Οι νικητές στα Βραβεία Θεάτρου και Μουσικής και Βραβεία «Κάρολος Κουν» 2016

Οι νικητές στα Βραβεία Θεάτρου και Μουσικής και Βραβεία «Κάρολος Κουν» 2016 Facebook Twitter
0

Με το μεγάλο βραβείο Θεάτρου τίμησαν τον Μίκη Θεοδωράκη για το σύνολο του έργου του, ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών, στην τελετή απονομής των Βραβείων «Κάρολος Κουν» 2016, καθώς και των Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2016, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης δεν μπόρεσε να παραβρεθεί στη τελετή γι' αυτό και η απονομή του βραβείου θα πραγματοποιηθεί στο σπίτι του, τις προσεχείς ημέρες παρουσία του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη και εκπροσώπων της επιτροπής των βραβείων.

Το βραβείο «Κάρολος Κουν» σκηνοθεσίας ελληνικού έργου, απονεμήθηκε στον Δημήτρη Τάρλοου, για τη σκηνοθεσία του διασκευασμένου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «η Μεγάλη Χίμαιρα». «Η Μεγάλη Χίμαιρα- που παίζεται και φέτος στο θέατρο μας- στηρίζεται στην αγάπη του κόσμου που είναι τεράστια» είπε ο Δημήτρης Τάρλοου παραλαμβάνοντας το βραβείο, το οποίο «αντανακλά σε ολόκληρο το έργο του Καραγάτση, αλλά και στο καλλιτεχνικό έργο του θεάτρου Πορεία, που βρίσκεται σε μία δύσκολη περιοχή των Αθηνών, την οποία έχουμε κρατήσει ζωντανή τα τελευταία 17 χρόνια». Ενώ ευχαρίστησε, μεταξύ άλλων, τον «Γιώργο Λούκο, που έγινε αποδέκτης της πρότασης μας στο Φεστιβάλ Αθηνών 2014, τον συγγραφέα Στρατή Πασχάλη, που μας παρέδωσε ένα άρτιο θεατρικό έργο, τον κινηματογραφιστή Χρήστο Δήμα, που σκηνοθέτησε όλο το κινηματογραφικό μέρος της παράστασης και τους ηθοποιούς που υπηρέτησαν με αυταπάρνηση τη σκηνοθεσία».

Για τον μονόλογο του «Σιχτίρ ευρώ, μπουντρούμ δραχμή, θα πεις κι ένα τραγούδι!», έναν «ιδιοφυή, θεματολογικά και μυθοπλαστικά, κλαυσίγελω για τη σημερινή εθνική μας κακοδαιμονία» που παρουσιάστηκε στο θέατρο Τέχνης, τιμήθηκε ο Βασίλης Παπαβασιλείου με το βραβείο «Κάρολος Κουν» δραματουργίας ελληνικού έργου. Ο Β. Παπαβασιλείου ευχαρίστησε την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Χορού που «επιμένει να δείχνει τέτοια μακροθυμία απέναντι στο πρόσωπό μου και φέτος να με βραβεύει με μία τρίτη νεόκοπη ιδιότητα, αυτή του συγγραφέα, αφού με έχει βραβεύσει ήδη ως σκηνοθέτη και ως ηθοποιό». «Επιτρέψτε μου να εκλάβω αυτή την απόφαση ως ένα είδος υπενθύμισης, ότι δεν κατάφερα να γίνω τόσο κακό και άτακτο παιδί όσο θα το ήθελα στο ξεκίνημα μου. Θα προσπαθήσω στα χρόνια που θα έρθουν» ανέφερε ο ίδιος.

Το βραβείο «Κάρολος Κουν» ερμηνείας ηθοποιού σε ελληνικό έργο, δόθηκε στην Ανθή Ευστρατιάδου, που σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής, «διέπρεψε στο ρόλο της συζύγου και επαναστάτριας» στο έργο «Αλμανάκ» της Μαριάννας Κάλμπαρη.

Το βραβείο αρχαίου δράματος των Κριτικών Θεάτρου και Χορού- που πριν δύο χρόνια είχε ξεσηκώσει αντιδράσεις με την απονομή του στον Σάκη Ρουβά-, φέτος δόθηκε στον Μιχαήλ Μαρμαρινό, για την σκηνοθεσία της παράστασης «Νέκυια» (βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας) σε συνεργασία με το ιαπωνικό θέατρο Νο και τον Ιάπωνα σκηνοθέτη Γκένσο Ουμεγουάκα, που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015. «Αυτές οι δουλειές γίνονται μέσα από οραματισμούς και δεν πραγματοποιούνται εύκολα αν δεν έχεις υποστηρικτές συνεργάτες. Έχω δύο πολύ σοβαρούς ηθικούς λόγους για να παραλάβω αυτό το βραβείο: Ο ένας είναι ο Γκ. Ουμεγουάκα και όλοι οι Ιάπωνες συνεργάτες και o άλλος είναι ένας μεγάλος απών, εξαιτίας του οποίου βρίσκομαι αυτή τη στιγμή εδώ. Μέσα από εδώ βραβεύεται ο Γιώργος Λούκος, (ο πρώην πρόεδρος και διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών) και ευθαρσώς οφείλω να πω, ότι η αυτή η παράσταση είναι αποτέλεσμα των δικών του οραματισμών και δεν μπορώ να μην του αποδώσω τα εύσημα».

Στον σκηνοθέτη, ομότιμο καθηγητή, ακαδημαϊκό, Σπύρο Ευαγγελάτο, απονεμήθηκε το βραβείο Θεατρολογικού συγγράμματος της τελευταίας πενταετίας, για την πρωτοπόρο μελέτη του «Γεώργιος Μόρμορης, Αμύντας του Τάσσου», έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Αθήνα 2012), που μαζί με την παρουσίαση του έργου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών (2016) σκηνοθετημένη από τον ίδιο, συνέβαλε σημαντικά - σύμφωνα με την επιτροπή -τόσο στη μελέτη του κοινωνικού βίου των Επτανήσων του 18ου αιώνα, όσο και στην ανάδειξη ενός έργου σημαντικού για τη μελέτη της κρητοεπτανησιακής θεατρικής παράδοσης και της εν γένει εξέλιξης της νεοελληνικής δραματουργίας.

Το βραβείο διεθνούς θεατρικού ρεπερτορίου απονεμήθηκε στον Γιώργο Δεπάστα, για «τις πιστές στο γράμμα και στο πνεύμα- μεταφράσεις των έργων «Η όπερα της πεντάρας» του Μπ. Μπρεχτ και «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τ. Μπέρνχαρντ, σε αναγνώριση της μακρόχρονης, πολύτιμης μεταφραστικής δημιουργίας του, με έργα ξένης, κυρίως γερμανόφωνης, δραματουργίας». Επίσης, το βραβείο σε νέο πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη θεάτρου, δόθηκε στην Ελεάνα Γεωργούλη, για τις ερμηνείες της στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις, ως «Μαρία» στο έργο «Βόυτσεκ» του Γκ. Μπύχνερ και ως «Ι-330» στο έργο «Εμείς» του Γ. Ζαμιάτιν, ενώ το βραβείο χορού απονεμήθηκε στην χοροθεατρική ομάδα «Ακροποδητί» για την χοροδραματική παράσταση «Medusa», που παρουσιάστηκε στο θέατρο Απόλλων, της Ερμούπολης Σύρου, τον Οκτώβριο του 2014, σε σκηνοθεσία και χορογραφία Αγγελικής Σγούρου.

Ακόμη, η Επιτροπή Κριτικών Μουσικής τίμησε την Αύρα Ξεπαπαδάκου, για το σύγγραμμά της «Παύλος Καρρέρ», με το Βραβείο Μουσικολογικού Συγγράμματος της τελευταίας πενταετίας, το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου με το βραβείο Πολιτισμικού Οργανισμού Μουσικής που δραστηριοποιείται στην περιφέρεια, τα «6 κουαρτέτα εγχόρδων του Θεόδωρου Αντωνίου» από το Κουαρτέτο εγχόρδων L'AΝΙΜΑ, με το βραβείο δισκογραφικής εργασίας ελληνικού ενδιαφέροντος, καθώς και τους Jonian Ηλία Kadesha και Κατερίνα Κωνσταντούρου, με το βραβείο νέου ή πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη.

Φέτος κλείνουν 20 χρόνια από την έναρξη της συνεργασίας του τότε Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου Αθηναίων και της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, για την από κοινού διοργάνωση των «Βραβείων Κάρολος Κουν» του Δήμου και των Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής της Ένωσης. Γιορτάζοντας την επέτειο της 20ετίας, οι δύο φορείς τίμησαν εκείνους που συνέλαβαν και πραγματοποίησαν το όραμα αυτής της αρμονικής και καρποφόρας συνεργασίας, τον τότε δήμαρχο Αθηναίων, Δημήτρη Αβραμόπουλο, την τότε πρόεδρο του Πολιτισμικού Οργανισμού του Δήμου, Έλλη Ευαγγελίδου και τον τότε πρόεδρο της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, Κώστα Χαραλαμπίδη, τον τελευταίο δυστυχώς μετά θάνατον, αλλά με την ευκαιρία της πρόσφατης έκδοσης του βιβλίου του «Προλεγόμενα στη Θεολογία του Μουσικού Έργου».

Στην Επιτροπή Θεάτρου και Χορού, με πρόεδρο την Αριστούλα Ελληνούδη, συμμετέχουν περαιτέρω, οι κριτικοί Κωστής Δ. Μπίτσιος, Λέανδρος Πολενάκης, Καλλιόπη Ραπανάκη και Ανδρέας Ρικάκης, ενώ η Επιτροπή Μουσικής, με πρόεδρο τον Κυριάκο Λουκάκο, συναριθμεί επίσης τους Κωνσταντίνο - Πατρίκιο Καράμπελα - Σγούρδα, Γιώργο Λεωτσάκο, Αλέξη Σπανίδη και Ευτύχιο Χωριατάκη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ