Στο σημερινό ‘Α, μπα’: το μονοπάτι της αυτογνωσίας σε τρία βήματα

Στο σημερινό ‘Α, μπα’: το μονοπάτι της αυτογνωσίας σε τρία βήματα Facebook Twitter
50


________________
1.

Ήρθε η ώρα λοιπόν και εγώ να σε ρωτήσω αγαπημένη Λένα καθώς και την πολύ ενδιαφέρουσα παρέα σου/-μας, τη γνώμη σου για την αποκαλουμένη «μανιέρα» στην καλλιτεχνική δημιουργία.- ως τέτοια αντιλαμβάνομαι ότι ορίζεται η κατ' εξακολούθηση χρήση της ίδιας και απαράλλακτης τεχνοτροπίας και οπτικής για την δημιουργία ενός καλλιτεχνικού έργου.

Έχοντας μόλις επιστρέψει από την παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης- διαβάζω σχόλια με ύφος: η τάδε σκηνοθέτης (στην προκείμενη η Κιτσοπούλου αλλά θα μπορούσε να είναι κπ άλλος σκηνοθέτης, ζωγράφος, συγγραφέας) μας παρουσίασε το έργο Ματωμένος Γάμος με το γνώριμο ύφος της και άποψη- δλδ: Μεταμοντέρνα στοιχεία, επιθετική αποδόμηση, μείξη πολλών διαφορετικών καλλιτεχνικών ειδών, κριτική στην κοινωνική υποκρισία κα- γνώριμο από το παρελθόν να προσθέσω.

Από την άλλη, διαβάζω, ακούω και οι περισσότεροι συμφωνούν ότι ο Picasso ήταν μεγάλος καλλιτέχνης διότι κατάφερε να κάνει το φαινομενικά ακατόρθωτο: να πειραματιστεί με διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα και να δημιουργήσει έργα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Και αναρωτιέμαι: Το πολύ το Κύριε Ελέησον το βαριέται και ο Παπάς???- και αν ναι, πότε σας κουράζει ο καλλιτέχνης και η μανιέρα του?

Γλυκοφιλώ σε..- Gati

Ωραία ερώτηση, νομίζω ότι θα δώσει αφορμή για πολλά σχόλια.


Ο καθένας θα έχει την άποψή του, η δική μου είναι ότι βαριόμαστε τη μανιέρα (και την εντοπίζουμε, την σχολιάζουμε), όταν δεν μας αρέσει ο ίδιος ο καλλιτέχνης.


Για παράδειγμα, δεν θα αντέξω άλλο βιβλίο του Μουρακάμι γιατί δεν θέλω να διαβάσω για τον ίδιο εγωκεντρικό ήρωα που δηλώνει ασήμαντος αλλά για κάποιο λόγο όλοι είναι γοητευμένοι μαζί του. Την πρώτη φορά μου άρεσε πολύ, την δεύτερη έτσι κι έτσι, τώρα θα διαβάσω το επόμενο βιβλίο λόγω ψυχαναγκασμού. Η μανιέρα με έκανε να καταλάβω ότι τελικά, δεν μου αρέσουν τα βιβλία του Μουρακάμι.


Αντιθέτως ο Φίλιπ Ροθ έχει μανιέρα ουρανοξύστη, με έναν επίσης εγωκεντρικό, μάλλον αχώνευτο ήρωα, που για μένα τιμωρείται/βασανίζεται/υποφέρει, οπότε βλέπω ένα πιο ολοκληρωμένο κύκλο στις ιστορίες του, και τα βιβλία του εξακολουθούν να μου αρέσουν, χωρίς να με ενοχλεί στο παραμικρό η επανάληψη.


Οπότε, καταλήγω: το πότε ενοχλεί η μανιέρα είναι ζήτημα προσωπικού γούστου.


________________
2.


εδω και 2 χρονια τραβαω τα ζορια μου με μια κοπελα που δουλευαμε μαζι.ηταν στα χωρισματα και ηρθαμε κοντα και ανταλαζαμε ομορφα λογια και καποια σχεδια για το οταν θα χωριζε..με τον καιρο δεν χωρισανε,εκανα μια αλλη σχεση για την ξεχασω,ζηλεψε και ολο κακιες πεταγε.εγω με τον καιρο χωρισα τελικα γιατι δεν μπορουσα να την ξεχασω.Καταλαβα οτι την αγαπω πολυ!!!ακομα ανταλλασουμε ωραια λογια αλλα παρ'ολο που ειναι στη σχεση εκεινη ακομα δεν μου το κοβει λεγοντας μου οτι ποτε δεν ξερεις η ζωη πως τα φερνει..αλλα οταν τη ζοριζω λιγο για εμενα και εκεινη μου λεει οτι αγαπαει τον δικο της..τι να κανω???- Ανέστης

Να σταματήσεις να λες στον εαυτό σου ότι την αγαπάς πολύ, γιατί το πίστεψες. Λόγια είπατε, τι είναι τα λόγια; Οι πράξεις είναι φωτεινά μπάνερ στην εθνική οδό, και εσύ αρνείσαι να τα δεις, και επιμένεις στους ψιθύρους που ειπώθηκαν στα κρυφά. Επιλογή σου είναι το τι θα πιστέψεις – αυτά που βλέπεις ή αυτά που ακούς; - και μη ζητάς τα ρέστα από τους άλλους. Το ίδιο να κάνεις και όταν έρθει η ώρα να ψηφίσεις.

________________
3.


Αγαπητή Α μπα, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου και με τους αναγνώστες σου την ακόλουθη ιστορία. Η μητέρα μου είναι ένας άνθρωπος ιδιαίτερος! Ούσα στη ζωή της σχεδόν εμμονικά παραδομένη σε κάθε λογής φθηνούς συναισθηματισμούς και στις εκάστοτε παρορμήσεις της εισέπραξε στη ζωή της καλά χαστούκια. Προδοσία για ένα μάτσο τούβλα (κυριολεκτικά) από τον πιο κοντινό της, εξ'αίματος, άνθρωπο, αποτυχίες στις ανθρώπινες σχέσεις, τοποθέτηση του εαυτού της στη πλευρά του θύματος σχεδόν πάντα. Μιλάω για ένα πολύ παρορμητικό άνθρωπο, με κακή σχέση με τη λογική θέαση των πραγμάτων! Από την άλλη, και εγώ και ο αδερφός μου αντιμετωπίσαμε ή αντιμετωπίζουμε κάποια προβλήματα ψυχολογικής υφής. Ο αδερφός μου είναι δυνατό παιδί και μετά από κάποα σκαμπανεβάσματα έχει καταφέρει να βρει μια ισορροπία. Εγώ πάλι, βρίσκομαι σε ένα υπαρξιακό μεταίχμιο, και χρειάζεται μια γενναία υπέρβαση από μέρους μου. Το θέμα μου όμως είναι αυτό: θεωρώ άρρηκτα συνδεδεμένα τα όποια προβλήματα, με τον χαρακτήρα της μητέρας μου. Πιστεύω ότι σίγουρα, με βάση το παρελθόν της το οποίο ξέρω βιωματικά, θα έσφαλε και στην ανατροφή μας και γι'αυτό το λόγο πολλές φορές την κρίνω, την κατηγορώ, νευριάζω μαζί της, τελικά τείνω να μην την εκτιμώ! Έχω την επίγνωση βέβαια, ότι ένας γονιός δεν εκπαιδεύεται για να γίνει γονιός, αλλά όλα τα παραπάνω συναισθήματα δεν μπορώ να τα αποφύγω. Να σου πω επίσης, ότι ο αδερφός μου που είναι στην Αμερική δεν πολυ-μιλάει με την μητέρα μου..κάποτε της είχε πει ευθέως "Δεν θέλω να μου ξαναμιλήσεις", τώρα μιλάνε, αλλά το ρήγμα έχει δυστυχώς δημιουργηθεί. Τέλος, πρόσθεσε, ότι ο πατέρας μου ήταν πάντα δοσμένος στη δουλειά του, αφήνοντας τον πρώτο λόγο στη μητέρα μου για τα ενδοοικογενειακά.

Όλα αυτά, είναι πράγματα που δεν τα μοιράζομαι με κανένα. Θα ήθελα πάρα πολύ να μάθω την γνώμη σου και τις σκέψεις που σου δημιουργούνται με βάση τα παραπάνω. Φιλιά! -καταραμένη Ελληνική οικογένεια

Η πρώτη μου σκέψη είναι ότι κακώς έχεις επικεντρωθεί στα λάθη της μητέρας σου και έχεις αφήσει τον πατέρα να ξεφύγει έτσι εύκολα επειδή ήταν «δοσμένος στη δουλειά του». Η ευθύνη είναι και των δύο. Μαζί έκαναν τα παιδιά τους. Γιατί φταίνε πάντα μόνο οι μητέρες για ό,τι κακό συμβαίνει στα παιδιά; Και αυτός γονιός είναι, και δεν «άφησε» τον πρώτο λόγο στη γυναίκα του στα οικογενειακά, τον φόρτωσε. Τον έριξε πάνω της γιατί είναι πολύ δύσκολος και κρύφτηκε πίσω από τη δουλειά του.


Καταραμένη οικογένεια, πράγματι. Μας διαμορφώνει και μετά μας καθορίζει. Κάποτε πρέπει να συγχωρήσεις τη μητέρα σου και μετά να αναλάβεις τις ευθύνες σου για όσα δε φταίει – γιατί για πολλά φταίει, και για πολλά παραδόθηκες στις κατηγορίες. Και επιπλέον πρέπει να παραδεχτείς και τον ρόλο του πατέρα σου σε όλα αυτά. Από μια ηλικία και μετά δεν γίνεται να φταίνε μόνο οι γονείς. Για να ξεμπλεχτούν όλα αυτά μέσα σου πρέπει να κάνεις τη δική σου ζωή, και για να κάνεις τη δική σου ζωή, πρέπει να ξεμπλέξεις όλα αυτά μέσα σου. Η απομυθοποίηση των γονιών είναι δύσκολη διαδικασία και τραυματική για όλους, και φαίνεται ότι την περνάς κάπως βαριά. Η γνώμη μου είναι ότι αν θέλεις να δουλέψεις σε βάθος σε όλα αυτά και επειδή δεν μιλάς σε κανέναν για όλα αυτά το καλύτερο είναι να πας σε ψυχολόγο.

________________
4.


Λοιπον, ειμαστε fuck buddies ξεκάθαρα.

Απλά πάνε 10 χρόνια, με πολλά στη μέση και για τους δύο. Με διάφορες φάσεις ο καθένας μας για τον άλλον (άλλωτε εγώ τρελά ερωτευμένη, η αλήθεια ειναι μόνο στην αρχη, άλλωτε αυτός σε πιο μετά φάσεις). Δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει να σου πω πολλά. Απλά η ερώτηση που με βασανίζει είναι, είναι κάτι που αξίζει εκεί πέρα ή μπορεί κάποιος να ειναι σε αυτού του τύπου σχέση τόσα χρόνια. Οι παύσεις μας είναι μικρής διάρκειας όταν προσπαθούμε να είμαστε πιστοί σε κάποια σχέση μας. Αυτό δν έχει κρατήσει πάνω απο 1,5 χρονο ποτέ. Επισης μιλαμε για όλη τη δεκαετία των 20. Πες μου κάτι Αμπα. Πες μου τι να σταματήσω να κάνω, αν όχι τι νομίζεις ότι θα πρεπε να κάνω.- τ.

Πώς γίνεται να είναι ένα μέρος της ερώτησης «αν μπορεί να είναι κάποιος σε αυτού του τύπου σχέση τόσα χρόνια;»


Δεν είναι αυταπόδεικτο ότι μπορεί;


Ο μόνος λόγος που μπορώ να φανταστώ ότι σε κάνει να το ρωτάς είναι ότι κι εσύ δεν μπορείς να καταλάβεις πώς κατάφερες να περάσεις δέκα χρόνια με έναν fuck buddy και μετά να φτάσεις τα 30.


Νομίζω ότι αυτό που σκέφτεσαι είναι μόνο ένα μικρό μέρος αυτού που συμβαίνει: «Παναγία μου, έγινα τριάντα». Ισχύει, αλλά αυτό που είναι πιο σημαντικό – γιατί το «30» δεν λέει και τίποτα - είναι να σταματήσεις να πιστεύεις ότι έχεις άφθονο χρόνο μπροστά σου για να αφήνεσαι τεμπέλικα στις περιστάσεις. Μερικές φορές χρειάζεται να παίρνεις αποφάσεις που θα σε ξεβολέψουν, και αυτό συμβαίνει πολύ πριν τα τριάντα.


Για το άλλο σκέλος του διλήμματος: «αν αξίζει κάτι εκεί πέρα».

 

Τι εννοείς; Αν υπάρχει συναίσθημα; Ή αν μπορείτε να κάνετε αποκλειστική σχέση που θα κρατήσει;


Τα τελευταία δέκα χρόνια (!) δεν έχουν δώσει την απάντηση και στις δύο ερωτήσεις; 

________________
5.


Το γεγονός ότι χάνω μαλλιά σε νέα ηλικία με κομπλεξάρει..σχεδόν δυσκολεύομαι να κυκλοφορήσω και ακόμα είναι σε πολύ αρχικό στάδιο. Εσύ ως γυναίκα το βλέπεις ως σημαντικό μείον για έναν άντρα (παρακαλώ και τις αναγνώστριες μα εκφράσουν άποψη). Υ.Σ.: Το στέλνω σε σένα γιατί ξέρω ότι δεν θα φτιασιδώσεις την άποψή σου για να με ..."φτιάξεις", θα πεις ξερά αυτό που νιώθεις. Ευχαριστώ!- τρίχες

Η άποψη μου είναι ότι οι γυναίκες ασχολούνται με τα μαλλιά των αντρών πολύ λιγότερο απ' όσο νομίζουν οι άντρες, γιατί οι γυναίκες δεν έχουν το ίδιο περιθώριο να απορρίψουν άντρα λόγω εμφάνισης - συγκριτικά πάντα, μην αρχίσετε να λέτε ότι και οι γυναίκες κοιτάνε την εμφάνιση, ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ. Αν κατά τα άλλα είσαι οκ εμφανισιακά, ντύνεσαι καλά και έχεις μια στοιχειώδη προσωπικότητα, νομίζω ότι το θέμα εκμηδενίζεται. Συγκεντρώσου σε αυτά που έχεις και βελτίωσε τα, όχι σε αυτά που χάνεις και επιπλέον δεν μπορείς να ελέγξεις, και όλα θα πάνε καλά.

________________
6.

Καλησπέρα Α μπά!!!
Είναι χιλιάδες τα ζητήματα που με απασχολούν είτε υπαρξιακά, είτε κοινωνικά, είτε ηθικά αλλά επειδή με έχουν κουράσει αυτά θα σε ρωτήσω κάτι τελείως άσχετο.
Όταν πίνω καφέ γίνομαι άλλος άνθρωπος ρε παιδί μου, θα 'θελα να είμαι μονίμως έτσι. Πέρα από το γεγονός ότι γίνομαι πιο εύστροφη και δραστήρια ξαφνικά αποκτώ μια πιο θετική σκοπιά για τη ζωή. Και όλα φαντάζουν πανέμορφα! Πως στο καλό εξηγείται αυτό; Δεν μου γίνεται με όλους τους καφέδες..ο φραπέ και ο capuccino όμως κάνουν θαύματα. Α και έχω παρατηρήσει και κάτι ακόμα..ο καφές εντείνει τις σεξουαλικές μου ανάγκες..δεν ξέρω είναι φυσιολογικό;;
Πολλά φιλιά και να περνάς όμορφα :*- nothumanbuthuwoman


Αχ, η δύναμη της αυθυποβολής...

________________
7.

Τι σημαίνει βρίσκω τον εαυτό μου και τελικά πως τον βρίσκω;
Στεφανος


Κάτσε να συμπυκνώσω αιώνες φιλοσοφίας και συγγραμμάτων στην ανθρώπινη ιστορία σε πέντε παραγράφους, μόνο δώσε μου ένα λεπτάκι.


Για το πρώτο μέρος ίσως και να γίνεται να πάρεις μια απάντηση. Σημαίνει καταλαβαίνω τον μηχανισμό που κρύβεται πίσω από τις σκέψεις μου, αναλύω τις προκαταλήψεις, τα κολλήματα, τις αγκυλώσεις, τους περιορισμούς μου, με συγχωρώ και απελευθερώνομαι. Ως ελεύθερο πλάσμα και άδειο δοχείο είμαι δεκτικός στους άλλους, απορροφώντας, αλλά χωρίς να ενεργοποιούνται τα αντανακλαστικά μικροπρέπειας, ζήλειας και φθόνου. Δεν είμαι υποχωρητικός και θύμα, είμαι ολοκληρωμένος επειδή ξέρω μέχρι πού μπορώ να φτάσω και επειδή είμαι εντάξει με αυτό, μπορώ να περιφρουρήσω και τα όρια μου.


Πώς το κάνεις αυτό... Τελικά, ζώντας, αρκεί να έχεις αυτόν τον στόχο. Αν τον έχεις, θα βρεις το δικό σου μονοπάτι.


50

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
3. Όντως η απομυθοποίηση των γονιών είναι τρομερά επίπονη και μακροχρόνια διαδικασία αλλά συγχρόνως λυτρωτική. Μόνο μετά από χρόνια ψυχοθεραπείας κατάφερα να παραδεχθώ ότι ήμουν τρομερά θυμωμένη με τη μητέρα μου, ότι ένιωθα τύψεις που ήμουν τόσο θυμωμένη και που δεν την εκτιμούσα, ενώ όλη της η ζωή και η προσπάθεια της ήταν για το καλό μας. Μεγάλωσα ακούγοντας το περιβάλλον μου να λέει διαρκώς πόσο αξιόλογη ήταν η προσπάθεια της μητέρας μου να μεγαλώσει μόνη της δυο παιδιά και αυτό ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με το θυμό που ένιωθα. Μέσα στο μυαλό μου ήταν καρφωμένο πως είμαι αχάριστη και μουλάρα που δεν της "συγχωρούσα" τα λάθη της. Παράλληλα ήμουν αγκιστρωμένη πάνω της και οτιδήποτε έκανα χρειαζόταν την έγκριση της για να μου φανεί καλό. Έστω και λίγο να στράβωνε το μούτρο της για έναν π.χ. γκόμενο, αμέσως τρύπωνε το στράβωμα στην καρδιά μου. Στην ψυχοθεραπεία ανακάλυψα ότι δικαιούμαι να είμαι θυμωμένη, ότι είναι φυσιολογικό να κουβαλάω τις βαλίτσες της παιδικής μου ηλικίας που δεν είχαν ξεπακεταριστεί και ότι δεν υποχρεωτικό να την εκτιμώ ως χαρακτήρα. Επίσης έμαθα ότι δεν χρειάζομαι την έγκριση της για τη ζωή μου. Όταν τα παραδέχθηκα (και αποδέχθηκα) όλα αυτά επί της ουσίας, όχι στα λόγια μόνο, τότε λύθηκαν και τα "μάγια". Συγχωρέθηκαν σιγά σιγά τα λάθη, είδα πέρα από τα λάθη όλα τα καλά που έκανε, την είδα ως άνθρωπο με τις αδυναμίες και τα ελαττώματα του και τελικά την εκτίμησα και αγάπησα ακόμα πιο βαθιά. Καλή τύχη :)
για τα μαλλια #5 ειναι γεγονος οτι ειναι πολυ δυσκολο θεμα,ειδικα οσο συνεχιζεται η τριχοπτωση & αρχιζεις να μην αναγνωριζεις, τον ιδιο σου τον εαυτο στον καθρεφτη!Βεβαια μετα απο χρονια ,συμβιβαζεσαι με το θεμα.Παντως για τις γυναικες που λενε οτι δεν παιζουν ρολο, τα μαλλια του αντρα,στην απορριψη του,εχω να πω οτι κανουν λαθος...Δυστυχως, οι απορριψεις,που ειχα, για αυτον το λογο ηταν πολλες...Δεν βοηθαει & το Χολυγουντ,βρε αδερφε,αφου δεν υπαρχει ταινια ,που ο ζεν-πρεμιε να ειναι φαλακρος!
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είχες πολλές απορρίψεις λόγω τρίχας, αλήθεια. Αφενός μεν επειδή συνήθως οι γυναίκες αμπαλάρουν την απόρριψη με κομψές κορδέλες (δεν θα στο έλεγαν έτσι κατάμουτρα εκτός κι αν ήταν αναίσθητες ψωνάρες, οπότε καλύτερα και για σένα στην περίπτωση αυτή που δεν προχωρήσατε) και αφ'ετέρου όταν μια γυναίκα απορρίπτει έναν άντρα το κάνει για πολλούς λόγους, καθώς μες στο μυαλό της μια σχέση τσεκάρεται αυτομάτως σε πολλά επίπεδα (τί να κάνουμε, είμαστε πολύπλοκα όντα).Τέλος, επειδή αναφέρθηκες στο Χόλυγουντ, θεωρώ ότι ο Γιουλ Μπρίνερ ήταν από τους πιο όμορφους και αρρενωπούς αστέρες του κινηματογράφου, παρ'όλο που δεν είχε ίχνος τρίχας πάνω στο κεφάλι του! :)
Αγαπημένη Σανάνθη πολλές είναι οι γυναίκες που δεν αρέσκονται στην καράφλα και συμπεριλαμβάνομαι δυστυχώς κι εγώ μέσα σε αυτές. Είναι θέμα γούστου. Όπως οι άντρες δεν γουστάρουν την παρουσία τρίχας στη γάμπα ή οπουδήποτε αλλού, έτσι κι οι γυναίκες δεν γουστάρουν την απουσία τρίχας στο κεφάλι. Ασφαλώς όμως και υπάρχουν γυναίκες που τους αρέσουν τα άτριχα κεφάλια. Είναι σαν να λέμε είμαι μελαχρινή και δεν αρέσω σε αυτούς που γουστάρουν τις ξανθιές... Όπως κι αν είσαι δεν γίνεται να αρέσεις σε όλους. Πάντως γενικά συμφωνώ με το σχόλιο σου (σε περίπτωση που είχες αγωνία :P)
#5 Ξύρισέ τα κι άσε μούσι και θα γίνεις badass!Αν σε προβληματίζει το ηλικιακό γενικότερα, έχε στο μυαλό σου ότι το ξυρισμένο θα σε φέρει στην ηλικία σου, σε σχέση με λίγα εναπομείναντα μαλλιά πχ τα οποία μπορεί να σε μεγαλώνουν λίγο.
#2 Nα τη φέρεις προ των λεγομένων της. Πώς δηλαδή δε σου το κόβει; Αφού λες οταν της κάνεις μια νύξη παραπάνω, σου το κόβει! Αυτά που σου λέει και σε κάνουν να πιστεύεις ότι δεν σου το κόβει τί είναι; Τί σημαίνουν; Αυτά να τη ρωτήσεις, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα παραδείγματα από τις κουβέντες της, μπας και καταλάβεις τί θέλει να πει ο ποιητής.Αν δεν σου δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, οι οποίες να συνοδεύονται και από αντίστοιχες πράξεις, μην ξανασχοληθείς με το θέμα.Το φλερτ εκτός σχέσης είναι πολύ ωραίο όταν υπάρχει μια σχετική ισορροπία διαθέσεων και προσδοκιών από τις δυο πλευρές.Δεν φλερτάρουμε εκτός σχέσης με κάποιον (με τον οποίον δεν σκοπεύουμε να συνάψουμε κάποια ερωτική σχέση) που ξέρουμε ότι είναι ερωτευμένος μαζί μας και έτσι βασανίζεται διότι το εκλαμβάνει ως ενθάρρυνση των βαθύτερων συναισθημάτων του. Στόχος μας δεν πρέπει να είναι η ταλαιπωρία του άλλου. Όποιος και όποια σου το κάνει αυτό συνειδητά, δεν αξίζει την προσοχή σου.#3 Τα ρήγματα με τους γονείς κρίνονται αναγκαία. Αν δεν συμβεί στην εφηβεία ή στη μετεφηβική περίοδο, τότε θα πρέπει να συμβεί αργότερα κάποια στιγμή. Δεν αποτελεί απαραίτητα δείγμα κακής σχέσης, αλλά περισσότερο κόψιμο του ψυχοπνευματικού ομφάλιου λώρου. Το τελευταίο είναι ζωτικής σημασίας να πραγματοποιηθεί.Η οικογένεια, όπως και η καταγωγή και η ανατροφή μας, μας προσδιορίζει σαν άτομα. Αλλά δε μας καθορίζει. Αν μας καθορίσει για όλη την ενήλικη ζωή μας, τότε η ευθύνη είναι δική μας. Πρωτίστως δική μας δουλειά αποτελεί να ενηλικιωθούμε, να πατήσουμε στα πόδια μας, να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας, να κρίνουμε τον εαυτό μας, τους γονείς μας, τα συναισθήματά μας, τα συναισθήματά τους, όπως και οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας και μέσα μας. Να εξερευνήσουμε, να γνωρίσουμε, να καταλάβουμε και να επέμβουμε σε οτιδήποτε μας αφορά και μας επηρεάζει. Αν μη τί άλλο, να κατακτήσουμε αυτή τη δυνατότητα.Αν, γι' αυτόν τον σκοπό, βλέπεις ότι χρειάζεσαι τη βοήθεια ενός ειδικού διότι από μόνη σου δεν μπορείς να απεμπλακείς και να ξεκινήσεις την ελεύθερη ατομική σου πορεία προς την ολοκλήρωση, μην το φοβηθείς.#5 Η ποσότητα τριχών στο κεφάλι ενός άνδρα δε με απασχόλησε ουδέποτε. Αλλά αυτό είναι θέμα γούστου ξεκάθαρα. Σε άλλες αρέσουν οι ξανθοί, σε άλλες οι μελαχρινοί, σε άλλες όλοι. Το ίδιο ισχύει και στην κατηγορία που σε απασχολεί.
Nanina, μια ίσως ασήμαντη παράκληση. Όταν απαντάς σε δύο τρεις ερωτήσεις, μπορείς σε παρακαλώ να το κάνεις σε διαφορετικά comments? Γιατί ας πούμε αν διαφωνούμε με μια απάντηση αλλά συμφωνούμε με μια άλλη, δεν μπορούμε να αποφασίσουμε μεταξύ θετικής ή αρνητικής ψήφου!
#1 Ποτέ δεν έχω καταφέρει να καταλάβω τί ακριβώς εννοούν λέγοντας "μανιέρα". Αν, δηλαδή, εννοούν το προσωπικό ύφος του συγκεκριμένου καλλιτέχνη, το ιδιαίτερο στίγμα του, όπως αναφέρουν και άλλοι σχολιαστές, - και το οποίο, βεβαίως, είναι το ζητούμενο - ή τα εύκολα (εύκολα για τον συγεκριμένο καλλιτέχνη) κόλπα στα οποία καταφεύγει επαναλαμβανόμενα ελλείψει δημιουργικής δουλειάς ή ταλέντου. Πολλές φορές και εξαιτίας έλλειψης ευφυΐας από μέρους του και όχι ταλέντου - όταν κανείς δε διαθέτει την αντίληψη ή την παιδεία να απεμπολήσει τον πιο πρόσφορο για τον ίδιο δρόμο, κι ας αποτελεί την πιο σύντομη οδό για την εμπορικότητα· και να ξεμπερδεύει με την νωχέλεια και την αυταρέσκεια που συνήθως τα ακολουθούν ή και τα παράγουν. Δε νομίζω - δε θέλω να πιστεύω - ότι με την αρνητικά φορτισμένη έννοια "μανιέρα" εννοούν την εμμονή στην οπτική, την τεχνοτροπία ή το ύφος. Αυτά συνιστούν όντως θέμα προσωπικής έκφρασης και ατομικής προτίμησης στην τελική. Θα μάντευα ότι είναι οι ευκολίες και τα προβλέψιμα τερτίπια που ξέρεις ότι θα συναντήσεις στο κάθε διαδοχικό έργο του. Αλλά, από την άλλη, ξαναλέω πως δεν το έχω κατανοήσει οπότε ίσως να μην έχει καν αρνητικό νόημα η λέξη.
#1 Είναι σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να έχει το προσωπικό του στυλ, αισθητική και τρόπο έκφρασής, δηλαδή αυτό που αποκαλείς μανιέρα, το οποίο είναι αναγνωρίσιμο και μας βοηθάει να τον κατατάξουμε. Οι περιπτώσεις καλλιτεχνών όπως ο Πικάσσο, που περιπλανιούνται επιτυχώς σε διάφορες τεχνοτροπίες είναι ελάχιστες και πρόκειται για ιδιοφυίες. Για τους υπόλοιπους, ακόμη κι αν καταφέρνουν με κάποιον τρόπο να εξελίσσουν τη μανιέρα, ο πυρήνας παραμένει ο ίδιος. Και βασικά ισχύει ακριβώς αυτό που λέει η Α, μπα: το πως θα εκλάβει κάποιος ένα έργο τέχνης έχει να κάνει περισσότερο με τον ίδιο παρά με το έργο. Άμα το στυλ σου αρέσει ή σου ταιριάζει, δεν το βαριέσαι ποτέ. Αλλιώς μπορεί να εντυπωσιαστείς στην αρχή και μετά να βαρεθείς. Λίγο-πολύ όπως συμβαίνει και με τους ανθρώπους ;-)
#6: Αυθυποβολή ή όχι, ο καφές πάντως που ήπιε ο S_Pablo τις προάλλες έκανε θαύματα :DΠέρα από την πλάκα όμως, σχετικές έρευνες (των οποίων πάντως την εγκυρότητα αδυνατώ να κρίνω) έχουν αποδώσει μία ήπια αντικαταθλιπτική δράση στη συστηματική κατανάλωση καφέ. Αν όντως αυτό ισχύει, εξηγεί εν μέρει και τις αυξημένες σεξουαλικές σου ορέξεις.Κατόπιν τούτων, φαντάζομαι ότι το διαφημιστικό τμήμα της Jacobs ή της Nestle θα ενδιαφερόταν ιδιαιτέρως για την περίπτωσή σου ;)
#5: Μην κομπλάρεις για τρίχες! Στο μυστήριο και (ως επί το πλείστον) άκρως εγκεφαλικό κόσμο των γυναικών, περισσότερη σημασία έχουν τα μυαλά απ'ό,τι τα μαλλιά. Δούλεψε την αυτοπεποίθησή σου με βάση αυτήν την πληροφορία κι έλα μετά να μας πεις τί έγινε.
Συμφωνώ, μην ασχολείσαι τόσο με τις τρίχες, θέλω να σημειώσω όμως δυο πράγματα που θα πρεπει να αποφύγεις:α) τον κιοφτέ (αν εχεις)β) το καμουφλαζ, απο την αριστερή μεριά προς την δεξιά ή κ το αντίθετο.Αστειευομαι, δοκίμασε να τα ξυρισεις ολα, αρεσει σε πολλες γυναίκες!
@1: Όταν ο καλλιτέχνης έχει "ψαχτεί", έχει δοκιμάσει, έχει ερευνήσει και έχει καταλήξει σε ένα δικό του στυλ, τότε η μανιέρα δεν δείχνει τίποτα άλλο από αυτό το ξεχωριστό στυλ. Αν η όλη πορεία κάποιου δεν έχει αλλαγές, αλλά βασίζεται σε μια άποψη, που ναι μεν αρχικά μπορεί να φάνηκε πρωτοποριακή, αλλά στην πορεία δεν άλλαξε, τότε μιλάμε για προσωπικές εμμονές και ευκολίες. Κάποιες φορές χάνεται η ουσία των πραγμάτων και γίνεται μόνο προσπάθεια εντυπωσιασμού (ακόμα και αρνητικού). Ο Πικάσο, ο βαν Γκογκ πειραματίστηκαν και τα αρχικά τους έργα δεν είχαν καμία σχέση με τα νεότερα....
#3 Ίσως όλοι εμείς που μεγαλώσαμε με γονείς με όχι και τόσο ισορροπημένες προσωπικότητες πρέπει να ιδρύσουμε μια αδελφότητα(είμαστε πολλοί).Η μητέρα σου έκανε ό,τι έκανε με την ανατροφή σας, και ,ναι, αυτό σε επηρεάζει με φανερούς ή υπόγειους τρόπους.Υποθέτω ότι παρατηρείς διάφορα στοιχεία της προσωπικότητάς σου και σκέφτεσαι: Μα γιατί είμαι/ αντιδρώ έτσι; Κατακρίνεις στοιχεία και συμπεριφορές της μαμάς σου, τις οποίες όμως έχεις "κληρονομήσει" κι εσύ.Αν ισχύουν όλα αυτά, welcome to the club.Ένα πρώτο βήμα είναι να συγχωρήσεις τη μητέρα σου ουσιαστικά, όχι μόνο στα λόγια.Αυτό θα γίνει μόνο αν την καταλάβεις: τον τρόπο που μεγάλωσε, που σκέφτεται,τα πως, τα γιατί κτλ.και δεν είναι εύκολο.Σε δεύτερη φάση, χρειάζεσαι να δουλέψεις πολύ με τον εαυτό σου: ποιες συμπεριφορές/συναισθήματα σου σε προβληματίζουν, από που πηγάζουν, σε ποιες περιστάσεις προκύπτουν, πως μπορείς να τα αντιμετωπίσεις.
#5 Αφού ρωτάς... Θα έλεγα ότι είναι σημαντικό στο βαθμό που επηρεάζει το πόσο όμορφός φαίνεσαι. Δηλαδή, μάλλον ναι. Ισως είναι στενάχωρο αλλά τί να κάνουμε. Ωστόσο, έχοντας φίλους με το ίδιο πρόβλημα, και οι οποίοι το έχουν ψάξει το θέμα, ξέρω ότι υπάρχει μια 'θεραπεία', με τοπικό διάλυμα αλλά και χάπια, που καθυστερεί για χρόνια την απώλεια. Βλέπω τα αποτελέσματα καθημερινά σε τρεις φίλους και απ'οτι ξερω η αγωγή αυτή είναι πολυ διαδεδομένη στην Αμερική. Ίσως υπάρχουν παρενέργειες που αγνοώ.Γνωρίζοντας πάντως ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης, θεωρώ ότι πιο ξενερωτικό είναι το να μην κάνεις τίποτα γι'αυτό, εφόσον σε απασχολεί φυσικά.
φίλος μπορεί με τα στερεοτυπικά πρότυπα ομορφιάς ένας φαλακρός να υστερεί αλλά αυτό έχει ελάχιστη σημασία αν είναι ενδιαφέρον άνθρωπος η ακόμα καλύτερα δυνατός εραστής.
Νομιζα πως η ερώτηση είναι κατα πόσο επηρεάζει η εξωτερική εμφάνιση το πόσο ελκυστικοί φαινόμαστε στο αντίθετο φύλλο. (Η απάντηση όσον αφορά τους άντρες είναι τόσο προφανής που δεν τίθεται καν η ερώτηση συνήθως.) Χμ, ναι, επηρεάζει γενικά και τις γυναίκες.
#5 Είχα γνωρίσει κάποιον στην δική σου περίπτωση που όταν γνώρισα είδα φυσικά ότι για την νεαρά ηλικία του έχει αρκετά αραιά τρίχα στο επάνω μέρος του κεφαλιού του και παρατήρησα ότι στην δική του περίπτωση έκανε (για μένα) το καλύτερο δυνατό. Κούρευε τα μαλλιά του κοντά και άφησε μούσι (σε μένα ανέκαθεν άρεσε) ώστε να έχουν όλα το ίδιο μήκος. Μετά από αυτές τις σκέψεις παρατήρησα ότι είναι ανοιχτός, ευγενικός με ενδιαφέροντα που με καθήλωσαν και μέχρι σήμερα χαίρομαι όταν τον συναντώ για διάφορους λόγους που δεν έχουν καμία σχέση με τα μαλλιά του. Γενικώς αποχαιρετιζόμαστε πάντα με την αίσθηση ότι δεν μας έφτασε ο χρόνος να πούμε κι άλλα. Κάποια στιγμή έμαθα ότι του στοίχισε πολύ το όλο θέμα με το εξής ανέκδοτο: "Λένε ότι αυτός που δεν έχει μαλλιά κυρίως μετωπικά είναι καλός εραστής, ενώ αυτός που τα χάνει στην κορυφή είναι καλός στοχαστής. Όταν κανείς εμφανίζει κενά και στις δύο περιοχές τότε στοχάζεται ότι είναι καλός εραστής."(Εδώ γελάμε !)Υ.Γ. Το ανέκδοτο μου το έχει πει συνάδελφος που κατατάσσεστε στην τελευταία περίπτωση (γιατί έχει χιούμορ και αυτό τον κάνει συμπαθητικότατο).
5# σύντροφε άκου εμένα που είχα πρόβλημα τριχόπτωσης από 16 χρονών. Στα 23 ήμουν σχεδόν κανονικά φαλακρός. Είναι πράγματι κάτι δύσκολο για να το περνάει ένας νέος. Χτυπάει άσχημα την αυτοπεποίθηση σου σε βαθμό που νομίζεις ότι κάθε απόρριψη οφείλεται εκεί. Ακόμα και να δοκιμάσεις φάρμακά και αμπούλες τα πράγματα δεν διορθώνονται. Βέβαια στα 35 ένα συμπέρασμα έχω βγάλει: ότι αυτά είναι τρίχες: οι γυναίκες μπορεί να σε απορρίψουν για χίλια δύο πράγματα αλλά για τα μαλλιά υπάρχει ελάχιστη πιθανότητα. Χώρια που σε πολλές αρέσουν. Γιαυτό πάψε να ασχολείσαι με ΤΡΙΧΕΣ που στην τελική δεν μπορείς να κάνεις τίποτα και ασχολίσου με κανένα σοβαρό ζήτημα.
ε καλα, δεν "αρεσει" κιολας στις γυναικες, απλα το παραβλεπουν ,οπως καποιο αλλο εμφανισιακο μειονεκτημα, οταν υπαρχουν στοιχεια ενδιαφεροντα σε εναν ανδρα.εκτος αν μιλαμε για πληρε ξυρισμα που οντως αρεσει σε καποιες
5: Μεγαλώνοντας είχα 2-3 φίλους και γνωστούς που είχαν πρόβλημα με εφηβική ανδρογενή αλωπεκία (η τριχόπτωση σε νεαρή ηλικία δεν είναι καθόλου σπάνια). Ο ένας μάλιστα έχασε σχεδόν το σύνολο των μαλλιών του κεφαλιού του σε διάστημα 1 χρόνου στην τρίτη λυκείου.Το μόνο που θα σου πω είναι ότι σήμερα, δεκαετίες μετά, είναι όλοι τους παντρεμένοι ή με συντρόφους και είναι το ίδιο ευτυχισμένοι (ή δυστυχισμένοι) όσο και οι υπόλοιποι εμείς. Όσον αφορά την κλίμακα των πιθανών προβλημάτων, η έλλειψη τριχών είναι πάρα πολύ χαμηλά και επηρεάζει ελάχιστα την ζωή ενός άνδρα που δεν θα το αφήσει να γίνει το κεντρικό πρόβλημα της ζωής του.
παντως υπαρχει πολυ ικανοποιητικη αποκατασταση για το προβλημα, για οποιον τον βασανιζει ιδιαιτερα. λεγεται εμφυτευση . εχω δει φιλο που το εκανε και ειναι τελειο και φυσικοτατο το αποτελεσμα.
#4εχω την αισθηση οτι δεν μας τα λες ολα..αν εχεις τοσο μεγαλη απορια, αντι να απορεις, θα ειχες δοκιμασει μια κανονικη σχεση μαζι του.μαλλον καποιος απο τους δυο δεν θελει (σταθερα) κατι παραπανω.κι αφου το θελει με αλλους, και κανει σχεσεις με αλλους, μαλλον (σταθερα) δεν γουσταρει αρκετα, αλλα "τοσο οσο" να μην κοβει επαφες.μηπως αυτος ο " καποιος" ειναι ο αλλος?
#1"«μανιέρα» στην καλλιτεχνική δημιουργία.- ως τέτοια αντιλαμβάνομαι ότι ορίζεται η κατ' εξακολούθηση χρήση της ίδιας και απαράλλακτης τεχνοτροπίας και οπτικής "Ο ορισμός αυτού που ρωτάς, έχει πρωταρχική σημασία, καθώς "μανιέρα" είναι κυρίως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στην τέχνη κάποιου από τα οποία και γίνεται αναγνωρίσιμος.Μπορεί όμως ο καλλιτέχνης παρά τα χαρακτηριστικά αυτά, να λέει καινούργια πράγματα, να προχωράει την προσωπική του έρευνα και προσφορά στην καλλιτεχνική δημιουργία, παραμένοντας ωστόσο αναγνωρίσιμος.Άλλο το στίγμα του καλλιτέχνη λοιπόν, που μπορείς να το πεις και "μανιέρα" κι άλλο το "ίδια κι απαράλλαχτη ΟΠΤΙΚΗ και τεχνοτροπία" που λες εσύ και παραπέμπει περισσότερο σε ένδοια και σταμάτημα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.Θεωρώ οτι η "μανιέρα" είναι κατ αρχάς αναπόφευκτη αλλά και επιθυμητή, καθώς οι καλλιτέχνες ΕΙΝΑΙ αναγνωρίσιμοι και αυτό που τους πιστοποεί είναι ακριβως η "μανιέρα" τους και προκύπτει απο την συνολική τους θεώρηση για τον κόσμο και την τέχνη τους ,την εκπαίδευση και τις εμπειρίες τους, σε συνδυασμό με τα προσωπικά τους εκφραστικά μέσα και το ταλέντο τους.Αλλά αυτό γίνεται πλέον ανεπιθύμητο, όταν δεν προσφέρει πλέον τίποτε στην τέχνη, αλλά είναι στείρα επανάληψη.π.χ. κοέλιο, μπουκόφσκι, τσόκλης..συζητώντας σαν παράδειγμα μάλιστα την σκηνοθεσία, βάζεις ένα ακόμα πιο περίπλοκο θέμα. Διότι αφορά δύο καλλιτεχνικά έργα ταυτόχρονα. Το θεατρικό σενάριο, που είναι ήδη ένα αυτόνομο έργο και την σκηνοθεσία του που αφορά ΑΚΡΙΒΩΣ στην ματιά του σκηνοθέτη πάνω στο υπάρχον έργο. Αυτή η ματιά, σαφώς εμπεριέχει τις κοινονικοπολιτικές αντιλήψεις του σκηνοθέτη που δεν είναι δυνατόν να αλλάζουν απο έργο σε έργο, μπορεί και ποτέ, οπότε σαφώς η οπτική ενός σκηνοθέτη , έχει κοινά στοιχεία απο έργο σε έργο και είναι αυτό το ζητούμενο νομίζω.
Πολύ ωραίες οι απαντήσεις της Α μπα σήμερα!Ειδικά για το φίλο/η που έστειλε την ερώτηση 3, πραγματικά έχει δίκιο η Α μπα. Τα βιώματα των γονιών μας επηρεάζουν περισσότερο από όσο νομίζουμε ή από όσο θα ήθελαν αλλά είναι δική μας ευθύνη να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας. Φίλε/η είσαι έτοιμος! Μην το καθυστερείς!
Αυτό σκεφτόμουν κι εγώ, με αδυναμία στην τελευταία, ειδικά την εικόνα που τη συνοδεύει.. Αχ, ας διεκτινιζόμουν για λίγο εκεί, μία ωρίτσα, τι ζητάω;