Πέθανε η Μίρκα Γεμεντζάκη

Πέθανε η Μίρκα Γεμεντζάκη Facebook Twitter
0

Το ελληνικό θέατρο σήμερα γίνεται πιο φτωχό καθώς η Μίρκα Γεμεντζάκη, μια από τις σημαντικότερες δασκάλες της ανθρώπινης φωνής στο ελληνικό θέατρο και σκηνοθέτιδα σημαντικών παραστάσεων έφυγε από τη ζωή. 

Η Ελευθεροτυπία δίνει ένα σύντομο βιογραφικό της:

Η Μίρκα Γεμεντζάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Τελείωσε το Αμερικανικό Κολέγιο (Pierce College) και συνέχισε τις σπουδές της στη Γερμανία με υποτροφία του Ινστιτούτου Goethe. Σπούδασε μονωδία, Liedbegleidung, Opergestaltung κ.λπ. Φεύγοντας από τo χώρο της όπερας, εργάστηκε στο Berliner Konzert Chor της Φιλαρμονικής του Βερολίνου (1974-1983). Διεύθυνε τέσσερις παιδικές χορωδίες, τέσσερις χορωδίες νέων και, ως δασκάλα φωνητικής, τη Χορωδία Φιλαρμονικής του Βερολίνου στα ορατόρια.

Το 1983 επέστρεψε στην Ελλάδα για προσωπικούς λόγους. Την περίοδο 1977-1983 εργάστηκε ως Professor Δραματικής Τέχνης και Μονωδίας στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Από το 1985 μέχρι σήμερα ως Gast Professor Δραματικής Τέχνης στο Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης.

Συνεργάστηκε με τον Peter Stein στη Schaubühne, τον Michael Grube, τον Bob Wilson, τον Peter Brook, τον Peter Oskarson (1985) στο Gävle και στη Στοκχόλμη (Stora Vreden, Hamled, Drömmernas Barn), τον Σπύρο Βραχωρίτη στο Βόλο, στη Γυναίκα της Ζάκυθος του Διονύσιου Σολωμού κ.ά. Εργάστηκε στη χορογραφία και τη μουσική -που ήταν ήχοι- στην Ορέστεια του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Peter Stein.

Έκανε τη φωνητική διαμόρφωση κειμένου και φωνής στον Ερρίκο τον Δ' του Σαίξπηρ και στον Φάουστ σε σκηνοθεσία Peter Stein (EXPO 2000 Anovero). Έπαιξε την Τροφό στη Μήδεια του Ευριπίδη και τον Μουσικό στον Κύκλο με τη κιμωλία του Μπρεχτ, και τα δύο σε σκηνοθεσία Μίνου Βολανάκη.

Συμμετείχε στο Χορό της Ορέστειας στο Καράκας, στη Βαρσοβία και την Αθήνα. Σκηνοθέτησε το Wahlfischbauch του Jens Gross (Μόναχο), τους Πέρσες του Αισχύλου στα αρχαία ελληνικά (σουηδική παραγωγή – Gävle, Στοκχόλμη, Αθήνα), τη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη ως ορατόριο με πρότυπο τον J.S.Bach, το Dibbuk – έργο με 23 πρόσωπα, το έργο αυτό ανέβηκε με δύο ηθοποιούς με χρήση της αρχαίας ηχητικής μάσκας (Στοκχόλμη), τις Ευτυχισμένες Μέρες του Μπέκετ με την Άννα Κοκκίνου και τέλος τη Φεύγουσα Κόρη από την «Ψυχή» του Παπαδιαμάντη εμπλουτισμένο με παραμύθια και τραγούδια της Ηπείρου (2006) και την Ξένη από το musical του Georg Kreissler Σήμερα το βράδυ: Lola Blau (2008).

Συμμετείχε στη σκηνοθεσία του έργου Μορφές του Βιζυηνού με ηθοποιό την Αννα Κοκκίνου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ