Let’s get it on

Let’s get it on Facebook Twitter
0
They are not looking to be loved

Την αφετηρία των Grinderman την είδαμε ζωντανά πριν από 3 χρόνια, όταν ο Κέιβ είχε έρθει στον Λυκαβηττό με κάποιους από τους Bad Seeds για να παρουσιάσει διασκευές τραγουδιών του, χωρίς τις πλούσιες και συνήθως πολύπλοκες ενορχηστρώσεις της μπάντας. Η φαεινή ιδέα των τότε διοργανωτών για διαβάθμιση θέσεων και τιμών με την πίστη πως θα παρακολουθήσουμε ένα σχεδόν ακουστικό σετ που θα επέτρεπε θέσεις για καθήμενους πήγε στράφι, όταν για πρώτη φορά είδαμε τον Κέιβ να παίρνει την κιθάρα για να παίξει τις πρώτες νότες του «Tupelo». O Sclavunos, αφού πρώτα παραδεχτήκαμε ο ένας στον άλλο πως είμαστε αγουροξυπνημένοι, μου διηγείται πως, όταν μπήκαν στο στούντιο, ήθελαν να πειραματιστούν με άξονα την ελευθερία εκείνων των εμφανίσεων. Έτσι, ολοκλήρωσαν τον πρώτο τους δίσκο, που περιείχε μερικά εξαιρετικά τραγούδια που απορρίφθηκαν απ’ όσους αντέχουν τον Κέιβ μόνο με ναρκωτικά και μακριά από παιδιά, σύζυγο και το αυστηρό «9:00 με 5:00» δημιουργικό ωράριο που έχει επιβάλει στον εαυτό του. Με τον ίδιο τρόπο ολοκλήρωσαν και την περσινή τους δουλειά, που όταν τη χαρακτήρισα «πιο βαριά», ο Sclavunos, αποδεικνύοντας τη φήμη που τον συνοδεύει ως εξαιρετικό συνομιλητή, έφτασε σ’ ένα κρεσέντο, λέγοντας πως κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως ακούν heavy metal και δεν θ’ άρεσε στον Nικ. «Αυτό που μάλλον μας χαρακτηρίζει είναι η ένταση. Αρκετοί προσπαθούν να καταλάβουν γιατί φτιάξαμε αυτή την μπάντα και μάλλον δυσκολεύομαι να το εξηγήσω. Είναι φοβερό να παίζεις μουσική στους Grinderman. Τις περισσότερες φορές είναι τόσο έντονα στη σκηνή, που νιώθεις πως είσαι μέσα σε ανεμοστρόβιλο και παίζεις όσο πιο σκληρά μπορείς για να γλιτώσεις». Το απλοϊκό παίξιμο του Κέιβ σε συνδυασμό με τον αυτοσχεδιασμό, που είναι το επίκεντρο των τραγουδιών τους, έχει διχάσει το κοινό τους, αλλά ο Sclavunos με πείθει πως δεν τους νοιάζει και πολύ. «Δεν είναι δυνατόν να περιμένεις απ’ τον κόσμο να ικανοποιείται απ’ ό,τι κάνεις. Ξέρω φίλους μου που λατρεύουν τους Grinderman, αλλά δεν πρόκειται ν’ ακούσουν ποτέ ένα κομμάτι των Bad Seeds. Και το αντίστροφο. Κάποιοι δεν αντέχουν τίποτα απ’ τα δύο. Έχω την αίσθηση πως, αν εξαιρέσεις έναν φανατικό πυρήνα, δεν έρχεται ο ίδιος κόσμος στις συναυλίες μας». Ο ίδιος μεγάλωσε στη σωστή πόλη, τη σωστή εποχή. Στη Νέα Υόρκη των ’70s, και ειδικότερα στο CBGBs, όπου γεννιόταν αυτό που ο ίδιος ονομάζει punk rock. «Ήταν η περίοδος που έβλεπες συναυλίες των Talking Heads, των Blondie, των Suicide κ.λπ. Υπήρχε ενθουσιασμός. Από ένα σημείο και μετά, βέβαια, έγινε ένα κλειστό κλαμπ που αυτοϊκανοποιούνταν. Τότε γνώρισα τη Lydia Lynch και φτιάξαμε τους Teenage Jesus And The Jerks. Ύστερα από κάποιο διάστημα, όλο αυτό το ονόμασαν no wave και μας παρουσίασαν ως ένα είδος κινήματος. Δεν ήμασταν, βέβαια. Ήμασταν απλώς οι άνθρωποι που δεν χώραγαν ή, καλύτερα, που δεν μας αποδέχονταν στην πανκ σκηνή. Κατά κάποιον τρόπο, τους λέγαμε να πάνε να γαμηθούνε. Μ’ έναν πολύ καλλιτεχνικό τρόπο, όμως». Ξεκίνησε ως σαξοφωνίστας, μέχρι που είδε τον Ρίνγκο Σταρ στην τηλεόραση και ζήλεψε τόσο πολύ, που αποφάσισε ν’ ασχοληθεί με τα ντραμς. «Ήταν πολύ κουλ να τον βλέπεις. Υπάρχει σε κάθε μουσικό μια δόση φθόνου. Βλέπεις κάποιον και λες “θέλω κι εγώ αυτά τα ρούχα, αυτά τα κορίτσια να μου φωνάζουν. Θέλω σίγουρα αυτά τα ναρκωτικά. Είναι μια καλή αρχή. Δεν είμαι σίγουρος πως είναι μια υγιεινή αφετηρία, αλλά είναι σίγουρα μεγάλο κίνητρο». Ενώ ήταν έτοιμος να ξεκινήσει καριέρα ως τηλεοπτικός παρουσιαστής στη Βιέννη, του τηλεφώνησε ο Κέιβ για να τους βοηθήσει στην περιοδεία του «Let love in» κι έμεινε από τότε στην μπάντα, διατηρώντας παράλληλα και το δικό του συγκρότημα, τους Vanity Set, που πλέον εξελίσσεται περισσότερο ως σχήμα που κάνει remixes. Μέχρι τότε, ο ψηλότερος ντράμερ που έχεις δει ποτέ θα φοράει το σομόν κουστούμι του και θα παίζει στους Grinderman.

Dos Gardenias

Από τη μέρα που ο Βέντερς γύρισε το ντοκιμαντέρ για το ιστορικό κλαμπ της Κούβας Buena Vista, η μουσική του Ibrahim Ferrer και του Compay Segundo έγινε συνώνυμο της χώρας, με την ίδια δυναμική που έχει η φήμη των πούρων της Αβάνας. Όχι άδικα, πάντως, αφού η easy listening αισθητική τους ταίριαζε, πιθανότατα περισσότερο από το αναμενόμενο, σε μεγάλα ακροατήρια, όπως και έγινε τελικά. Μετά τον θάνατο τον προαναφερθέντων ηχηρών ονομάτων, τα εναπομείναντα μέλη, με πρώτο και καλύτερο τον Jesus «Aguaje» Ramos, συντήρησαν τη φήμη του σχήματος, προσθέτοντας νέους μουσικούς. Πλέον περιοδεύουν ως Orquesta Buena Vista Social Club, αναπαράγοντας την αισθητική των ’40s στην Κούβα, οπότε και μεσουρανούσε η αρχική έκδοση αυτής της κολεκτίβας. Στον κατάλληλο χώρο, στο θέατρο του Λυκαβηττού, θα εμφανιστούν οι 13 μουσικοί κι ευελπιστούμε μαζί τους να φέρουν οριστικά το καλοκαίρι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ