Κτίσμα του 4ου μ.Χ. αιώνα έφεραν στο φως ανασκαφές στην Κύπρο

Κτίσμα του 4ου μ.Χ. αιώνα έφεραν στο φως ανασκαφές στην Κύπρο Facebook Twitter
(ΑΠΕ)
0

Τα ερείπια ενός μεγάλου κτιρίου, που οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι είχε ανεγερθεί πριν το τέλος του 4ου αιώνα μ.Χ, αμέσως δυτικά της Οικίας του Σεισμού, στην ακρόπολη του Κουρίου στην Κύπρο έφερε στο φως η ανασκαφή. 

Οι ανασκαφές γίνονται στο πλαίσιο του προγράμματος "Kourion Urban Space Project", (KUSP).

Οι έρευνες αυτές αποτελούν μέρος των γενικότερων ερευνών στον αρχαιολογικό χώρο Κουρίου. Η ανασκαφή έχει φέρει στο φως μέχρι σήμερα πιθανότατα τους δυτικούς και ανατολικούς εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου, και αρκετούς τοίχους που χωρίζουν το κτίριο εσωτερικά.

Η ομάδα του "Kourion Urban Space Project" έχει εντοπίσει τουλάχιστον τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά δωμάτια, μια πιθανή στεγασμένη αυλή, και ένα εξωτερικό χώρο που περιλαμβάνει πρόσβαση σε πηγάδια που θα περιείχαν νερό.

Σύμφωνα με το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου η φετινή ανασκαφική περίοδος αποκάλυψε ότι το Κτίριο είχε μια μοναδική διάρκεια ζωής και δεν φαίνεται να επαναχρησιμοποιήθηκε μετά από την καταστροφή του. Το κτίριο κατασκευάστηκε, επεκτάθηκε και διαχωρίστηκε εσωτερικά, στη συνέχεια καταστράφηκε, λεηλατήθηκε και τέλος καταχώθηκε με τον καιρό, μέχρι την έναρξη των αρχαιολογικών ερευνών.

Το γεγονός ότι μερικοί από τους τοίχους ήταν κατασκευασμένοι από μεγάλους ορθογωνισμένους ασβεστόλιθους ενώ άλλοι από μη επεξεργασμένους μικρότερους λίθους, υποδεικνύει ότι το κτίριο αυτό είχε επιδιορθωθεί ή και επεκταθεί κατά τη διάρκεια της χρήσης του. Όπως και η Οικία του Σεισμού, το Κτίριο εκτιμάται ότι καταστράφηκε στις σεισμικές δονήσεις που ισοπέδωσαν το Κούριο κατά το τελευταίο μισό του 4ου αιώνα. Οι τοίχοι που αποτελούνταν από ακανόνιστους λίθους κατέρρευσαν ενώ οι μεγάλοι ορθογωνισμένοι λίθοι έσπασαν ή μετακινήθηκαν από τη θέση τους.

Στο χώρο της εσωτερικής στεγασμένης αυλής, μεγάλοι λίθοι από τους οποίους κάποιοι έφεραν χαραγμένη διακόσμηση από φύλλα άκανθας, κατέρρευσαν από τους τοίχους προκαλώντας την κατάρρευση της οροφής και αφήνοντας ένα στρώμα από κεραμίδια πάνω από τα ερείπια. Μετά το σεισμό, το Κτίριο φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε. Άμμος από την παραλία σταδιακά γέμισε τα κενά ανάμεσα από τα ερείπια, επιταχύνοντας την κατάχωση του.

Επίσης, το κτίριο καλύφθηκε στη συνέχεια από αποθέσεις μπάζων και σπασμένης κεραμικής, ενώ μέρος των μεγάλων ορθογωνισμένων λίθων του απομακρύνθηκαν για να επαναχρησιμοποιηθούν στην ανοικοδόμηση ή επιδιόρθωση άλλων κτηρίων.

Τα αποτελέσματα της ανασκαφής στο Κτίριο φανερώνουν πολλές πτυχές των ανθρώπων που έζησαν στο κτίριο αυτό. Σε αρκετά δωμάτια, οι κάτοικοι είχαν εισάξει μάρμαρο και ασβεστίτη για να διακοσμήσουν τα πατώματα και τα κατώτερα τμήματα των τοίχων. Είχαν στολίσει τα ανώτερα τμήματα των τοίχων με τοιχογραφίες σε κόκκινο, τιρκουάζ, μαύρο και κίτρινο χρώμα.

Οι κάτοικοι επίσης εισήγαγαν πολύτιμα αντικείμενα, όπως τη μεγάλη γυάλινη φιάλη (πιάτο) κατασκευασμένη από ράβδους γυαλιού λιωμένους πάνω σε σκούρα πράσινη βάση, από την Όαση Χάργκα της Αιγύπτου, ή ο μεγάλος αποθηκευτικός αιγυπτιακός αμφορέας, που εντοπίστηκε σε άλλο δωμάτιο. Επίσης, εντοπίστηκαν τεμάχια από εισηγμένα μαρμάρινα αγάλματα ανθρώπινων και ζωικών μορφών.

Οι έρευνες του προγράμματος "Kourion Urban Space Project" διεξάγονται υπό τη διεύθυνση του δρος Thomas W. Davis από το Tandy Institute of Archaeology, Southwestern Baptist Theological Seminary, Fort Worth Texas, ΗΠΑ, ο οποίος διετέλεσε και διευθυντής του Αμερικανικού Ινστιτούτου Κυπριακών Αρχαιολογικών Ερευνών (CAARI) από το 2003 μέχρι το 2011.

Οι συνεργάτες του KUSP περιλαμβάνουν το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αυστραλίας, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Western Sovereign Base Area Archaeology Society. Συμμετείχαν φοιτητές και εθελοντές από τους πιο πάνω οργανισμούς, καθώς και από το University of Cincinnati (ΗΠΑ), το Stanford University (ΗΠΑ) και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ