Πάνω από έξι μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη άλλαξαν - και αλλάζουν ακόμη και μέρα με τη μέρα - συνήθειες, προσπαθώντας να συμβαδίσουν με νέους κανόνες, υγειονομικά πρωτόκολλα και όλα όσα έφερε στις ζωές τους ο κορωνοϊός.
Οι Έλληνες ήταν από τους πρώτους λαούς που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ένα ολικό lockdown, το οποίο αιφνιδίως προκάλεσε την ανάγκη για ριζικές και άμεσες τροποποίησεις στην καθημερινότητα. Τα συναισθήματα, οι νέες συνήθειες, τα εμπόδια και οι προτεραιότητες που έχουν εγκαθιδρυθεί στο νέο αυτό τοπίο, αποτυπώνονται στην ενδιαφέρουσα συνδυαστική έρευνα με στοιχεία της ελληνικής Focus Bari και της YouGov που είναι μια από τις μεγαλύτερες και καθιερωμένες εταιρείες online ερευνών στον κόσμο για τα θέματα που αφορούν την σύγχρονη ζωή.
Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Lifo.gr από την μεγάλη αυτή έρευνα επικεντρώνονται τόσο στην πρώτη φάση της πανδημίας, κατά την περίοδο του lockdown στην Ελλάδα, όσο και στο πώς έχει διαμορφωθεί η τωρινή κατάσταση, μερικούς μήνες μετά και με την πανδημία να επηρεάζει ακόμη τους πάντες.
Νέες συνήθειες, νέα συναισθήματα
Ανησυχία, φόβος και άγχος είναι τα τρία συναισθήματα που νιώθουν σήμερα οι περισσότεροι Έλληνες ενώ όπως αποτυπώνει η έρευνα σχεδόν όλοι δημιούργησαν τουλάχιστον μια νέα συνήθεια κατά το lockdown. Οι online αγορές βρίσκονται εδώ στην κορυφή ενώ ακολουθεί η τηλεόραση και ο χρόνος με την οικογένεια. Πάντως κατά το lockdown αυτοί που δήλωσαν πως ξεκίνησαν μια αθλητική δραστηριότητα ήταν οι λιγότεροι - μόλις 21%
Εργασία - Οικονομία- Υγεία
46% εργάστηκαν από απόσταση κατά το lockdown. Θα συνεχίσουν; Η έρευνα δείχνει πως μεγάλο ήταν το ποσοστό εργαζομένων που κλήθηκαν να περάσουν στην τηλεργασία αλλά πως ένα ποσοστό- σχετικά μικρό - δεν θα μπορούσε να το κάνει τώρα ή να συνεχίσει σε αυτό το μοτίβο. Η οικονομία είναι την ίδια ώρα η μεγαλύτερη ανησυχία για τους περισσότερους. Την ίδια όμως ώρα, και η υγεία είναι κάτι που πλέον δεν θεωρείται δεδομένο και η εξασφάλισή της είναι για πολλούς προτεραιότητα.
Ορμητικό πέρασμα στην digital εποχή
Η εξελικτική σχέση με το internet άλλαξε τον τρόπο που οι Έλληνες λειτουργούν στην καθημερινότητα, άρα και στην ζωή τους. Πλέον περισσότεροι πολίτες επικοινωνούν, ενημερώνονται, ψωνίζουν, διασκεδάζουν, κοινωνικοποιούνται και εργάζονται «ψηφιακά» Αυτό αποτυπώνεται τόσο σε χρήσεις, οχήματα, τρόπους, λύσεις, αλλά και ηλικίες.
Μετά το lockdown, κάποιες συνήθειες που παραμένουν:
41% περισσότερες αγορές online
37% περισσότερη προσοχή στα έξοδα
26% περισσότερος χρόνος στα social
Με μάσκα ή χωρίς;
Στην έρευνα υπάρχουν και ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση μάσκας, ένα σημαντικό όπλο κατά της μετάδοσης του κορωνοϊού που αυτές τις μέρες πρωταγωνιστεί συχνά σε επεισοδιακές διαφωνίες. «Τι θα έκαναν Έλληνες με μάσκα, χωρίς μάσκα ή δεν θα έκαναν καθόλου ούτως η άλλως;
Συγκρίνοντας τους Έλληνες με τους Βρετανούς, αρκετές απαντήσεις συχνά μοιάζουν, αλλά άλλες είναι και αρκετά διαφορετικές:
σχόλια