Ο πραγματικός Νταλί - Ο άντρας που στα 20 του ήταν αχώριστος με τον ζωγράφο, αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής του

Ο πραγματικός Νταλί - Ο άντρας που στα 20 του ήταν αχώριστος με τον ζωγράφο, αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής του Facebook Twitter
Roger de Cabrol, Salvador Dalí και Amanda Lear το 1976.
1

Ο Σαλβαντόρ Νταλί δεν είναι μόνο διάσημος ως ο πιο σημαντικός σουρεαλιστής ζωγράφος, αλλά και για την ιδιοσυγκρασιακή προσωπικότητά του.

Αλλά, ιδιωτικά, ήταν επίσης ήσυχος, ευγενής και περιπετειώδης, τουλάχιστον σύμφωνα με τον Baron Roger de Cabrol, βοηθό του κατά τη δεκαετία του '70.

Ο De Cabrol είναι πλέον σχεδιαστής εσωτερικών χώρων και δεν κρύβει την επιρροή του από τον σουρεαλιστή, ενώ σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του αποκάλυψε άγνωστες πτυχές του μεγάλου Ισπανού καλλιτέχνη.

«Ο Ντάλι γεννήθηκε το 1904 και τον γνώρισα στη δεκαετία του '70 όταν ήμουν στα 20 μου. Η θεία μου, ο θείος και οι γονείς μου τον γνώριζαν καιρό στο Παρίσι. Σπούδαζα στο Παρίσι στην L'Ecole des Roches και μετά την αποφοίτησή μου άρχισα να δουλεύω σε μια γκαλερί τέχνης, την Galerie de L'Ile de France. Ιδιοκτήτρια ήταν η Madame de Gavardie. Μέσω αυτής συναντήθηκα με τον Νταλί και άρχισα να τον βοηθάω. Δεν πληρωνόμουν, αλλά το έκανα επειδή ήταν πολύ διασκεδαστικό», λέει για την αρχή της γνωριμίας τους.

«Ζωγράφιζε καθημερινά, ήταν πολύ πειθαρχημένος σε αυτό. Ζωγράφιζε μετά το τσάι, το βράδυ, και λίγο πριν το μεσημεριανό γεύμα», λέει ο πρώην βοηθός του.

«Μου άρεσε πραγματικά να είμαι μαζί του για το ποιος ήταν, και νομίζω ότι του άρεσα επειδή ήμουν στα είκοσι μου. Ο Νταλί πάντα ήθελε να ξέρει τι ήταν καινούργιο και καθώς έβγαινα πολύ γνώριζα πολλούς ανθρώπους. Με ρωτούσε πάντα ποια ήταν η μόδα και ποιοι ήταν οι νέοι καλλιτέχνες. Τον έβγαζα σε clubs γιατί ήθελε να είναι στην πρώτη γραμμή. Δεν ήθελε να γερνάει. Πήγαμε στο Studio 54 αρκετές φορές και απλά καθόταν εκεί και παρατηρούσε. Του άρεσε να είναι περιτριγυρισμένος από νέους ανθρώπους», λέει ο De Cabrol.

Ο πραγματικός Νταλί - Ο άντρας που στα 20 του ήταν αχώριστος με τον ζωγράφο, αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής του Facebook Twitter
Roger de Cabrol και Salvador Dalí στο Studio 54 το 1978.

«Ο Ντάλι ήταν εξαιρετικά φυσιολογικός στην καθημερινότητά του. Ήταν μόνο εκκεντρικός μπροστά από την κάμερα, ή μπροστά σε άλλους ανθρώπους. Δημόσια, του άρεσε να σοκάρει τους ανθρώπους. Θα έλεγε απλά οτιδήποτε, κάθε ηλίθιο πράγμα που θα μπορούσε να σοκάρει. Και οι άνθρωποι εκείνη την εποχή τον έπαιρναν πολύ στα σοβαρά. Ήταν πολύ χαρούμενος λόγω της αντίδρασης. Νομίζω ότι συνέβαλε πολύ στον θρύλο του διότι, όπως λένε, δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα. Έκανε παρέα με αναπάντεχες παρέες ανθρώπων. Υπήρχαν τραβεστί, πολιτικοί, αστέρες της ροκ και φιλόσοφοι στη συντροφιά του», αφηγείται ο τότε αχώριστος φίλος του.

«Όμως ιδιωτικά ήταν πολύ φιλικό και εξαιρετικά γενναιόδωρο πρόσωπο. Πολλοί άνθρωποι τον εκμεταλλεύτηκαν εξαιτίας αυτού. Για παράδειγμα, όταν ήταν στη Νέα Υόρκη, θα έβγαζε για μεσημεριανό γεύμα και δείπνο καθημερινά περίπου 10 έως 12 άτομα. Και τις Κυριακές έτρωγε με περίπου 40 άτομα. Ο Ντάλι πλήρωνε πάντα τον λογαριασμό. Δεν ήταν καλός επιχειρηματίας και δυστυχώς άρχισε να  να υπογράφει κενά πριντς, μη γνωρίζοντας τι θα συνέβαινε επάνω τους, επειδή χρειαζόταν χρήματα για τον υπερβολικό του τρόπο ζωής. Επιπλέον, ήταν παντρεμένος με τη Gala που δεν ήταν καλή και ήταν πολύ σκληρή».

«Κάποιοι πίστευαν πως ήταν τρελούτσικος επειδή άρχισε να κάνει έργα με αστακούς και τηλέφωνα, και κανείς δεν κατάλαβε τι ήταν. Η έμπνευσή του ήταν οι παλιοί δάσκαλοι όπως ο Ελ Γκρέκο. Δεν εμπνεύστηκε καθόλου από τον Πικάσο ή τον κυβισμό ή τον αφηρημένο εξπρεσιονισμό. Μισούσε τον Πόλοκ, του άρεσε ό, τι έκανε ο Γουόρχολ και νομίζω ότι σεβάστηκαν ο ένας τον άλλον».

«Με δίδαξε να στέκομαι μόνος μου στα πόδια μου, να είμαι δημιουργικός και να μην έχω όρια και να είμαι διαφορετικός!» καταλήγει ο Baron Roger de Cabrol.

Τα αποσπάσματα είναι από συνέντευξη στο artspace.com.

Culture
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια