O Nίκος Βραντσής έγραψε ένα κείμενο για την πόλη του, αλλά δε φανταζόταν την εξοργιστική συνέχεια...

O Nίκος Βραντσής έγραψε ένα κείμενο για την πόλη του, αλλά δε φανταζόταν την εξοργιστική συνέχεια... Facebook Twitter
27

 

Διάβασα κάτι εξοργιστικό στην parallaxi και έψαξα να βεβαιωθώ αν ισχύει. 

 

Ισχύει. 

 

 

O Nίκος Βραντσής έγραψε ένα κείμενο για την πόλη του, αλλά δε φανταζόταν την εξοργιστική συνέχεια... Facebook Twitter
O Nίκος Βραντσής

 

Παραιτήθηκε ο αντιδήμαρχος της Νάουσας επειδή ο γιος του δημοσίευσε άρθρο...

 

Σάλος επικρατεί εδώ και δυο μέρες στην Νάουσα εξαιτίας της παραίτησης του αντιδημάρχου κυρίου Θωμά Βραντσή επειδή ο γιος του αρθρογράφησε και δημοσίευσε ένα άρθρο -επικριτικό για την πόλη- στην εφημερίδα.

 

Αναδημοσιεύουμε το άρθρο του Νίκου Βράντση, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Νέοι Καιροί" και που οδήγησε τον δήμαρχο της Νάουσας να ζητήσει την παραίτηση του πατέρα του από τον αντιδημαρχιακό θώκο:

 

 

 

Ξέρετε τι μεγάλο δυστύχημα είναι να μη σου αρέσει η πόλη που αγαπάς;

 

Δυστυχώς εμένα μου συνέβη. Έχει πάψει να μου αρέσει αυτή η πόλη.

Δεν μου αρέσει γιατί όταν πηγαίνω στη βιβλιοθήκη της είμαι μονάχος.

Δεν μου αρέσει γιατί βλέπω αποτσίγαρα στους δρόμους πεταμένα, βλέπω τα εκπληκτικά φυσικά της τοπία βεβηλωμένα, βρώμικα.

Δεν μου αρέσει γιατί όποιον δημιουργικό άνθρωπο έχω συναντήσει, μοιάζει απαρηγόρητος, περιθωριοποιημένος και μόνος, βασανισμένος από τους κανίβαλους που πίνουν, δίχως να εκτιμούν, την φαιά του ουσία.

Δεν μου αρέσει γιατί βλέπω ανθρώπους υποταγμένους στα συντηρητικά βλέμματα , μιας συντηρητικής κοινωνίας. Ανθρώπους που κυνηγούν τα λάθος πράγματα, για να κερδίσουν την εκτίμηση λάθος ανθρώπων.

Δεν μου αρέσει γιατί οι πολιτικοί μας πατριάρχες, ζήτησαν ψήφο για την αξιοπρέπεια ενός τίτλου ή μιας θέσης. Aν ξεγυμνώσεις όμως τους ανθρώπους αυτούς απ' όλα τούτα τα αξιώματα, θα δεις ότι πολύ λίγοι θα έχουν εκείνη την ποιότητα της αξιοπρέπειας που δίνει η ελευθερία του να μην είσαι τίποτα.

Δεν μου αρέσει γιατί ο πολίτης της συνδέει την πολιτική με τους πολιτικούς.

Δεν μου αρέσει γιατί δεν βλέπω ανθρώπους να ονειρεύονται.

Και όσοι το έκαναν, έχασαν τη σπιρτάδα από τα μάτια τους, γιατί προτίμησαν τη σιωπή από τη μοναξιά.
Δεν μου αρέσει η θλίψη, η μιζέρια που αποπνέει αυτή η πόλη.

Eσύ, αλήθεια, δεν ταυτίζεσαι μαζί μου;

Ίσως είσαι απλά από αυτούς που έπαψαν να μάχονται. Εκείνους τους συμβιβασμένους που από καιρό γνωρίζουν τη θλιβερή κατάσταση μα αρνούνται να τη παραδεχτούν, γιατί δεν έχουν επιλογή. Νομίζοντας πως είναι φυλακισμένοι σε μια κόλαση που είναι αδύνατον να αλλάξει, προσπαθούν να σκαρφιστούν τρόπους για να αποσπάσουν την προσοχή τους. Αντί να παλέψουν για να αλλάξουν την πόλη αυτή, μεμψιμοιρούν ή απλά μεθούν και ταξιδεύουν σε απραγματοποίητους πόθους και απωθημένα θέλω. Ίσως έπαψες να νοιάζεσαι.

Ίσως είσαι από εκείνους τους δειλούς που αρνούνται να αγκαλιάσουν το νέο, γιατί φοβούνται την κοινωνική κατακραυγή. Γιατί ξέρουν πως ως κομμάτι του παλιού, ίσως δυσκολευθούν να βρουν μια θέση στο καινούριο όταν και αν αυτό εδραιωθεί. Ακόμα και η θέση του μεμψίμοιρου στην πόλη τούτη είναι μια θέση. Μια θέση, θα έλεγα, που έχει και μια αίγλη, διότι δίνει την εντύπωση πως ο αρνητισμός κρύβει και μια αντιπρόταση, η οποία όμως στην ουσία δεν υπάρχει. Στην πραγματικότητα η θέση σου είναι μια θέση δειλίας. Η δειλία της απάθειας. Διότι αν πάψει να υπάρχει αυτό για το οποίο παραπονιέσαι, θα χάσεις την ταυτότητά σου, θα χάσεις αυτό που σου δίνει νόημα.

Εκτός αν είσαι από κείνους που γνωρίζουν το κενό τους, μα δε ξέρουν πώς να το γεμίσουν. Σε σένα χρειάζεται ένας στόχος, και μια πελώρια προσπάθεια ώστε να σε κάνουμε να πιστέψεις στον εαυτό σου, να πιστέψεις πως είσαι ικανός να αλλάξεις, έστω λίγο, τα πράγματα. Αρκεί να προσπαθήσεις.

Ίσως είσαι από αυτούς που συνεχίζουν μονάχοι, μια μάχη σιωπηλή. Μα η μάχη που δίνεις είναι για να διατηρήσεις το όνειρό σου, τον πόθο σου και τη σπιρτάδα στο δικό σου βλέμμα. Έπαψες να μάχεσαι για μια αλλαγή συλλογική. Μετά από κάθε προσπάθεια συνάντησες την αδιαφορία, την προδοσία. Και πληγώθηκες. Οπισθοχώρησες στο προσωπικό, ιδιωτικό σου χώρο, για να τον σώσεις από τη φθορά. Εσύ σίγουρα τώρα που με διαβάζεις στον ζεστό, μοναχικό και ασφαλή σου χώρο, νιώθεις μια φλόγα που ανάβει τα σωθικά σου, κατανοώντας πως υπάρχουν και άλλοι σαν εσένα, και αναζητάς τώρα τρόπο να τους συναντήσεις για να σκαρφιστείτε μαζί τα παιχνιδίσματα που θα μπορούσαν να απελευθερώσουν την οργισμένη δημιουργία που συσσωρεύατε στην σιωπή της ιδιώτευσης.

Η μικρή εσωστρεφής μας πόλη είναι μια πόλη σκληρή. Πολύ σκληρή. Μια πόλη αυτάρεσκη και αλαζονική, που εγκλωβισμένη στον μικρόκοσμό της, νομίζει πως είναι ξεχωριστή. Δυστυχώς κάνει λάθος. Για να γίνει μια πόλη ξεχωριστή πρέπει να παλέψει. Και πάει καιρός που η πόλη αυτή έχει παρατήσει τα όπλα. Πάει καιρός που η πόλη αυτή έχει παραδοθεί, διολισθαίνοντας σε μονοπάτια που πολύ εύγλωττα απεικόνισε ο Λάνθιμος στον Κυνόδοντά του.

Ζητούνται, λοιπόν επικίνδυνοι άνθρωποι, να ταράξουν τη σιωπή. Ζητούνται άνθρωποι να βάλουν ένα μεγάλο στοίχημα. Να δώσουν μια μάχη ενάντια σε συντηρητικούς «ηγέτες» και συντηρητικούς πολίτες. Ενάντια σε μια βαθιά θεμελιωμένη λογική.

Επικίνδυνοι, ανικανοποίητοι με την υπάρχουσα σήψη και παρακμή, ονειροπόλοι, θρασύτατοι και αλλόφρονες, των οποίων η ψυχή και η σκέψη βράζει. Αυτούς έχει ανάγκη η πόλη.

Αυτοί πρέπει να δώσουν το παρόν. Απ' τους υπόλοιπους ζητώ απλά να μην σταθούν εμπόδιο.

 

 

===

 

 

O Nίκος Βραντσής έγραψε ένα κείμενο για την πόλη του, αλλά δε φανταζόταν την εξοργιστική συνέχεια... Facebook Twitter
Κατά σύμπτωση, μια φωτογραφία που είχε ανεβάσει πριν καιρό στο FB του ο Nίκος Βραντσής, τον έδειχνε φιμωμένο.

 

 

*Διαβάζω στην parallaxi: 

 

Ο Νίκος δημοσίευσε ένα υπέροχο κείμενο. Ένα κείμενο νεανικής ελπίδας και ορμής. Για την γενέθλια πόλη του. Μια πόλη που αναμφισβήτητα αγαπά. Όμως όχι απλά δεν άρεσε στον δήμαρχο της Νάουσας, αλλά ο δήμαρχος αυτός εξανάγκασε τον πατέρα του Νίκου, που είναι αντιδήμαρχος στην πόλη, να παραιτηθεί. Πράγμα που έγινε. Όταν όχι μόνο φιμώνω τη νεολαία, αλλά τιμωρώ και τους γονείς της, νομίζω ότι έχουμε ξεφύγει από κάθε μέτρο πλέον. 

 

 

*Διαβάζω και στο Facebook του Νίκου:

 

O Nίκος Βραντσής έγραψε ένα κείμενο για την πόλη του, αλλά δε φανταζόταν την εξοργιστική συνέχεια... Facebook Twitter

 

ΥΓ. Είναι πραγματικά ασυνήθιστο το να κριτικάρεις σκληρά την κατάσταση μιας πόλης για την οποία είναι συν-υπεύθυνος ο πατέρας σου, αλλά ταυτόχρονα αυτό είναι και το, σχεδόν, μεγαλειώδες της υπόθεσης!

ΥΓ2. Αυτό είναι το Streisand Effect - όταν προσπαθείς να λογοκρίνεις ή να καταπνίξεις μια γνώμη, την κάνεις μερικές φορές ευρέως γνωστή. Κανένας -πλην κάποιων κατοίκων της Νάουσας- δεν θα διάβαζε το άρθρο του Νίκου και δεν θα μάθαινε τα προβλήματα που ο Δήμαρχος θέλησε να αποσιωπήσει, τώρα τα μαθαίνει όλη η Ελλάδα... 

 

ΥΓ3. Update: Η απάντηση του Δημάρχου εδώ. Εκτός των άλλων υποστηρίζει ότι ο γιος του πρώην αντιδημάρχου πριμοδοτεί με το άρθρο αντίπαλο υπόψηφιο που έχει σχέση με μέλος της οικογένειάς του.

Μπερδεμένο;

Ας εξηγήσω ό,τι κατάλαβα απ' όσα έψαξα: Λέγεται ότι η αδερφή του Νίκου Βραντσή είναι αρραβωνιασμένη με τον γιο πολιτικού αντιπάλου του Δημάρχου, που υποτίθεται (ο πατέρας όχι ο γιος) ότι θα επιχειρήσει να γίνει Δήμαρχος στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές, στη θέση του τωρινού Δημάρχου...! Άρα ο Δήμαρχος υποστηρίζει ότι το άρθρο είχε σκοπό να διαφημίσει τον αντίπαλό του και πατέρα του 'γαμπρού' του Νίκου Βραντσή, χωρίς να τον κατονομάζει.

Πολιτική σαπουνόπερα με τα όλα της - εξαιτίας ενός δημάρχου που απ' ό,τι φαίνεται αρέσκεται στο να τα μπερδεύει όλα.

 

 

27

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Δεν υπάρχουν Ελληνάρες και μη ελληνάρες, κατα τη γνώμη μου. Όλοι 'κρύβουμε' το τέρας μέσα μας και μια από τις εκφράσεις του τέρατος είναι και ο Ελληνάρας. Ο μόνος τρόπος να κατανικήσουμε το τέρας (Ελληνάρα) είναι η παιδεία.
Δίπλα σε έναν τέτοιο "Δήμαρχο" ο πατέρας, αν ήταν σωστός, θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί από μόνος του προ πολλού.Διότι μια τέτοια απουσία ηθικής, ως ο χυδαίος οπορτουνισμός εν είδει άμυνας που επιδεικνύει ο Δήμαρχος, προφανώς και δεν εκδηλώθηκε ως πρωτοφανής έκπληξη τώρα.Μια χαρά τα λέει ο υιός.
κ. Τεπενδρή μπράβο σας έχετε απόλυτο δίκαιο!Σίγουρα ο νεαρός αποφάσισε να γράψει αυτό το άρθρο γνωρίζοντας εκ των προτέρων, μη σας πω ότι το είχε και προσχεδιασμένο, ότι θα επακολουθήσει τέτοιος χαμός. Μα πόσο μπροστά είστε;!! Γι' αυτό σ' αυτή την χώρα θα μείνουν μόνο οι άνω των 40 ετών. Οι νέοι κουράστηκαν και βαρέθηκαν να χτυπούν διαρκώς τα μούτρα τους πάνω σε τοίχους, κλειστές πόρτες και ακόμη πιο κλειστά μυαλά σαν τα δικά σας!Να σας ενημερώσω ότι κανένας νέος ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να σφετεριστεί, ή για να μιλήσω στην γλώσσα σας "φάει" την θέση κανενός πολιτευτή ή μη. Αυτός που θα αποφασίσει ότι ενδιαφέρεται να αποκτήσει μία θέση στην Ελλάδα να είστε σίγουρος ότι θα έχει όλα τα εφόδια για να την διεκδικήσει αξιοπρεπώς και τίμια!Με κατανόηση.
Ακόμα και αν κάποιος που διαλέγει αυτόν τον τρόπο για να αρχίσει πολιτική καριέρα ....λες να είναι χειρότερος από τους προηγούμενους που διάλεγαν τον παραδοσιακό ;τους ψηφοφόρους του μπαμπά τους δηλαδή συν τι άλλο μπορούσαν να μαζέψουν....υ.γ. Εγώ δεν το βρίσκω κακό να γράφει κανείς έτσι .....ας μην ξεχνάμε την μουγκα της όμορης Βέροια ....για την εξαφάνιση του Αλέξη αλλα και της ελληνικής επαρχίας γενικότερα βλέπε διασυνδέσεις δημάρχου Καλαμάτας με παράνομο εργολάβο του Πύργου σταματάω για μείνω Εντός θέματος
από το facebook του πριν από λίγο η απάντηση του δημάρχου (!) http://www.laos-epea.gr/topika/item/8498-tasos-karampatzos-anypostata-kai-apoprosanatolistika-ta-peri-fimosis-kai-paremvasis-mou-stin-oikogeneiaki-zoi-vrantsi.htmlκαι το δεύτερο (ακόμα πιο) υπέροχο κείμενο του Νίκου Βραντσή http://www.dubiumn.com/alors-cest-la-guerre/
Πάντως, αν ο Νίκος έβαζε για δήμαρχος θα τον έτρωγε άνετα τον νυν...εφόσον, βέβαια, οι κάτοικοι θα ήταν διατεθημένοι να ξεφύγουν από τη γάγγραινα της "συνήθειας" (πολιτικής και κοινωνικής)
Ενταξει τωρα, την"ευθιξια" των δημαρχων της επαρχιας την ξερουμε-και απο την καλη και απο την αναποδη.Την ωρα που στην πολη τους επικρατει το μπαχαλο, λειτουργουν ολα λαθος, τα κτιρια και οι δρομοι ξεφωνιζουν κακογουστια και σκουπιδομανι, εκεινοι "θιγονται" απο κειμενα νεαρων ανθρωπων που τουλαχιστον ελπιζουν και θελουν να προσπαθησουν για το κοινο καλο. Ολοκληρη η Ελληνικη επαρχια πασχει σοβαρα απο καθε δυνατη παθηση αλλα εκεινοι προτιμουν να Κλεινουν τα ματια και να βαυκαλιζονται οτι ολα βαινουν καλως!Αιδώς Αργείοι! Ντροπη σας! Υποκριτες, ψευτες και αθλίοι!
Να υποθέσω ότι η ελληνική παθογένεια περιορίζεται μόνο στην επαρχία.Ας υιοθετήσουμε τότε την "ευθυξία"των δημάρχων της πρωτεύουσας μπας και γίνουμε άνθρωποι κι εμείς οι επαρχιώτες.
Ό,τι ισχύει στη Νάουσα φαίνεται να ισχύει και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οπότε αν ο Νίκος αντιπροσωπεύει την ελληνική νεολαία, τότε ποιος θα έπρεπε να ήταν ο αντίκτυπος αυτού του κειμένου σε επίπεδο χώρας?Τελικά στο όμορφο και εύστοχο του κείμενο, ο Ν. Βραντζής ξέχασε να προσθέσει πως λάθος άτομα έχουν την δύναμη και λάθος άτομα αναγκάζονται να παραιτηθούν στην Ελλάδα..
Μια επιλέον αρετή του κειμένου, πέρα από το προφανές, ότι δλδ κατηγορεί τους πολιτικούς ταγούς, τη στιγμή που σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται ο πατέρας του, είναι και το ότι δεν κατηγορεί ΜΟΝΟ αυτούς. Εϊναι πολύ εύκολο και λαϊκιστικό κάτι τέτοιο, ενώ αντιθέτως ο μικρός αποδίδει εξίσου τις ευθύνες στην ατολμία, τον συμβιβασμό, το κλειστό μυαλό και των απλών πολιτών. Άλλωστε (κι αν δε μιλάμε για κάποια δικτατορία, πχ.) η ασφυκτικές πιέσεις που δέχονται πολλά ελεύθερα πνεύματα σε μικρές, κλειστές κοινωνίες οφείλονται συχνότερα στους απλούς συνανθρώπους με τους οποίους αλληλεπιδρά κανείς καθημερινά, παρά στις αρχές.
Eγώ το έχω πει: μόνο με γάμους ομοφυλοφίλων σώζεται αυτός ο τόπος. Να το απαιτήσουν και εκείνοι, που δεν τους αφορά, για να σωθούν.Είναι εθνική ανάγκη. Χωρίς ανακαίνηση της οικογένειας, δε γίνεται ανακαίνηση της κοινωνίας.Επί του προκειμένου. Πάσχουμε από υπερ-εκπροσώπηση ανθρώπων που επεκτείνουν τη δικαιοδοσία τους εκεί που δεν έχουν. Στη ζωή μου, αλλά και στο κεφάλι ενός νέου, που έγραψε δυο αράδες, που δεν τους άρεσαν. Δεν υπάρχει μόνο αυτό που έχεις στο κεφάλι σου, αγαπητέ δήμαρχε. Ελλάδα δεν είναι μόνο αυτό που θέλουν να ορίζουν κάποιοι, χωρίς να έχουν τέτοια δικαιοδοσία. Ελλάδα είμαστε όλοι. Δε μας φταίει "η Ελλάδα", "η Νάουσα", αλλά έχουμε κάθε λόγο να μην μπορούμε να συνεκπροσωπούμεθα με εκείνους που θεωρούν ότι τους εκπροσωπεί αυτός ο δήμαρχος. Ενώ όμως εμείς δεν έχουμε καμία πρόθεση να αφανίσουμε από το δημόσιο χώρο όσους δε συμφωνούν μαζί μας, είμαστε ενάντιοι στην αντίληψη του δημάρχου ότι πρέπει να "βοτανίζει τον κήπο" από αυτά που θεωρεί "ζιζάνια". Δεν έχει τέτοιες δικαιοδοσίες.Πόσα δράματα εξαναγκαστικής πορνείας δεν εκτυλίχθηκαν και δε χρηματοδοτήθηκαν από κοινοτικές επιδοτήσεις; Αν έχουμε Αξίες, ας ανάψουμε ένα κερί γι' αυτούς που κανιβάλισε αυτή η κοινωνία, που κόμπαζε για τις δήθεν αξίες της, αντί να φιμώνουμε έναν νέο τιμωρόντας τον πατέρα.Ένα μεγάλο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας μισεί τη νιότη. Τη θέλει γερασμένη. Θέλει να σιγουρευτεί ότι και η νιότη θα είναι γερασμένη. Όλο το χρεοκοπημένο σύστημα επιμένει να κρατά ομήρους τους νέους, κάποτε με διορισμούς και παχυλούς μισθούς, αλλά τώρα -αλίμονο- με 6μηνες συμβάσεις και αύριο για ένα πιάτο φαγητό να φιλάς το χέρι του θύτη αυτού του τόπου.Πολιτευτές-φύλαρχοι, που τους ψήφιζαν ολόκληρα σόγια, ήταν η ψυχή του πελατειακού κράτους. Εκεί, το άτομο, μόνο αφανισμένο μέσα στην οικογένεια-παρακράτος και τη φυλή-καμόρα μπορούσε να έχει τα "οφελήματα" του πελατειακού κράτους, τα οποία όμως τώρα έχουν ευτελισθεί, με τη χρεοκοπία. Χρειαζόμαστε περισσότερη ατομική πρωτοβουλία και λιγότερους δημάρχους που αψηλώνει ο νους τους και καρατομούν κάποιους για τη γνώμη τους και ακόμη χειρότερα τη γνώμη των παιδιών τους.
Η αγωνία τού νέου ανθρώπου είναι σωστότατη,αγγίζει.Πρέπει όμως να δούμε ποιοί είναι οι συντηρητικοί,ποιά τα συντηρητικά κόμματα και ποιοί οι προοδευτικοί και τα προοδευτικά κόμματα.Στις ελεεινές εποχές που ζούμε και δεν εννοώ μόνον οικονομικά,οφείλουμε να καθορίσουμε έννοιες,πράγματα και ανθρώπους.Θα ήταν πολύ χρήσιμο και καθοριστικό.