Παραιτήθηκε από το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ο Ιωάννης Τροχόπουλος

Παραιτήθηκε από το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ο Ιωάννης Τροχόπουλος Facebook Twitter
0

Παρελθόν για το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) αποτελεί ο Ιωάννης Τροχόπουλος. Όπως επιβεβαιώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το Ίδρυμα Νιάρχος, ο κ. Τροχόπουλος υπέβαλε την παραίτησή του την Παρασκευή 15/4 από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΚΠΙΣΝ, την οποία το ΔΣ του οργανισμού έκανε δεκτή.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην παραίτηση του κυρίου Τροχόπουλου λίγο πριν την παράδοση του ΚΠΙΣΝ στο Ελληνικό Δημόσιο δεν έχουν γίνει γνωστοί. Ωστόσο ο ίδιος φέρεται να δηλώνει στην Καθημερινή: "Αυτά συμβαίνουν. Το έργο είναι μεγάλο και πρέπει να προχωρήσει. Τα άτομα δεν έχουν καμιά σημασία".

 

Eξίσου λιτή ήταν η δήλωσή του και στο αθηναϊκό πρακτορείο: «Η εμπειρία ήταν μεγάλη» δήλωσε σημειώνοντας για ακόμη μια φορά πως το έργο που πρέπει να προχωρήσει ενώ δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο για τους λόγους της παραίτησής του.

Διευθυντής επί δεκαετίες της διεθνούς φήμης Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας, ο κ. Τροχόπουλος ανέλαβε τη διεύθυνση του ΚΠΙΣΝ τον Ιούνιο του 2012. Από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου εργάστηκε για την ολοκλήρωση του ΚΠΙΣΝ, που περιλαμβάνει τη μεταστέγαση της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Φαληρικό Δέλτα, στα καινούργια κτίρια που φέρουν την υπογραφή του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο.

To βιογραφικό του Ι. Τροχόπουλου

Ο Ιωάννης Τροχόπουλος, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βέροια και υπηρέτησε ως Διευθυντής της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας από το 1990 έως το 2012. Είναι κάτοχος Πτυχίου Νομικής (1982) του Τμήματος Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μεταπτυχιακού διπλώματος M.Lib από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, στο Ηνωμένο Βασίλειο (1990).

Από το 1994 έως το 2004 κατείχε τη θέση του εθνικού συντονιστή για έξι ευρωπαϊκά προγράμματα, τα MOBILE, PLDP, Publica, ISTAR, PULMAN, και CALIMERA. Από το 2004 έως το 2007 ήταν αρμόδιος για το συντονισμό του Light Project, το οποίο υλοποιήθηκε με χρηματοδότηση από το Interreg III C East. Από το 2007 έως το 2011 διαχειρίστηκε τα ευρωπαϊκά προγράμματα ENTITLE και UNTOLD, χρηματοδοτούμενα στο πλαίσιο του προγράμματος Grudvtiq, καθώς και τα ευρωπαϊκά έργα EDLocal και AccessIT, που έχουν ως θέμα την ανάπτυξη ψηφιακών βιβλιοθηκών. Μέχρι σήμερα συντονίζει την υλοποίηση των έργων AccessITPLUS και Εuropeana Awareness. Τον Αύγουστο του 2010, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου IFLA στο Gothenburg της Σουηδίας, του απονεμήθηκε το ετήσιο βραβείο "Access to Learning" του Ιδρύματος Bill and Melinda Gates για λογαριασμό της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας.

Το 2011, με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα«Σταύρος Νιάρχος», δημιούργησε και έθεσε σε εφαρμογή ένα πρωτότυπο πανελλήνιο πρόγραμμα με τίτλο "Future Library". Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας σχετικά με την κατάσταση και τις ανάγκες των δημοτικών και δημόσιων βιβλιοθηκών της Ελλάδας, και συνεχίζεται με την υλοποίηση στοχευμένων δράσεων σε επιλεγμένες βιβλιοθήκες, με στόχο τη βελτίωσητης λειτουργίας τους και των προγραμμάτων που προσφέρουν στο κοινό. Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τις βιβλιοθήκες να αναλάβουν τον ρόλο αστικών κέντρων στις κοινότητές τους.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.