Οι αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του Facebook, όταν αυτές συμβαίνουν, γίνονται πρώτη είδηση παγκοσμίως. Μπορεί, όπως είναι επόμενο, στη χώρα μας να μας ενδιαφέρει τι θα γίνει με την τρόικα και την κυβέρνηση, αλλά μπορεί να μην έχετε αντιληφθεί ότι το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο αφορά περίπου ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, από τους οποίους το 90% είναι κάτι παραπάνω από ενεργοί. Ελληνικά μιλάνε περίπου 3,5 εκατομμύρια χρήστες.
Όσο και να κάνει θραύση το «εξισωτικό» Τwitter ή να συζητιούνται το tumblr και το instagram, το Facebook είναι μακράν το πιο επιδραστικό κοινωνικό δίκτυο των ημερών μας. Αυτό δεν το δείχνει μόνο η δημοτικότητά του αλλά και η σταθερότητά του. Όποιος αντίπαλος και να έχει βρεθεί απέναντί του, δεν έχει καταφέρει τίποτα περισσότερο από κάποιες μέρες δημοσιότητας. Έχει κανείς Diaspora; Ποιος θυμάται σήμερα το Google Plus;
Όσο αφορά τις νέες αλλαγές, πέραν του ότι έφεραν στο «μαγαζί» τους περίφημους κύκλους φίλων του Google Plus, κάπως καμουφλαρισμένους, ξανα-διέλυσαν το chat και το message (όλα αποθηκεύονται) και άλλαξαν τα φώτα στο timeline. Eκεί είναι και η μεγάλη διαφορά. Δημιουργώντας ο Ζούκερμπεργκ το Lifetime, όπου θα ταξινομήσει χρονολογικά όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής του κάθε χρήστη, επεμβαίνει για πρώτη φορά και σε τόσο μεγάλο βαθμό στο προφίλ των χρηστών. Μέχρι τώρα αμφισβητούσε μόνο την έννοια της ιδιωτικότητας και το έκανε ορθά. «Πρέπει να αναλύσουμε και πάλι τα όρια των προσωπικών δεδομένων, τη στιγμή που εκατομμύρια χρήστες τα εκθέτουν με τόση ευκολία», έχει δηλώσει, μέσες άκρες, κατά καιρούς. Αλλά μέχρι τώρα δινόταν λανθασμένα η εντύπωση πως το προφίλ είναι κάτι που ανήκει στον χρήστη και αυτός το κάνει ό,τι θέλει. Ο mr Facebook, με τη νέα του κίνηση, ξεκαθαρίζει κάτι που το αναφέρει και στους όρους χρήσης.
Ό,τι κάνετε μέσα στο Facebook τού ανήκει και το διαχειρίζεται όπως επιθυμεί αυτός. Ξεθάβει και χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες μας όπως θέλει, πουλά την καταναλωτική μας κίνηση κι εκμεταλλεύεται το προφίλ μας. Με τη συγκατάθεσή μας,πάντα.
Δεν είμαι κινδυνολάγνος, ούτε θα σβήσω τον λογαριασμό που έχω στο Facebook. Απλώς, μπορεί ν’ αρχίσω να σκέφτομαι λίγο παραπάνω τι θα προσφέρω και τι όχι σε μια εταιρεία που σε λίγο καιρό θα ελέγχει τη συμπεριφορά και την καθημερινότητα ολόκληρου του πλανήτη.
σχόλια