Η πατατοκέφαλη της Παλένθια: Παραμορφωμένο ισπανικό άγαλμα έπεσε θύμα ερασιτεχνικής αποκατάστασης

Η πατατοκέφαλη της Παλένθια: Παραμορφωμένο ισπανικό άγαλμα έπεσε θύμα ερασιτεχνικής αποκατάστασης Facebook Twitter
Antonio Guzmán Capel / Facebook
0

Συντηρητές έργων τέχνης στην Ισπανία απευθύνουν νέο κάλεσμα για αυστηρότερους κανονισμούς στον κλάδο καθώς μία ακόμα περίπτωση αποκατάστασης από ερασιτέχνη που προκάλεσε ανεπανόρθωτη ζημιά είδε το φως της δημοσιότητας. 

Το παραμορφωμένο πλέον άγαλμα βρίσκεται σε κτίριο της πόλης Παλένθια, στη βορειοδυτική Ισπανία. Το άγαλμα είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1923 και μέχρι πρόσφατα διέκρινε κανείς μία χαμογελαστή γυναίκα. Ωστόσο, μετά από μία καταστροφική απόπειρα αποκατάστασης, το πρόσωπό της αλλοιώθηκε πλήρως και πλέον, σύμφωνα με τον ζωγράφο Antonio Guzmán Capel, που ζει στην περιοχή και ανέδειξε την υπόθεση με ανάρτησή του στο Facebook, θυμίζει «κεφάλι καρτούν».

Las fotos están un poco borrosas, de todas maneras se aprecia la pícia perfectamente. Esta cabeza se cayó de uno de los...

Posted by Antonio Capel Artista on Saturday, 7 November 2020

Το άγαλμα περιγράφεται πλέον ως «πατάτα» και συγκρίνεται με το πρόσωπο του Ντόναλντ Τραμπ. «Μετακόμισε εδώ (σ.σ. ο Ντόναλντ Τραμπ)» ανέφερε ο Ισπανός γλύπτης Victorio Macho Rogado σχολιάζοντας την ανάρτηση του Capel. O «πατατοκέφαλη της Παλένθια» συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στα έργα τέχνης που καταστράφηκαν στην Ισπανία από αποτυχημένες απόπειρες συντήρησης. Το πιο διάσημο από αυτά παραμένει το «Monkey Christ», όταν, το 2012, μια ενορίτισσα κατέστρεψε μία τοιχογραφία του Elías García Martínez προσπαθώντας να την αποκαταστήσει.

Νωρίτερα εφέτος ένα έργο του διάσημου Ισπανού ζωγράφου Μπαρτολομέ Εστέμπαν Μουρίγιο αλλοιώθηκε καθώς εικάζεται πως δόθηκε για καθαρισμό σε συντηρητή επίπλων

Το πιο πρόσφατο συμβάν προκάλεσε εκ νέου τις αντιδράσεις της επαγγελματικής ένωσης Ισπανών συντηρητών έργων τέχνης. Με ανάρτηση στο Twitter, η ARCE ξεκαθάρισε πως «δεν πρόκειται για επαγγελματική αποκατάσταση». Πολλοί επαγγελματίες τοποθετήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επισημαίνοντας ότι τέτοιες παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται με συγκεκριμένους όρους που έχουν εγκριθεί από διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς.  

Η αντιπρόεδρος της ARCE, Maria Borjas, σε δηλώσεις των περασμένο Ιούλιο είχε αναφέρει πως τέτοια περιστατικά είναι συχνότερα από όσο νομίζουμε και μόλις ένα μέρος τους έρχεται στο φως μέσα από τα social media. Η ταυτότητα του συντηρητή του αγάλματος της Παλένθια δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή. 

Με πληροφορίες από The Art Newspaper 

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ