Η ακριβής τοποθεσία όπου ο Βίνσεντ βαν Γκογκ πιστεύεται πως φιλοτέχνησε το τελευταίο του αριστούργημα, ίσως μόλις μερικές ώρες πριν το θάνατό του, εντοπίστηκε με τη βοήθεια μιας καρτ-ποστάλ.
130 χρόνια πριν, ο Βαν Γκογκ ξύπνησε στο δωμάτιό του στο μικρό ξενοδοχείο όπου έμενε, βγήκε, όπως συνήθιζε, με τον καμβά του για να ζωγραφίζει. Εκείνη τη νύχτα, όμως, επέστρεψε στο δωμάτιό του με ένα θανάσιμο τραύμα από πυροβολισμό. Κατέληξε δύο ημέρες μετά, τις 29 Ιουλίου του 1890.
Τώρα, οι ειδικοί πιστεύουν πως εντόπισαν ένα μεγάλο κομμάτι στο παζλ, που θα τους βοηθήσει να φωτίσουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, την τελευταία μέρα της ζωής του μεγάλου ζωγράφου.
Το σκηνικό από τον πίνακα Ρίζες και κορμοί δέντρων (Tree Roots) που απεικονίζει την οργιώδη βλάστηση σε ένα λόφο κοντά στο γαλλικό χωριό Οβέρ-συρ-Ουάζ κοντά στο Παρίσι, εντοπίστηκε για πρώτη φορά σε μια καρτ-ποστάλ των αρχών του περασμένου αιώνα, από τον Wouter van der Veen, τον επιστημονικό διευθυντή του Ινστιτούτου Βαν Γκογκ.
Μετά από μια συγκριτική μελέτη του έργου, της καρτ-ποστάλ και της τωρινής κατάστασης της περιοχής οι ερευνητές του Μουσείου Βαν Γκογκ και ο Μπερτ Μάες, ένας δεντρολόγος με ειδίκευση στην ιστορική χλωρίδα, κατέληξαν πως ήταν «εξαιρετικά ευλογοφανές» πως ανακαλύφηκε ο τόπος όπου ο Ολλανδός καλλιτέχνης δημιούργησε το τελευταίο έργο.
Ο κορμός που δεσπόζει στον πίνακα επέζησε 130 χρόνια μετά το θάνατο του σπουδαίου δημιουργού.
Εδώ και καιρό υπήρχε η εικασία πως ο Βαν Γκογκ δούλευσε στο συγκεκριμένο έργο λίγο προτού αυτοπυροβοληθεί στο στήθος.
Ο Αντριές Μπονζέρ, ο γαμπρός του αδερφού του Βαν Γκογκ, Τεό, περιέγραφε σε μια επιστολή το πώς «το πρωινό πριν το θάνατό του» ο Βαν Γκογκ «ζωγράφισε μια σκηνή δάσους, γεμάτη από ήλιο και ζωή».
Η περιοχή οριοθετήθηκε από μια ξύλινη κατασκευή για την προστασία της και αναγνωρίστηκε επισήμως σε ειδική τελετή, σήμερα Τρίτη.
«Το φως που αποτύπωσε ο Βαν Γκογκ υποδεικνύει πως οι τελευταίες πινελιές μπήκαν προς το τέλος του απογεύματος, κάτι που μας προσφέρει περαιτέρω λεπτομέρειες για την εξέλιξη της δραματικής εκείνης μέρας που κατέληξε στην αυτοκτονία του» ανέφερε ο Van der Veen.
Ο Teio Meedendorp, ερευνητής στο μουσείο Βαν Γκογκ, σημείωσε πως από το συγκεκριμένο σημείο -περίπου 150 μέτρα από το Auberge Ravoux, το πανδοχείο της Οβέρ-σιρ-Ουάζ όπου ο ζωγράφος έζησε τις τελευταίες 70 ημέρες της ζωής του- ο Βαν Γκογκ πιθανώς πέρασε πολλές φορές προτού αποφασίσει να του χαρίσει την αιωνιότητα, αποτυπώνοντάς το στον καμβά.
Με πληροφορίες από Guardian/New York Times