«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ

«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
1

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης ανεβάζει στο Θέατρο Αποθήκη μια προσαρμογή στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα του έργου του Αύγουστου Στρίνμπεργκ «Ο πατέρας».

 

Έναν χρόνο μετά τη σαρωτική επιτυχία του «Άνθρωποι και ποντίκια», τη μεταφορά και την προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα του έργου του Τζον Στάινμπεκ από τον Βασίλη Μπισμπίκη στο Cartel, και πριν από την επανάληψή του στον ίδιο χώρο, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης επιστρέφει με ένα τολμηρό εγχείρημα στο Θέατρο Αποθήκη. Μεταφέρει το κλασικό έργο του Αύγουστου Στρίνμπεργκ «Ο πατέρας» στην Ελλάδα του σήμερα.

Έτσι, η αδυσώπητη μάχη των δύο συζύγων του αριστουργήματος του τέλους του 19ου αι. –το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1887– γίνεται αφορμή για τον σκηνοθέτη, ο οποίος υπογράφει και τη διασκευή, να μιλήσει για τις σχέσεις των δύο φύλων σήμερα. Μια μάχη εξευτελιστική, με φόντο τα οικονομικά αδιέξοδα της Ελλάδας όπως τα βίωσε η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Αμοιβαίο ξεγύμνωμα των αντίπαλων ψυχών, σκληροί διάλογοι, ανελέητη αντιπαράθεση, με τη μονάκριβη κόρη τους στη μέση, να γίνεται αντικείμενο διεκδίκησης των δυο τους.

«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Για όσους γνωρίζουν το έργο του Στρίνμπεργκ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κατά τη μεταφορά του στη σύγχρονη εποχή κρατήθηκαν τα κεντρικά θέματα όπως είναι η πατρότητα, η διαμάχη της ανατροφής του παιδιού –ένα σοβαρό θέμα και σήμερα, καθώς οι γονείς οραματίζονται για το παιδί τους τι θα γίνει χωρίς να το ρωτάνε τι πραγματικά θέλει– και φυσικά η πάλη των φύλων. Σε αντίθεση με το αυθεντικό έργο όπου η οικονομική δυσπραγία δεν παίζει πρωταρχικό ρόλο, στην εκδοχή που θα δούμε στο Θέατρο Αποθήκη από τον Βασίλη Μπισμπίκη, βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης. Επίσης όλα συμβαίνουν στη διάρκεια μια μέρας, παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Η ελληνικότητα της παράστασης υπογραμμίζεται από το ακραίο λεξιλόγιο, τον σκηνικό χώρο, ένα παλιό μεσοαστικό διαμέρισμα, τα φασιστικής αντίληψης και νοοτροπίας σεξιστικά σχόλιο που ακούγονται από τον κολλητό του άντρα που μπαινοβγαίνει στο σπίτι, μια γριά μάνα με Αλτσχάιμερ που θυμάται ιστορίες από τον Εμφύλιο, τη σύζυγο η οποία τη γηροκομεί, τον άντρα που έχει καταστραφεί, ενδεχομένως από την κρίση, και προσπαθεί να ορθοποδήσει για να μπορεί να κυκλοφορεί με καθαρό «κούτελο» στην κοινωνία, και τέλος από την κόρη που επίσης φέρει όλα τα χαρακτηριστικά Ελληνίδας έφηβης. Τα ονόματα των χαρακτήρων είναι και τα πραγματικά των ερμηνευτών.

«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Η ιστορία

Ελλάδα 2019. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους. Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιο κόστος;

Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική - γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι μικροί –ή και μεγαλύτεροι– ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως «αναγκαίο κακό» για «καλό σκοπό», στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα οικογένειας, ζωντανεύουν φέτος τον χειμώνα στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη.

Σε μια παράσταση που, μέσα από τη διασκευή του κειμένου, φέρνει τον «Πατέρα» στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με όρους ακραίου ρεαλισμού για να καταδείξει, με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού. Παθογένειες που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν, πίσω από τις κλειστές πόρτες.

«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ Facebook Twitter
Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

Συντελεστές

Διασκευή - Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία - Φωτισμοί: Βασίλης Μπισμπίκης

Σκηνικά - Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου

Επιμέλεια Κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη

Βοηθός σκηνοθέτη: Διονύσης Κοκκοτάκης

Φωτογραφίες Παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέτα Χαρατζόγλου

Info

Από τις 9 Οκτωβρίου

Ημέρες - ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη & Κυριακή: 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21:00, Σάββατο απογευματινή: 18:00

Εισιτήρια: Από 15 ευρώ

Θέατρο Αποθήκη (Σαρρή 40, Ψυρρή, 210 3253153)

 

Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ