Ο συγγραφέας που θέλει να γίνει pop star

Ο συγγραφέας που θέλει να γίνει pop star Facebook Twitter
0
Νιώθεις ακόμα «νέος και ταλαντούχος» συγγραφέας;

Νέος προσπαθώ να νιώθω όχι μόνο ως συγγραφέας. Είναι και που σαρανταρίζω σε λίγο καιρό. Τώρα, ταλαντούχος δεν σημαίνει αναγκαστικά κάποιος που είναι πολλά υποσχόμενος. Αν κάποιος έχει ταλέντο, αυτό φαίνεται σε οποιαδήποτε ηλικία και αν είναι. Το σίγουρο είναι πως δεν είμαι νέος συγγραφέας, αφού έχω διαγράψει ήδη μια μεγάλη πορεία.

Πώς σου φαίνεται, όμως, που συνεχίζουν να σε αντιμετωπίζουν ως νέο;

Ίσως ηλικιακά, γιατί στην Ελλάδα υπάρχει αυτό το στερεότυπο ότι ο συγγραφέας πρέπει να είναι εξήντα κι εβδομήντα χρόνων. Αν κάποιος είναι κάτω των πενήντα, θεωρείται νέος. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος λόγος. Ήδη, έχω γράψει έξι μυθιστορήματα και είμαι δεκατρία χρόνια στο κουρμπέτι.

Το «Δεν την αγαπάω πια» είναι βασισμένο σε αυτοβιογραφικά στοιχεία;

Όχι, ιδιαίτερα. Ίσως είναι πιο πολύ μια αναφορά στα προηγούμενα βιβλία μου. Υπάρχει το ερωτικό τρίγωνο που υπήρχε στη Ραγδαία επιδείνωση, υπάρχει μια ξένη ηρωίδα, όπως στα Σπασμένα ελληνικά, και είναι στο μέγεθος του Ραμόν, που ήταν μια νουβέλα.

Ήθελες, δηλαδή, να κάνεις ένα tribute στα παλαιότερα βιβλία σου;

Δεν το έκανα συνειδητά, όπως δεν το έχω κάνει σε κανένα βιβλίο μου. Απλώς, όταν τελείωσα και το ολοκλήρωσα, συνειδητοποίησα ότι είχε στοιχεία από το προηγούμενο. Μπορεί να μην το ήθελα, αλλά μετά μου άρεσε ως ιδέα.

Το ερωτικό τρίγωνο γιατί ιντριγκάρει τόσο πολύ τους καλλιτέχνες;

Δεν το έχω σκεφτεί, να σου πω την αλήθεια. Στο Δεν την αγαπάω πια δεν υπάρχει το κλασικό ερωτικό τρίγωνο. Υπάρχει μια ιστορία ανεκπλήρωτου έρωτα, όπως σχεδόν σε όλα τα μυθιστορήματά μου.

Στην πραγματική ζωή είναι σύνηθες φαινόμενο;

Νομίζω ότι το συναντάμε πιο σπάνια απ' ό,τι στον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία. Βέβαια, και οι δημιουργοί του από κάπου βρήκαν τα πρότυπά τους. Είναι το ερωτικό τρίγωνο από τα προβλήματα της ζωής, και από προβλήματα δημιουργείται η τέχνη.

Οι άντρες συγγραφείς πού διαφέρουν από τις γυναίκες όταν γράφουν για ερωτικά θέματα;

Ο άντρας, γενικότερα, βλέπει διαφορετικά τον έρωτα από τη γυναίκα και αυτό είναι λογικό να περνάει και στη συγγραφή. Είναι σχετικό, όμως, γιατί κι εγώ έχω γράψει βιβλία με ηρωίδες γυναίκες.

Εσύ σε ποιους απευθύνεσαι;

Δεν με απασχολεί ποιος θα το διαβάσει. Απευθύνομαι σε όλους. Εκ των πραγμάτων θα το διαβάσουν πιο πολλές γυναίκες, γιατί οι γυναίκες διαβάζουν πιο πολύ στην Ελλάδα.

Η Αθήνα πώς πλασάρεται μέσα στο βιβλίο;

Η Αθήνα υπάρχει ως σκηνικό, όπως σε όλα μου τα βιβλία. Είναι λίγο παράξενο, γιατί, ενώ είναι μια άσχημη πόλη, για κάποιον λόγο εμπνέει έναν συγγραφέα να βάλει τους ήρωές του να κυκλοφορούν σε αυτήν. Δεν μπορώ να προσδιορίσω το γιατί. Ίσως είναι οι μεγάλες ανισότητες που υπάρχουν, ίσως είναι γιατί στην Αθήνα γεννήθηκα και μεγάλωσα και πολύ απλά μου αρέσει να γράφω γι' αυτήν.

Σε ποιες περιοχές σού αρέσει να τοποθετείς τους ήρωές σου;

Δεν περιορίζομαι. Τους βάζω να κινούνται σε όλες τις περιοχές. Παίζει και αυτό τον ρόλο του. Αν βάλεις τον ήρωά σου να μένει στη Φιλοθέη και όχι στον Άγιο Παντελεήμονα, δίνεις ένα μήνυμα στον αναγνώστη για το προφίλ του ήρωα.

Εσύ πού τοποθετείσαι;

Ζω στο Κολωνάκι, αλλά μου αρέσει πολύ η περιοχή της Κυψέλης και της πλατείας Βικτωρίας, εκεί που έχω γεννηθεί. Δεν με ενοχλεί καθόλου αυτή η πολυπολιτισμικότητα που έχει αναπτυχθεί στη συγκεκριμένη γειτονιά. Η εποχή τη χωράει την τέχνη; Κάθε εποχή τη χωράει την τέχνη. Και μάλιστα, όσο πιο δύσκολα είναι τα πράγματα τόσο ο κόσμος ενδιαφέρεται για την τέχνη, γιατί ψάχνει για μια έξοδο διαφυγής.

Οι γονείς σου φταίνε που έγινες συγγραφέας;

Εγώ μικρός ήθελα να γίνω ποδοσφαιριστής, αλλά ήμουν τόσο άσχετος που ευτυχώς που έγινα συγγραφέας. Πέρασα μια δύσκολη φάση στη ζωή μου και ξαφνικά άρχισα να γράφω. Τελείως ξαφνικά, κάπου στα είκοσι έξι μου.

Με τη μουσική και το συγκρότημα, τους Snob, πώς ασχολήθηκες;

Ήταν το άλλο μου παιδικό απωθημένο. Ήθελα ξεκάθαρα να γίνω pop star. Ο Δημήτρης Σωτάκης είναι πολύ καλός μουσικός και φίλος και συνέχεια τον τσιγκλούσα να κάνουμε κάτι. Έτσι, κάναμε τους Snob, επειδή έχουμε και οι δύο κοινά ακούσματα. Πολλά της δεκαετίας του '80, Duran Duran και όλα τα σχετικά. Στην αρχή ξεκίνησε ως αστείο, βγάλαμε ένα demo και να που βγάλαμε και το πρώτο μας CD.

Τώρα προλαβαίνεις να γίνεις pop star;

Είμαι αρκετά μεγάλος, αλλά επειδή θα ζούμε μέχρι τα 150 νομίζω ότι έχω ελπίδες. Άλλωστε, θέλω να γίνω pop star παλαιάς κοπής.

Ο ήχος των Snob;

Θυμίζει αρκετά τη δεκαετία του '80, αλλά είναι αρκετά πιο ηλεκτρονικός. Αν το ακούσει κανείς τώρα, θα νομίσει ότι είναι κάτι καινούργιο. Ζούμε μια μεγάλη ανακύκλωση, ιδιαίτερα στη μουσική. Ήταν η πρώτη δεκαετία που δεν έφερε τίποτα καινούργιο, απλώς αναμασούσε ό,τι έβρισκε από τις άλλες δεκαετίες. Η δεκαετία του '80 για μένα ήταν η πιο ενδιαφέρουσα, γιατί κάθε χρονιά, μη σου πω και κάθε μπάντα, έφερνε έναν καινούργιο ήχο.

Στη λογοτεχνία συνέβη το ίδιο;

Νομίζω ότι η λογοτεχνία έχει ξεφύγει από κάποια στερεότυπα παλαιότερων δεκαετιών. Βγαίνουν συνέχεια καινούργιοι και ταλαντούχοι συγγραφείς. Το κακό είναι ότι είναι πάρα πολλοί οι συγγραφείς και πάρα πολλά τα βιβλία, οπότε είναι δύσκολο να ανακαλύψεις κάτι καλό μέσα στον χαμό.

Ποιο θα ήθελες να πάει καλύτερα, το CD ή το βιβλίο;

Αν πραγματικά έπρεπε να επιλέξω, θα έλεγα το CD. Ως συγγραφέας μπορεί να είμαι καταξιωμένος, ως μέλος συγκροτήματος και ως pop star έχω δρόμο ακόμα. Είναι ένα παιδικό όνειρο και τα παιδικά όνειρα πρέπει πάντα να γίνονται πραγματικότητα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ