Το ναζιστικό παρελθόν της Φιλαρμονικής της Βιέννης αποκαλύπτεται

9

Μια νέα έρευνα για το ναζιστικό παρελθόν της Φιλαρμονικής της Βιέννης αποκαλύπτει ότι εξήντα από τους 123 μουσικούς της ορχήστρας ήταν μέλη του ναζιστικού κόμματος, στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.Μετά από πολιτική πίεση η παγκοσμίου φήμης ορχήστρα, επέτρεψε σε τρεις ιστορικούς την πρόσβαση στα αρχεία της.

Πριν λίγες μέρες, δόθηκαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τις κινήσεις της Φιλαρμονικής κατά τη διάρκεια της ναζιστικής εποχής, συμπεριλαμβανομένων των βιογραφιών 13 μουσικών που εκδιώχθηκαν από την ορχήστρα εξαιτίας της εβραϊκής τους καταγωγής –πέντε εκ των οποίων έχασαν τη ζωή τους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.

«Η ορχήστρα ήταν οπωσδήποτε πολύ κοντά στην πολιτική τάξη της εποχής. Αυτά συνέβαιναν το 1942 και τώρα με αφορμή τον εορτασμό για τη συμπλήρωση των 100 χρόνων της φιλαρμονικής διαφαίνεται ότι συνεργαζόντουσαν στενά με το καθεστώς. Ήταν τελείως περιττά τα όργια των τιμητικών διακρίσεων και δώρων που ελάμβαναν. Τίποτε από όλα αυτά δεν θα συνέβαινε αν δεν είχαν αυτές τις πεποιθήσεις" δηλώνει ο ιστορικός Όλιβερ Ράτκολμπ.

Στην ιστοσελίδα της φιλαρμονικής αναφέρεται ότι ο μαέστρος της ορχήστρας πιθανώς να απένειμε βραβείο σε έναν ναζί εγκληματία πολέμου, δύο δεκαετίες μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Δεν με εκπλήσσει καθόλου η είδηση αυτή, οι λεπτομέρειες μόνο λείπουν. Όσοι έχουμε ασχοληθεί λίγο παραπάνω με την μουσική, γνωρίζουμε πως αυτή η ορχήστρα και φυσικά η Φιλαρμονική του Βερολίνου υπήρξαν με το έργο τους βασικοί πυλώνες της Ναζιστικής προπαγάνδας και το γεγονός πως και οι 2 συνέχισαν μόνον αυτές απρόσκοπτα το έργο τους έως και την ύστατη στιγμή του 3ου Ράιχ, σε σχέση με τις υπόλοιπες που σίγησαν όταν ξεκίνησε η τελική φάση του πολέμου, επιβεβαιώνει τη σχέση τους με το Ναζιστικό καθεστώς. Όντας δε εγγονός αυστριακού που φοίτησε πριν από τον 1ο Παγκόσμιο σε Γερμανόφωνο οικοτροφείο και μάλιστα ελεγχόμενο από τις αρχές της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, μπορώ να επιβεβαιώσω πως οι γενιές αυτές, στις οποίες οπωσδήποτε ανήκαν και οι μουσικοί που μας απασχολούν, ήταν εμποτισμένες με αρχές και αντιλήψεις που έδωσαν ισχυρή βάση στην ανάπτυξη της Ναζιστικής γάγγραινας.
Ο όρος managing director υπάρχει, π.χ. [Kathryn McDowell awarded CBE](http://bit.ly/11aJZdA):> Managing Director of the London Symphony Orchestra, Kathryn McDowell, has been awarded a CBE for services to music in the Queen's Birthday Honours list 2011.Άλλο πράγμα ο orchestra leader, δηλαδή ο μαέστρος (conductor).
Ο orchestra leader δεν ειναι ο μαεστρος. Ο orchestra leader ειναι ακριβως ο αρχηγος της ορχηστρας. Συνηθως το πρωτο βιολι.Ο Managing director ΔΕΝ ειναι μερος της ορχηστρας. Ειναι αυτος που κανονιζει συναυλιες κλπ.Οσο για τον Helmut Wobisch...http://www.theaustralian.com.au/news/world/vienna-orchestra-leader-helmut-wobisch-hid-nazi-past/story-fnb64oi6-1226595009126Αφου ειναι προφανες οτι εισαι ασχετος με το θεμα, γιατι επιμενεις?
Η Φιλαρμονική της Βιέννης είναι αυτοδιοικούμενος οργανισμός μουσικών και υπάρχει η θέση του εκλεγμένου διευθυντή, θέση άσχετη με αυτή του εξάρχοντος που συνήθως είναι και το πρώτο βιολί. Επειδή υποπτεύομαι πως έχουμε χαθεί στη μετάφραση και στα κακά αγγλικά του συντάκτη - δεν είναι πλέον μονό οι Έλληνες δημοσιογράφοι κακοί γνώστες της γλώσσας τους, αλλά και οι ξένοι - μην κολλάτε σε λεπτομέρειες σαν αυτές. Ναι υπάρχει μανατζερ της ορχήστρας που οι αρμοδιότητες έχουν να κάνουν με την οργάνωση της συναυλιών: κάποιος πρέπει να φροντίσει να κλείσει το σολίστα της βραδιάς, να φροντίσει να πάρει τα λεφτά του, το ξενοδοχείο του, να υπάρχουν στα αναλόγια οι παρτιτούρες είτε με αγορά είτε με ενοικίαση (μεγάλο παλούκι αυτή η ιστορία), να καταρτίζει το ετήσιο πρόγραμμα μοιράζοντας έργα σε διευθυντές ορχήστρας και σολίστες, να οργανώνει τις περιοδίες κλπ κλπ κλπ.