Μαριάννα Πέππα: Πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά» Facebook Twitter

Μαριάννα Πέππα: Πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά»

0

ADVERTORIAL

 

Η έννοια της αλληλεγγύης απέκτησε μία διαφορετική χροιά τη φετινή χρονιά. Μία δύσκολη και πρωτόγνωρη περίοδος, που έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για βοήθεια προς τους συνανθρώπους μας, περισσότερο από ποτέ. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, μάθαμε πως μικρές πράξεις βοήθειας μπορούν να έχουν εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στους γύρω μας, ενώ παράλληλα, αναπτύχθηκε ένας μεγάλος αριθμός δράσεων με στόχο την ανθρώπινη αλληλεγγύη.

 

Ωστόσο, πολύ πριν την πανδημία του 2020, υπάρχουν άνθρωποι που ζουν την καθημερινότητά τους με οδηγό αυτού του είδους την αλληλεγγύη και βοηθώντας καθημερινά εκείνους που το έχουν ανάγκη. Η Μαριάννα Πέππα είναι ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που μη θέλοντας πια να «προσπερνά», αποφάσισε να αφιερώσει ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής της με το να προσφέρει. Τα τελευταία έξι χρόνια, μέσα από την πρωτοβουλία «Δείπνο Αγάπης» η Μαριάννα Πέππα και η ομάδα της, μοιράζουν φαγητό και είδη πρώτης ανάγκης στο κέντρο της Αθήνας, σε εκατοντάδες άστεγους συνανθρώπους μας. Η κ. Πέππα, μας μίλησε σχετικά με το «Δείπνο Αγάπης», τις δυσκολίες, όπως και το πώς οραματίζεται ένα καλύτερο μέλλον για την κοινωνία μας.

 

 

 

—Ποιο το αντικείμενο και ο στόχος του «Δείπνου Αγάπης»;
Το Δείπνο αγάπης ξεκίνησε τη δράση του, ως μια ιδιωτική και αυτοχρηματοδοτούμενη πρωτοβουλία, το 2014. Μην μπορώντας πλέον να «προσπερνάμε», αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε. Κάθε Τρίτη και Πέμπτη βράδυ στις 21:00 ξεκινάμε από το Θησείο και μοιράζουμε φαγητό, είδη πρώτης ανάγκης και την αγάπη μας στο κέντρο της Αθήνας σε 250 άστεγους συνανθρώπους μας. Μέσα από τη δράση μας, τη σταθερή παρουσία μας και μία απόλυτα προσωποποιημένη προσέγγιση, στόχος μας είναι να αισθανθούν οι άνθρωποι αυτοί πως δεν είναι μόνοι. Η ανθρώπινη επαφή είναι που έχει την μεγαλύτερη αξία σε όλο αυτό που κάνουμε και με τους ανθρώπους αυτούς γνωριζόμαστε με τα μικρά μας ονόματα.


Η δράση μας βασίζεται στις διαπροσωπικές σχέσεις, την εμπιστοσύνη και το ουσιαστικό ανθρώπινο ενδιαφέρον. Στο Δείπνο Αγάπης οι άνθρωποι αυτοί, είναι άνθρωποι μας. Στόχος μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε όσο περισσότερο κόσμο σε μία κοινή, ομαδική προσπάθεια, προάγοντας αξίες εθελοντισμού, αλτρουισμού, ενσυναίσθησης και προσφοράς.

Μαριάννα Πέππα: Πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά» Facebook Twitter
 
—Πώς ξεκίνησε και με ποια αφορμή;
Το Δείπνο Αγάπης ξεκίνησε ως μία εσωτερική ανάγκη. Ο συνεχώς διογκούμενος αριθμός των αστέγων στο κέντρο της Αθήνας ήταν μία πραγματικότητα σοκαριστική. Μία πραγματικότητα που η συνείδηση μου δεν επέτρεπε να «συνηθίσει» το μάτι μου. Κούτες και άνθρωποι στο κρύο σε παγκάκια, πεζοδρόμια, πλατείες. Σκεφτόμουν καιρό πως ήθελα να δραστηριοποιηθώ και για την ακρίβεια μου «χρεώνω» το ότι δεν το ξεκίνησα νωρίτερα. Πιστεύω στη δυναμική της μονάδος και πως πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά». Αφορμή υπήρξε η συνάντηση μου με έναν τέτοιο άνθρωπο, η απίστευτη αξιοπρέπεια και ο αλτρουισμός με τα οποία με αντιμετώπισε όταν του προσέφερα δύο μερίδες γλυκό. Με παρότρυνε να τα δώσω σε έναν κύριο στο απέναντι παρκάκι, γιατί ο ίδιος είχε φάει πολλή φέτα. Αυτή στάθηκε η στιγμή που συνειδητοποίησα πως μία τσάντα μερίδες φαγητού δεν είναι ένα φορτίο βαρύ. Αντιθέτως - αυτή ήταν η αρχή.
—Από πόσους ανθρώπους αποτελείται αυτή την στιγμή η ομάδα; Πώς πραγματοποιείται το μοίρασμα του φαγητού;
Η προσπάθειά μας συγκέντρωσε γρήγορα δεκάδες φίλους και υποστηρικτές, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε σύντομα να αυξηθούν τόσο οι εθελοντές όσο και οι άνθρωποι που φροντίζουμε. Μέχρι τώρα η ομάδα μας αριθμούσε  συγκεκριμένα 35 μέλη, τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο μέσα και από την προβολή της καμπάνιας στην οποία συμμετείχαμε, έχουν προστεθεί νέοι εθελοντές, νέοι άνθρωποι που συμμερίζονται αυτή την ανάγκη μας για  προσφορά, ξεπερνώντας πλέον τα 50 άτομα. Το μοίρασμα του φαγητού περιλαμβάνει μία ολόκληρη προεργασία. Αμέσως μετά το πέρας της εργασίας μας, κάθε Τρίτη και Πέμπτη βράδυ, τα μέλη της ομάδας συγκεντρώνουμε, μαγειρεύουμε και φορτώνουμε όλα όσα διανέμουμε σταθερά, παρέχοντας έτοιμο γεύμα, νερό, γλυκό, φρούτο και αφέψημα, ώστε στις 21:00 να μπορούμε να ξεκινήσουμε την ιδιαίτερη «βόλτα» μας στο κέντρο της Αθήνας.
Μαριάννα Πέππα: Πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά» Facebook Twitter
 
—Υπάρχουν συγκεκριμένα μέρη, τοποθεσίες που βρίσκεστε; Πώς μπορεί κανείς να σας βρει;
Η διανομή ξεκινά στις 21:00 από το Θησείο, επισκεπτόμενοι τον κάθε έναν από τους αστέγους που φροντίζουμε χωριστά, σε «σημεία» ήδη χαρτογραφημένα στο κέντρο της Αθήνας, στο «σημείο» τους. Με τη δυναμική που μας έχει δώσει η καμπάνια του Panadol Extra και το εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον του κόσμου να συμμετάσχει, άμεσα ανοίγουμε τη δράση μας, διαμορφώνοντας επί μέρους ομάδες ανά περιοχή #SeKatheGeitonia με τη συμμετοχή όσο περισσότερου κόσμου θέλει να ταξιδέψει μαζί μας σε αυτό το όμορφο ταξίδι της προσφοράς, ιδανικά σε κάθε γειτονιά της Αθήνας και όχι μόνο.

—Ο επερχόμενος χειμώνας και ο Covid-19 πώς επηρεάζουν τα πράγματα;
Με το φάσμα της φτώχιας να μεγαλώνει διαρκώς, εύλογα το πρόβλημα των αστέγων όχι μόνο είναι μεγάλο, αλλά και διαρκώς διογκούμενο. Ο ακριβής αριθμός των αστέγων δεν μπορεί εύκολα να προσδιοριστεί και αυτό λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχουν σε πολλές περιπτώσεις τα σημεία που επιλέγουν, όπως εγκαταλελειμμένα κτίρια, δύσβατα και αθέατα μέρη. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες. Σύμφωνα ωστόσο με εκτιμήσεις του ΟΗΕ το 2015, η Αθήνα συγκαταλέγεται στις 15 πόλεις με το μεγαλύτερο πρόβλημα αστεγίας και 9.000 άστεγους. Μεσούσης της πανδημικής κρίσης και των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε όλοι μας, εύλογα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος πως οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται σε ακόμη δυσχερέστερη κατάσταση.

Ο καθημερινός βιοπορισμός που ήταν δύσκολος, πλέον είναι ακόμη δυσκολότερος. Ο χειμώνας έρχεται κάθε φορά να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των ανθρώπων αυτών. Σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία και σε ένα ήδη έντονο πρόβλημα λοιπόν, με τις δυσκολίες να προβλέπεται να ενταθούν περαιτέρω προς πάσα κατεύθυνση, αν μη τι άλλο, μία συντονισμένη παράλληλη λειτουργία της κοινωνίας των πολιτών, φορέων και ανθρώπων που μεμονωμένα μπορούν να προσφέρουν βοήθεια είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Ο καθένας ό,τι και όσο μπορεί από το δικό του μετερίζι.

Μαριάννα Πέππα: Πλέον δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένει κανείς αμέτοχος και να «προσπερνά» Facebook Twitter
 
—Πώς βλέπετε το μέλλον; Πώς θέλετε να εξελιχθεί το «Δείπνο Αγάπης»;
Δεν έχουμε «ταβάνι» σε όλο αυτό που κάνουμε. Θέλουμε το «Δειπνάκι» μας να επεκτείνει τη λειτουργία του στις μεγάλες πληθυσμιακά πόλεις της Ελλάδας που υφίσταται πρόβλημα με αστέγους, με την καθολική ει δυνατόν κινητοποίηση τα βράδια στους δρόμους δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη. Το όραμα μας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη διαμόρφωση ενός Κέντρου Ημερήσιας Φιλοξενίας που θα βασίζεται στις υπάρχουσες διαπροσωπικές σχέσεις, έναν χώρο ανθρώπινο και «ζεστό», όπου μέσα από την ανάπτυξη στοχευμένων και αλληλένδετων προγραμμάτων, θα μπορέσουμε να συμβάλλουμε στην ουσιαστικά στη λύση του προβλήματος, με την καλυτέρευση της ποιότητα ζωής, την άμεση ανακούφιση και ιδανικά την επανένταξη των ανθρώπων αυτών.

—Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μέσα από την καμπάνια στην οποία συμμετέχετε;
Ακόμη κι ένας άνθρωπος, ακόμη κι ένας πολίτης μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αρκεί να μην προσπερνά. Η αξία της μονάδος είναι τεράστια και η ομάδα μας είναι η απτή απόδειξη αυτού. Ό,τι και όσο μπορεί ο καθένας. Δεν είναι πάντα «εύκολο» ταξίδι, αυτό της προσφοράς. Χρειάζεται συνέπεια και πραγματική αγάπη για ό,τι κάνεις -και είμαι πολύ χαρούμενη που το Panadol Extra μού έδωσε την ευκαιρία να περάσω αυτό το μήνυμα με έναν τρόπο που είναι απόλυτα συνεπής τόσο με το «Δείπνο Αγάπης» όσο και με την καμπάνια του συγκεκριμένου προϊόντος.


Γιατί τα τρία τελευταία χρόνια, το Panadol Extra μέσα από τις καμπάνιες του συνδέεται με Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς και τους Εκπροσώπους τους προκειμένου να αναδείξει το κοινωνικό τους έργο. Ένα έργο το οποίο εξ ορισμού έρχεται να «απαλύνει» τον πόνο της κοινωνικής περιθωριοποίησης που βιώνουν συνήθως τα άτομα τα οποία ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.

Και για όλους εμάς τους εκπροσώπους των Οργανισμών αυτών, κανένας δικός μας σωματικός πόνος δεν μπορεί να συγκριθεί με τον πόνο αυτών των ανθρώπων και επομένως να σταθεί εμπόδιο στον αγώνα μας για μια πιο ποιοτική και πιο δίκαιη ζωή για όλους.

Ελλάδα
0

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί ένας νέος να μείνει στον τόπο του;

Γιατί ένας νέος να μείνει στον τόπο του;

Τα κίνητρα, οι ευκαιρίες και οι προοπτικές για τη νέα γενιά που ανοίγονται στους τομείς της απασχόλησης, της νεανικής επιχειρηματικότητας και της πράσινης ανάπτυξης συζητήθηκαν σε δύο επιτυχημένα Υουth Summit, σε Αρκαδία και Κοζάνη.
ΕΛΛΑΔΑ
Ψυττάλεια: Το ελληνικό Αλκατράζ που έγινε το νεφρό της Αθήνας

Ψυττάλεια: Το ελληνικό Αλκατράζ που έγινε το νεφρό της Αθήνας

Από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας μέχρι τις ναυτικές φυλακές, που την έκαναν να μοιάζει με το ελληνικό Αλκατράζ, η Ψυττάλεια συνδέθηκε με τόσους θρύλους, όσες και οι γλαροφωλιές της. Σήμερα φιλοξενεί ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Επεξεργασίας Λυμάτων στον κόσμο και βρίσκεται για μία ακόμη φορά στην επικαιρότητα.
ΕΛΛΑΔΑ
Ένας διαφορετικός Σεπτέμβρης: 280 σχολεία καλωσόρισαν τους μαθητές τους με ασφάλεια χάρη σε μία ξεχωριστή πρωτοβουλία

Ένας διαφορετικός Σεπτέμβρης: 280 σχολεία καλωσόρισαν τους μαθητές τους με ασφάλεια χάρη σε μία ξεχωριστή πρωτοβουλία

Μετά τη συνεργασία της KLINEX με τον Δήμο Αθηναίων, δημοτικά και νηπιαγωγεία της πόλης έχουν όλες τις αναγκαίες συνθήκες για να εξασφαλίσουν την καθαριότητα και την υγεία των παιδιών.
ADVERTORIAL
Οδοιπορικό στα χωριά που ο λιγνίτης έσβησε απ' το χάρτη

Οδοιπορικό στα χωριά που ο λιγνίτης έσβησε απ' το χάρτη

Στον κάμπο της Πτολεμαΐδας η εκμετάλλευση του λιγνίτη ηλεκτροδοτεί το 50% της χώρας. Με μια παράπλευρη τραγωδία: ολόκληρα χωριά σβήστηκαν απ΄το χάρτη και κοινωνίες μετεγκαταστάθηκαν ξεθάβοντας και παίρνοντας μαζί μέχρι και τους νεκρούς τους.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ