Νέα τροπή παίρνει μια από τις πλέον μυστηριώδεις υποθέσεις κλοπής τέχνης της Ιταλίας, καθώς η χήρα ενός πρώην διευθυντή γκαλερί, φέρεται να εμπλέκεται στην εξαφάνιση του πίνακα του Γκούσταφ Κλιμτ.
Οι εισαγγελείς στη Piacenza ερευνούν το ρόλο της Rossella Tiadina, της χήρας του Stefano Fugazza, ο οποίος διαχειριζόταν τη σύγχρονη γκαλερί τέχνης Ricci Oddi όταν το «Πορτρέτο μιας Κυρίας» εξαφανίστηκε τον Φεβρουάριο του 1997 στην βόρεια Ιταλία. Η Tiadina, το σπίτι της οποίας ερευνήθηκε, είναι ύποπτη για κλεπταποδοχή.
Σχεδόν 23 χρόνια μετά την εξαφάνισή του, ο πίνακας βρέθηκε κρυμμένος σε ένα τοίχο της γκαλερί Ricci Oddi το Δεκέμβριο, από δύο κηπουρούς οι οποίοι καθάριζαν έναν κισσό. Οι ειδικοί επιβεβαίωσαν την αυθεντικότητά του τον Ιανουάριο. Ο τελευταίος κύκλος της έρευνας προκλήθηκε από όσα έγραψε στο ημερολόγιό του ο Fugazza, ο οποίος πέθανε το 2009, καθώς ομολόγησε ότι είχε σκεφτεί να οργανώσει μια ψεύτικη κλοπή του έργου για να προωθήσει μια επερχόμενη έκθεση έργων του Κλιμτ. «Αναρωτήθηκα τι θα μπορούσε να γίνει για να δοθεί στην έκθεση φήμη...», έγραψε. «Και η ιδέα που μου ήρθε ήταν να οργανώσω, από μέσα, μια κλοπή του Κλιμτ, ακριβώς πριν ανοίξει η έκθεση και να ανακαλυφθεί το έργο μετά την έναρξη».
Το απόσπασμα δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά σε άρθρο του BBC τον Δεκέμβριο του 2016 και στη συνέχεια από τον Ermanno Mariani, δημοσιογράφο της εφημερίδας Libertà, ο οποίος ανέφερε επίσης το περιεχόμενο του ημερολογίου δύο χρόνια αργότερα στο βιβλίο του για την υπόθεση. «Η υπόθεση είναι ένα μυστήριο», είπε στον Guardian ο δημοσαιογράφος. «Δεν πιστεύω ότι η χήρα έχει σχέση, αλλά θα μπορούσε να εμπλέκεται αν ο Fugazza είχε σχέση, γιατί ήταν στο ίδιο σπίτι με ένα κλεμμένο αντικείμενο».
Η έρευνα για δύο άντρες που ομολόγησαν ότι έκλεψαν και επέστρεψαν τον πίνακα συνεχίζεται. Οι άνδρες, που πιστεύεται ότι είναι μέρος μιας συμμορίας που εμπλέκεται σε δεκάδες κλοπές στην Piacenza, είχαν αρχικά εμφανιστεί ως οι δράστες σε μια επιστολή προς τον Mariani το 2016. Το κίνητρο για την πρόσφατη εξομολόγησή τους θεωρείται ότι στοχεύει στο να πετύχουν πιο επιεική φυλάκιση για άλλη κλοπή. Οι ομολογίες έγιναν περισσότερο από 20 χρόνια μετά την κλοπή του Κλιμτ, που σημαίνει ότι θα απέφευγαν τη φυλακή για αυτή την κλοπή, καθώς το είχε παραγραφεί το έγκλημα. Το πορτρέτο, αξίας 60 εκατομμυρίων ευρώ, φιλοτεχνήθηκε μεταξύ του 1916 και του 1917 από τον αυστριακό καλλιτέχνη.
σχόλια