«After Hours»: Ο Weeknd κυκλοφόρησε, εν μέσω πανδημίας, το πιο αναμενόμενο άλμπουμ της χρονιάς

«After Hours»: Ο Weeknd κυκλοφόρησε, εν μέσω πανδημίας, το πιο αναμενόμενο άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Bρέθηκαν και κάποιοι που δεν είδαν με καλό μάτι την κίνηση του Weeknd να κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ με θέμα το πόσο μισεί τη ζωή του και τον εαυτό του σε καιρό παγκόσμια κρίσης.
0

Πώς είναι να κυκλοφορείς ένα άλμπουμ μέσα στην πανδημία και στη γενική καραντίνα; Αρκετά μεγάλα ονόματα ακύρωσαν τις προγραμματισμένες κυκλοφορίες τους τις τελευταίες μέρες, βλέπε Lady Gaga, HAIM κ.ά.


Από την άλλη μεριά, αρκετοί δεν πτοήθηκαν. Ο Weeknd ήταν ανάμεσα σε αυτούς. To «Αfter Hours», το τέταρτο κατά σειρά άλμπουμ του, κυκλοφόρησε στις 20 Μαρτίου και ο Abel Tesfaye, όπως είναι το κανονικό του όνομα, το αφιέρωσε σε έναν φαν του, τον Lance, που πέθανε το βράδυ πριν από την κυκλοφορία (από τι άραγε;).


Με τρία εξαιρετικά singles, τα «Ηeartless», «Blinding Lights» και το «In your eyes», το ένα καλύτερο από το άλλο, και μια σειρά από τηλεοπτικές εμφανίσεις που θύμισαν τις εποχές του Michael Jackson, ήταν με διαφορά ένας από τους πιο αναμενόμενους δίσκους του 2020, ίσως ο πιο αναμενόμενος. Εκεί ο Tesfaye εμφανιζόταν αινιγματικός και αλλαγμένος. Δεν λάνσαρε πια το τεράστιο σήμα-κατατεθέν του, το κούρεμα αλά Μπασκιά, αλλά ένα κοντό άφρο. Φορούσε κόκκινα σακάκια και τεράστια κοκάλινα γυαλιά, είχε αφήσει μουστάκι και είχε ένα ματωμένο τσιρότο πάνω στη σπασμένη μύτη του ‒ έμοιαζε περισσότερο με καρικατούρα.

Δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις πολλούς καλλιτέχνες αισθησιακούς, ο Weeknd όμως είναι σίγουρα ένας από αυτούς. Η φωνή του έχει ακριβώς τη χροιά και τον τόνο που μπορούν να σε κάνουν να κοκκινίσεις και αυτό είναι ένα σπάνιο χάρισμα, ειδικά τον 21ο αιώνα που τα έχεις δει και ακούσει όλα. 


To «After Hours» πραγματοποιεί όσα υπόσχεται και ανά στιγμές ξεπερνά τις προσδοκίες. Εκτός από τα τρία hits, κρύβει κι άλλες μικρές εκπλήξεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον ακόμη και του  πιο απαιτητικού ακροατή. Άνετα μπορεί να θεωρηθεί σημαντικό στη δισκογραφία του 30χρονου Καναδού.


Ο Weeknd είναι ένας από τους καθοριστικότερους μουσικούς της νέας γενιάς. Από τότε που πρωτοσυστήθηκε στον κόσμο με το «House of Balloons» ξεχώρισε για τον ήχο του και τον φουτουριστικό τρόπο που προσέγγιζε το R&B, σαμπλάροντας ραπ με ποστ πανκ αριστουργήματα του παρελθόντος και γράφοντας ξαναμμένους στίχους που περιέγραφαν γαργαλιστικά την εξάρτησή του από διάφορες ουσίες και one-night stands με εντυπωσιακές γυναίκες. Δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις πολλούς καλλιτέχνες αισθησιακούς, ο Tesfaye όμως είναι σίγουρα ένας από αυτούς. Η φωνή του έχει ακριβώς τη χροιά και τον τόνο που μπορούν να σε κάνουν να κοκκινίσεις και αυτό είναι ένα σπάνιο χάρισμα, ειδικά τον 21ο αιώνα που τα έχεις δει και ακούσει όλα.

«After Hours»: Ο Weeknd κυκλοφόρησε, εν μέσω πανδημίας, το πιο αναμενόμενο άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Δεν λάνσαρε πια το τεράστιο σήμα-κατατεθέν του, το κούρεμα αλά Μπασκιά, αλλά ένα κοντό άφρο. Φορούσε κόκκινα σακάκια και τεράστια κοκάλινα γυαλιά, είχε αφήσει μουστάκι και είχε ένα ματωμένο τσιρότο πάνω στη σπασμένη μύτη του ‒ έμοιαζε περισσότερο με καρικατούρα.


Δυστυχώς, ο ίδιος δεν κατάφερε να πετύχει ποτέ αυτού του είδους την κορύφωση στα επίσημα άλμπουμ του. Στα «Kiss Land», «Beauty behind the madness» και «Starboy» μπορεί να συνεργάστηκε με κορυφαίους στο είδος τους, όπως ο Sébastien Tellier, οι Daft Punk και ο Kanye West, και μπορεί να έβγαλε μια σειρά από αξέχαστα τραγούδια, αλλά ως συνολικές προσπάθειες ήταν άνισα και εφήμερα.


Στο «After Hours» ξαναβρίσκει την απαραίτητη συνοχή και συνάφεια, τα βασικά συστατικά ενός ολοκληρωμένου άλμπουμ και τη χρυσή τομή που ενώνει το mainstream με τον πειραματισμό και τις lo-fi καταβολές του. Το συναίσθημα που δημιουργεί είναι μια έντονη νοσταλγία όχι για ένα μακρινό παρελθόν, όπως εύλογα θα περίμενε κανείς, αλλά για την πρώτη φορά που άκουσες τη μουσική του και γοητεύτηκες από το ηχητικό του σύμπαν. Είναι ίσως η καλύτερη δουλειά του από την εποχή των mixtapes του.


Το 2012 αποτέλεσε μια κρίσιμη καμπή στην καριέρα του Tesfaye. Ήταν η στιγμή που πέρασε από την αφάνεια των μικρών κλαμπ της Νέας Υόρκης στο mainstream και αναγνωρίστηκε διεθνώς. Τότε ακόμα υπέγραφε στο YouTube ως «xo», που στην αργκό του Διαδικτύου μπορεί να σημαίνει «φιλί» και «αγκαλιά» αλλά και ecstacy και oxycodone, τις ουσίες στις οποίες ήταν εθισμένος. Αυτό το μεσοδιάστημα αποτυπώνεται στην ταινία των αδερφών Safdie, «Uncut Gems», όπου παίζει για λίγα λεπτά τον εαυτό του, περιγράφοντας τη ριψοκίνδυνη ζωή που έκανε τότε, σνιφάροντας κοκαΐνη στις τουαλέτες των κλαμπ και ξελογιάζοντας περιστασιακές φαν.

Δεν γνωρίζω αν ήρθε εκεί σε επαφή με τον Daniel Lopatin και τον Metro Booming, με τους οποίους συνεργάζεται στο «After Hours». Ο Lopatin ήταν υπεύθυνος για το καταπληκτικό ηλεκτρονικό σάουντρακ και ο Metro Booming έκανε ένα μικρό cameo στο φιλμ. Στο άλμπουμ συμμετέχουν επίσης ο Kevin Parker των Tame Impala, ενώ πίσω από την παραγωγή είναι ένας μακροχρόνιος συνεργάτης του, ο Illangelo. Στην deluxe έκδοσή του υπάρχουν remixes από τους Blaze, τους Chromatics και τους Lil Uzi Vert. Το άλμπουμ έχει 14 κομμάτια και διαρκεί σχεδόν μία ώρα.

 

The Weeknd - In Your Eyes (Official Video)

Το κόνσεπτ και η αισθητική του έχουν κινηματογραφικό χαρακτήρα. Μιλάει για το τέλος μιας σχέσης (μάλλον με το μοντέλο Bella Hadid, που είναι και η πιο πρόσφατη πρώην του) και για το ότι η διασημότητα και τα λεφτά δεν φέρνουν απαραίτητα την ευτυχία. Ο μηδενισμός, ο ναρκισσισμός και ο μισογυνισμός που βγάζει τον χρωματίζουν ως τον κακό της υπόθεσης. Στο gore βίντεο του «In your eyes» ο χαρακτήρα που υποδύεται τελικά είναι ένας σχιζοφρενής δολοφόνος που κυνηγάει το επόμενο θύμα του μέσα σε ένα κλαμπ, αλλά τελικά βρίσκει ζοφερό τέλος όταν η κοπέλα τον αποκεφαλίζει και χορεύει κρατώντας θριαμβευτικά το κεφάλι του την υπόλοιπη νύχτα.

Οι στίχοι είναι, όπως πάντα, σεξουαλικά φορτισμένοι, χωρίς να λείπουν οι αναφορές στα ναρκωτικά: από σεξ στο στούντιο μέχρι βαριές, σκοτεινές εξομολογήσεις, όπως το ότι αν πεθάνει από υπερβολική δόση, θα ήθελε μαζί του το αντικείμενο του πόθου του.

Παραλίγο να στραβοκαταπιώ όταν στο «Snowchild» τον άκουσα να τραγουδάει: «She like my futuristic sounds in the new spaceship / Futuristic sex, give her Phillip K. Dick». Δεν μπορείς να πας πιο Weeknd από κει.


Παρότι ο Lopatin συμμετέχει επίσημα σε τρία μόνο κομμάτια, τα επικά ambient ηχοχρώματα που δημιουργεί είναι διάχυτα στο «After Hours», που ως ήχος δανείζεται στυλιστικά περισσότερο από τα επιβλητικά συνθεσάιζερ σάουντρακ των '80s. Μοιάζει σαν μαζί με τον Tesfaye να γυρίζουν πίσω στο χρόνο και να αναπλάθουν μουσικά θέματα σαν του Pino Donaggio για το «Body Double» του Brian De Palma.


Η καταπληκτική χημεία μεταξύ τους γίνεται ξεκάθαρη στο «Scared to live». Πατάνε «ξεδιάντροπα» πάνω στο «Your Song» του Elton John και πραγματικά μεγαλουργούν σε ένα κομμάτι που αποκλείεται να σε αφήσει ασυγκίνητο.

 

The Weeknd - «Scared To Live» (Live on Saturday Night Live / 2020)


Μεταξύ αστείου και σοβαρού κάποιος σχολιάζει κάτω από το βίντεο στο YouTube: «Α, ναι, θυμάμαι αυτό το τραγούδι. Ήταν 2020 και ολόκληρος ο κόσμος είχε αποτρελαθεί λόγω του κορωνοϊού, τότε γνώρισα τη μητέρα σου μέσα σε ένα νοσοκομείο...».


Στην πραγματικότητα, βρέθηκαν και κάποιοι που δεν είδαν με καλό μάτι την κίνηση του Weeknd να κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ με θέμα το πόσο μισεί τη ζωή του και τον εαυτό του σε καιρό παγκόσμια κρίσης.


Είναι ίσως η χειρότερη στιγμή που θα μπορούσε να βγει επειδή η ατμόσφαιρα του άλμπουμ δεν είναι ανάλογη της εποχής. Και καταλαβαίνεις απόλυτα για ποιον λόγο η Lady Gaga, π.χ., αποφάσισε να αναστείλει την κυκλοφορία του «Chromatica». Πώς μπορείς να βγάλεις έναν χορευτικό δίσκο όταν όλα τα κλαμπ έχουν κλείσει για να προστατέψουν τον κόσμο από τη διάδοση ενός επικίνδυνου ιού;


Πάντως, είναι κάπως υπερβολικοί στο «Vulture» όταν γράφουν: «Εν τω μεταξύ, καθώς ο Abel επιλέγει να παίξει την περσόνα του αγοριού που παρτάρει, το Βέγκας κλείνει. Τα φώτα δεν θα μπορούσαν να είναι λιγότερο εκτυφλωτικά και το χανγκόβερ του φαίνεται μίζερο μπροστά στο πέρασμα του ιού. Και ένα ηλεκτρονικό ανεβαστικό κομμάτι σαν το "Heartless" δεν θα μας γιατρέψει. Ξέρετε τι θα μας γιατρέψει; Η απομόνωση και η εσωστρέφεια – όλα αυτά για τα οποία κάποτε είχε διακριθεί». Τα τραγούδια αυτά, όμως,  κυκλοφόρησαν πριν από την πανδημία και ο δίσκος έχει περισσότερες slow tempo στιγμές από εξάρσεις.


Στην τελική, το «After Hours» μπορεί να μη σε ταξιδεύει ή να σε κάνει να εκτονώνεσαι όσο οι πρώιμες δουλειές του, λειτουργεί όμως ιδανικά τις άγρυπνες και μουντές μικρές ώρες της νύχτας, όταν τα συναισθήματά σου διογκώνονται και δεν υπάρχει ουσιαστική διαφυγή. Γι' αυτές έχει γραφτεί άλλωστε, το φωνάζει και ο τίτλος!

 

The Weeknd - Blinding Lights

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το νέο άλμπουμ «Aporia» του Sufjan Stevens κυκλοφόρησε από σήμερα με ελεύθερη πρόσβαση και λειτουργεί σαν βάλσαμο στην καραντίνα

Μουσική / Το νέο άλμπουμ «Aporia» του Sufjan Stevens κυκλοφόρησε από σήμερα με ελεύθερη πρόσβαση και λειτουργεί σαν βάλσαμο στην καραντίνα

Ο Stevens επανασυνδέεται με τον πατριό του για αυτό το νέο πρότζεκτ που αποτελείται από 21 κομμάτια, πολλά από τα οποία φέρουν ελληνικές λέξεις, όπως άλλωστε και ο τίτλος του ολόκληρου του άλμπουμ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ