Λένα Κιτσοπούλου: «Αξιότιμη Ελευσίνα, μού χρωστάς 1.000 ευρώ»

Λένα Κιτσοπούλου: «Αξιότιμη Ελευσίνα, μού χρωστάς 1.000 ευρώ» Facebook Twitter
5

Ανοιχτή επιστολή απευθύνει η Λένα Κιτσοπούλου προς τον φορέα «Ελευσίνα 2021 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», διαμαρτυρόμενη για την απόρριψη της πρότασής της. Όπως δηλώνει η ίδια στη LifO: "Με την προηγούμενη καλλιτεχνική διεύθυντρια της eleusis2021 Κέλλυ Διαπούλη πολλοί καλλιτέχνες όπως και εγώ, ύστερα από περίπου δύο ετών ενασχόληση με το θέμα ( κουβέντες, επισκέψεις σε χώρους, σεμινάρια – συνέδρια, ξεναγήσεις στην Ελευσίνα κ.λ.π.) είχαμε κάνει κάποιες προτάσεις για το φετινό φεστιβάλ του συνοικισμού που θα λάβει χώρα τον Ιούνιο στην Ελευσίνα. Η κα Διαπούλη έφυγε, ήρθε νέα διεύθυνση, η οποία απέρριψε την πρόταση μου, χωρίς ποτέ εγώ να λάβω μία επίσημη απάντηση, μία επιστολή, χωρίς να γίνει μία κουβέντα για το γεγονός ότι έχουμε μήνα Μάρτιο, οι συντελεστές είχαν ήδη κλειστεί και εγώ είχα ήδη ξεκινήσει να δουλεύω το έργο. Μάλιστα, μέχρι πριν δέκα μέρες περίπου ακόμα, η παραγωγός μας με πήρε να μου πει να αλλάξουμε τον χώρο στον οποίο θα παιζότανε το έργο μου, ένα σχολείο συγκεκριμένα, το οποίο η ίδια η νέα διεύθυνση του φεστιβάλ μου είχε προτείνει και η ίδια πάλι μου απέρριψε με την αιτιολογία ότι είμαι ακραία, προκλητική καλλιτέχνης και δεν ταιριάζω σε ένα σχολικό κτήριο. Λίγο μετά, πάλι μέσω τρίτων, έμαθα ότι η πρόταση μου απορρίπτεται εντελώς, για τους ίδιους λόγους, για το ότι δηλαδή είμαι μία προκλητική καλλιτέχνης, η οποία δεν ταιριάζει στο κλίμα μιας πολιτιστικής ευρωπαικής πρωτεύουσας".

 

Ολόκληρη η επιστολή (στο ύφος των θεατρικών μονολόγων της), έχει ως εξής:


Αξιότιμη και αγαπητή πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης του 2021!

Αναγκάζομαι να ζητήσω από τον Χρήστο Χριστόπουλο να σας προωθήσει αυτό το μέιλ,καθότι έχω καταλάβει ότι το δικό σας ευρωπαϊκό στιλ επιβάλλει οι προτάσεις όπως και η οποιαδήποτε επαγγελματική συνδιαλλαγή να γίνονται μέσω φίλων και γνωστών και όχι με κάποια τυπική και επίσημη, προσωπική επιστολή, που στην δική μας περίπτωση μου οφείλατε, καθότι εγώ επίσημα σας είχα υποβάλλει μία πρόταση (δεν έστειλα κάποιον θείο μου που τυχαίνει να ζει στην Ελευσίνα να σας πει τα νέα μου).

Θα ήταν χρήσιμο λοιπόν, πέρα από ευγενικό και πρέπον να μου είχατε απαντήσει με ένα τυπικό μέιλ, ή γράμμα, ώστε να είχα τουλάχιστον κάποια διεύθυνση σας για να μπορέσω κι εγώ να σας γράψω και να σας ευχαριστήσω θερμότατα για την απόφασή σας να απορριφθεί η πρότασή μου.

Τέλος πάντων τά' χει αυτά η Ευρώπη, έχω ταξιδέψει αρκετά και γνωρίζω,ευτυχώς τυχαίνει να ξέρω τον Χρήστο, αλλιώς θα έπρεπε να είχα κοπιάσει πολύ για να έρθω ως εκεί να βρω τον μπακάλη της γειτονιάς σας, ή κάποιον περιπτερά και να αφήσω ένα σημείωμα, δεν ξέρω, είπαμε έχω ταξιδέψει πολύ, αλλά ίσως όχι τόσο ώστε να γνωρίζω πως συμπεριφέρεται κανείς σωστά μέσα στο πλαίσιο ενός επίσημου φορέα όπως είναι ο δικός σας.

Θέλω λοιπόν με αυτό το μέιλ να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ που δεν θα συνεργαστούμε, γιατί ειλικρινά παρακολουθώντας τις τελευταίες σας κινήσεις και αντιλαμβανόμενη το υψηλό ευρωπαϊκό καλλιτεχνικό σας επίπεδο, το οποίο θεωρεί το προκλητικό, αρνητικό στοιχείο για έναν καλλιτέχνη (και πάλι σας συγχαίρω για το σκεπτικό σας, γιατί όντως η τέχνη δεν πρέπει να προκαλεί, ούτε να ταράζει), κατάλαβα ότι ορθώς δεν μπορώ να ανήκω σε ένα τέτοιο προοδευτικό σχήμα, σαν αυτό που εκπροσωπείτε.

Όσον αφορά την πρόκληση, η οποία σαφέστατα είναι το γυμνό, το αίμα, και διάφορα τέτοια απεχθή στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έργο μου, συμφωνώ μαζί σας ότι πρέπει να καταδικάζεται και να απορρίπτεται από φεστιβάλ ευρωπαϊκών προδιαγραφών και με βάση την ευρωπαϊκή νοοτροπία σας θα ήθελα με όλη μου την ταπεινότητα να σας σας θα ήθελα με όλη μου την ταπεινότητα να σας προτείνω, μιας και τώρα είστε επιτέλους Ευρώπη, να σβήσετε από το ευρωπαϊκό θέατρο και τα ονόματα των, Frank Castorf, Angelica Liddell, Vegard Vinge, Christoph Schlingensief (συγγνώμη που αναφέρω ονόματα που σίγουρα δεν γνωρίζετε) επίσης μιας και πήρατε τη γομολάστιχα στα χέρια σας γιατί δεν διαγράφετε από τον καλλιτεχνικό χάρτη και τον Χάνεκε και τον Ταραντίνο και τον Μπουνιουέλ και τον Φράνσις Μπέικον και τον Μπουκόφσκι και τον Καζανόβα και τον Εμπειρίκο και τον Λάνθιμο, έχετε πάρα πολύ δουλειά να κάνετε και ειλικρινά σας μιλάω μόνο εσείς μπορείτε! Θα προσφέρετε πολλά καλά στην τέχνη, πιστέψτε με.

Και κάτι τελευταίο: Δεν ξέρω αν το έχετε πάρει χαμπάρι, υπάρχουν πλέον πολύ φτηνά αεροπορικά εισιτήρια για την Ευρώπη, ειδικά σε low season περιόδους. Δεν θα ήταν κακό να πηγαίνατε μερικές βόλτες, είναι φτηνά και πραγματικά γίνονται πολλά φεστιβάλ έξω.

Καταλαβαίνω ότι η Ελλάδα είναι ωραία χώρα, και σαν το ελληνικό κλίμα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο,όμως ειλικρινά θα ήταν χρήσιμο έστω να δείτε πώς γίνονται τα φεστιβάλ, να πάρετε μία μυρωδιά. Δεν έχετε περιέργεια να δείτε τι είναι αυτή η Ευρώπη επιτέλους; Που όλο την ακούτε και δεν την έχετε δει ποτέ;

Θα μπορούσα να συνεχίσω με πολλές φιλικές συμβουλές ακόμα, απλώς επειδή δεν μου αρέσει να καταβάλλω τόσο κόπο αφιλοκερδώς,θα σταματήσω εδώ. Σας ευχαριστώ και πάλι θερμότατα που δεν θα χρειαστεί να συναντηθούμε ποτέ και σας εύχομαι ολόψυχα ένα φεστιβάλ όπως το ονειρεύεστε: ανώδυνο, ακίνδυνο και φιλήσυχο, σαν την ίδια την τέχνη.

Λένα Κιτσοπούλου

Υ.Γ. Σε περίπτωση που θελήσετε να επανορθώσετε έστω στο ελάχιστο, έχω αφήσει τον αριθμό του λογαριασμού μου στην ταβέρνα Στράτος για να μου καταβάλετε το ποσό των 1000 ευρώ. Είναι το κόστος του γράμματος που μόλις συνέταξα, μου πήρε συνολικά μία ώρα, στην τιμή όμως συμπεριλαμβάνω και το γεγονός ότι είμαι βραβευμένη συγγραφέας.

Culture
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.