Ο θάνατος του πριν από λίγες ημέρες συγκλόνισε τους θαυμαστές του απ' άκρη σ' άκρη στη βιομηχανία του θεάματος. Και όλοι είχαν να πουν μία υμνητική κουβέντα για το ταλέντο, τη σοφία, τον επαγγελματισμό του Σον Κόνερι και πόσο αυτός ο ηθοποιός υπήρξε ανδρικό πρότυπο για γενιές και γενιές ανδρών.
Όμως, απ' ό,τι φαίνεται ο Κόνερι ήταν και ένα ανοιχτό πνεύμα και ένας τολμηρός καλλιτέχνης αφού απ' ό,τι αποκαλύπτεται υπήρξε και ο ηθοποιός που έδωσε το πρώτο γκέι φιλί στην ιστορία της (βρετανικής) τηλεόρασης και μάλιστα σε μια εποχή που η ομοφυλοφιλία διωκόταν ποινικά στην Αγγλία.
Το συγκεκριμένο φιλί είχε προβληθεί το 1960 σε μια παραγωγή του BBC για το θεατρικό έργο «Colombe» του Ζαν Ανουίγ. Εκεί, ο Κόνερι κρατούσε τον ρόλο του Ζουλιέν, ενός νεαρού στρατιώτη, ο οποίος επιστρέφει σπίτι από το μέτωπο για να ανακαλύψει πως η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει για έναν άλλον.
Αυτός ο άλλος είναι ο Ρίτσαρντ Πάσκο με τον οποίο ο Κόνερι έχει την τολμηρή σκηνή του φιλιού και στην προσπάθειά του να ανακαλύψει τι καλύτερο έχει αυτός ο άντρας από εκείνον που τελικά εγκαταλείφθηκε από τη γυναίκα που αγαπούσε.
Ας σημειωθεί ότι το 1960 στη Μεγάλη Βρετανία η ομοφυλοφιλία ήταν ποινικώς κολάσιμη και η σκηνή του «ανάρμοστου» για τις αρχές φιλιού εγκρίθηκε μόνο και μόνο εξαιτίας του πλαισίου κατά την οποία γυρίστηκε, αλλά και επειδή ήταν η τηλεοπτική εκδοχή ενός κλασικού θεατρικού από έναν διακεκριμένο Γάλλο θεατρικό συγγραφέα.
Και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, ο Κόνερι δεν έδινε σημασία στα στερεότυπα και δεν φοβόταν το πώς θα χαρακτηριστεί από τις καλλιτεχνικές επιλογές του. Άλλωστε δεν είχε τίποτα να αποδείξει σε κανέναν, κάτι που μαρτυρά και η αποκάλυψη που είχε κάνει για το πώς αποφάσισε να μετατρέψει σε γκέι τον χαρακτήρα του συγγραφέα στην στην ταινία "Finding Forester", μόνο και μόνο για να μπορέσει να διερευνήσει καλύτερα την ψυχοσύνθεση αυτού του ήρωα.
Όσο για το πού βρίσκεται αυτό το «εξαφανισμένο» θεατρικό στην τηλεοπτική εκδοχή του, σύμφωνα με πληροφορίες για καιρό εθεωρείτο χαμένο, αλλά ρίχνοντας μια ματιά στην ηλεκτρονική αρχειοθήκη του BFI μπορεί εντοπίσει κανείς την αποκαταστημένη κόπια με την επίμαχη σκηνή.
σχόλια