Μόλις κυκλοφόρησε η πολυτελής έκδοση Inspiration Dior από τις εκδόσεις Abrams Books. Πρόκειται για ένα ογκώδες (τριακόσιες εξήντα σελίδες) λεύκωμα που προσφέρει μια αποκλειστική και περιεκτική ματιά σε ένα από τα πιο επιτυχημένα ονόματα του κόσμου της μόδας, παρουσιάζοντας έργα τέχνης, αρχειακό φωτογραφικό υλικό ρούχων και επιδείξεων μόδας, σκίτσα και αδημοσίευτες εικόνες αλλά και φωτογραφίες τραβηγμένες ειδικά για αυτόν τον κατάλογο από τον Laziz Hamani. Μέσα σε αυτό το περίτεχνα εικονογραφημένο βιβλίο περιλαμβάνονται επίσης κείμενα από πολύ γνωστούς ιστορικούς της τέχνης και ειδικούς σε θέματα μόδας όπως οι Florence Muller, Edmonde Charles-Roux, Jacques Ranc, Vitali Michin, Irina Antonova, Bernard Arnault, John Galliano, Daniel Alcouffe, Stephane Guegan και Frederic Bourdellier. Διανύοντας τη διαδρομή από το 1947 έως σήμερα, το βιβλίο αυτό καθορίζει τις ρίζες του στυλ του οίκου Dior, προβάλλοντας τις γραμμές, τα υλικά, και τα σχήματα που έχουν αγαπηθεί μέσα στις δεκαετίες. Το πρώτο μέρος του βιβλίου που τιτλοφορείται Τέχνη και Μόδα, εισάγει τις πολλές πτυχές που συνθέτουν την μοναδικότητα του Dior, τονίζοντας την σχέση των σχεδίων του οίκου με την τέχνη και την ζωγραφική. Ιχνηλατώντας τα θέματα και τις πηγές έμπνευσης, το δεύτερο μέρος του βιβλίου που φέρει τον τίτλο Το βαλς του χρόνου, αποκαλύπτει πώς στοιχεία από το παρελθόν – ο Γαλλικός 18ος αιώνας (μια ιδιαίτερα σημαντική εποχή για τον Dior), η Belle Epoque, η Αρχαία Αίγυπτος, και πολλά άλλα - έχουν επηρεάσει τα σχέδιά του. Έπειτα διερευνάται ο παγκόσμιος χαρακτήρας του Dior, ανακαλύπτοντας ομοιότητες με συγκεκριμένα τμήματα στην τέχνη και τον πολιτισμό της Ισπανίας, της Ρωσίας και της Ασίας.
Ακολουθούν ορισμένες εικόνες από το βιβλίο, οι οποίες δημοσιέυτηκαν στο περιοδικό New York
Κεντημένο γκρι ριγέ σακάκι που φοριέται πάνω από κίτρινο βελούδινο σουτιέν, Φθινόπωρο 2003, από τη συλλογή υψηλής ραπτικής (αριστερά). John Singer Sargent (1856-1925), La Carmencita, 1900.
Κεντημένο κίτρινο μεταξωτό παλτό με μακριά μανίκια στολισμένα με γούνα, Άνοιξη 2002, από τη συλλογή υψηλής ραπτικής (αριστερά). Varvara Fiodorovna Stepanova (1894-1958), Casual Female Dress Design, 1923-1924. Paper, Gouache, India Ink, Μουσείο Καλών Τεχνών Pushkin, Μόσχα (δεξιά).
Ασπρόμαυρο μεταξωτό παλτό που φοριέται πάνω από ένα λευκό κορμάκι και ασπρόμαυρη λινή φούστα, Άνοιξη 2002, από τη συλλογή υψηλής ραπτικής (αριστερά). Kazimir Malevich, Γυναίκα με μια τσουγκράνα, 1928-1932. Λάδι σε μουσαμά, Γκαλερί Tretyakov, Μόσχα (δεξιά).
Katsushika Hokusai, The Great Wave Off Kanagawa, Από τo Thirty-Six Views of Mount Fuji, 1830-1832. Nishike e-print, Μουσείο Ασιατικών Τεχνών Guimet, Παρίσι (αριστερά). Λινό παλτό τύπου Suzurka-San, ζωγραφισμένο και κεντημένο στο χέρι, Άνοιξη-καλοκαίρι 2007, από τη συλλογή υψηλής ραπτικής (δεξιά).