1958 Signes et meteors του Χοάν Μιρό και η ξυλογραφία του 1919 του Lyonel Feininger με τίτλο Segelschiffe. Και τα δύο έργα είχαν αγοραστεί στις αρχές του 1960 για το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης. Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η διοίκηση του πανεπιστημίου δεν ήταν ενήμερη για την απώλεια, ή ακόμα και την ημερομηνία κατά την οποία η κλοπή παρατηρήθηκε για πρώτη φορά.
Άλλο παράδειγμα είναι το έργο της Νίκι ντε Σαν Φαλ Ο ποιητής και η Μούσα του, που ήταν τοποθετημένο στο συντριβάνι του Πανεπιστημίου Ulm, και πρέπει τώρα να συντηρηθεί εξαρχής. Η αξία της συλλογής της διοικητικής αυτής περιφέρειας έχει αποκτήσει νέα αξία τα τελευταία χρόνια, με έργα που έχουν αποκτηθεί σε χαμηλότερες ή υψηλότερες τιμές να έχουν αποκτήσει σημαντικά κέρδη στη διάρκεια των περασμένων ετών όπως τα έργα των Henry Moore, Otto Dix, Alexander Calder, Aristide Maillol, Max Ackermann.
σχόλια