666: Ο αριθμός του Θηρίου

666: Ο αριθμός του Θηρίου Facebook Twitter
Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν.
0



Ο «ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ»
(στα ελληνικά «χξς», που αντιστοιχεί στο νούμερο «666») πρωτοεμφανίστηκε πριν από τη γέννηση του Χριστού, ως σύμβολο δύναμης και κακίας του προφήτη του χριστιανισμού Μελχισεδέκ.

• Το 666 αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ως ο αριθμός των ράβδων χρυσού που συγκέντρωνε ετησίως ο Βασιλεύς Σολομών των Ιουδαίων.

• Σύμφωνα με το τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, την Αποκάλυψη του Ιωάννη, το 666 είναι ο αριθμός ή αλλιώς το όνομα «του Θηρίου με τα εφτά κεφάλια και τα δέκα κέρατα, το οποίο αναδύεται από τη θάλασσα». (Αποκάλυψη 13:1, 17, 18).

• Η Αγία Γραφή λέει ότι οι άνθρωποι λαμβάνουν το «σημάδι του Θηρίου» επειδή το ακολουθούν «με θαυμασμό», φτάνοντας στο σημείο να το λατρεύουν. (Αποκάλυψη 13:3, 4· 16:2)

• Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ακραίου προληπτικού ήταν ο πρόεδρος Ρίγκαν (ή η σύζυγός του, Νάνσι, ή και οι δύο), που μόλις μετακόμισαν στο Μπελ Έαρ, στο Λος Άντζελες, άλλαξαν το νούμερο του σπιτιού τους από 666 σε 668.

Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά –που κάνει το νούμερο ένα από τα πιο γνωστά παγκοσμίως σύμβολα του Αντίχριστου, και άρα του Κακού– έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία (στα όρια της παράνοιας) σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν. Κάποιοι αποφεύγουν και τους αριθμούς μεμονωμένους, 6-6-6. Η φοβία αυτή, που έχει τις ρίζες της σε θρησκευτικές δοξασίες αλλά και σε δεισιδαιμονίες, έχει και λατινικό όνομα, που δεν μπορεί να προφέρει κανείς: hexakosioihexekontahexaphobia.

• Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Στην αγγλοσαξονική ποπ κουλτούρα το 666 υιοθετήθηκε από μπάντες σκληρού ροκ και πανκ, οι οποίες, συνήθως χαριτολογώντας, συνδέουν το νούμερο με την ατίθαση συμπεριφορά. Ή με τον Σατανά (οι Iron Maiden, στο άλμπουμ του 1982 «The Number of the Beast»).

• Στην Κίνα το νούμερο 666 θεωρείται τυχερό και συχνά εμφανίζεται σε βιτρίνες καταστημάτων με φωτεινές επιγραφές νέον. Στα κινέζικα σημαίνει «όλα θα πάνε ομαλά» (το νούμερο έξι έχει την ίδια προφορά με τον χαρακτήρα που σημαίνει «ομαλός).

• Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τρόμου για το 666 είναι η μετονομασία μιας διάσημης λεωφόρου στον αμερικανικό Νότο. Ο αυτοκινητόδρομος που είχε ονομαστεί «Λεωφόρος 666» (της περίφημης Route 66) το 1926 έγινε αργότερα, το 2003, ο «Highway 491» στο New Mexico, στο Κολοράντο και στη Γιούτα. Ήταν πολλοί εκείνοι που πίστευαν ότι ο μεγάλος αριθμός θανατηφόρων δυστυχημάτων οφειλόταν στο όνομά του (λόγω του 666 είχε γίνει γνωστός και ως «Λεωφόρος του Διαβόλου»).

• Η ακαδημαϊκός Κιμ Χάινες Άιτσεν, που ειδικεύεται στον παλαιοχριστιανισμό και στον πρώιμο ιουδαϊσμό, αποκάλυψε πρόσφατα στην εκπομπή του Μόργκαν Φρίμαν στο Netflix πως στα εβραϊκά, πίσω από τον αριθμό 666, βρίσκεται το όνομα «Νέρων». «Πρόκειται περισσότερο για μια πολιτική αναφορά στην αιτία του κακού. Δηλαδή, όταν αθροίσει κάποιος τις αριθμητικές τιμές του ονόματος του Ρωμαίου αυτοκράτορα Νέρωνα, προκύπτει το 666» είπε.

• 666 είναι συνολικά το άθροισμα όλων των αριθμών στον τροχό μιας ρουλέτας.

• 666 ήταν το αρχικό όνομα που έδωσε η Apple το 1998 στον ιό που έπληττε συγκεκριμένους υπολογιστές Mac (τους Classic Mac OS). Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε «ιός Macintosh SevenDust».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης πριν από έναν αιώνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Εγώ κουνιέμαι από τη θέση μου, η Σαντορίνη μόνον να μην κουνηθεί!»

Τον Αύγουστο του 1925 στα γραφεία των αθηναϊκών εφημερίδων καταφθάνουν τηλεγραφήματα που ανακοινώνουν έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης και περιγράφουν την αναστάτωση των κατοίκων του νησιού. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s φέρνει στο σήμερα κάποια από τα ρεπορτάζ της εποχής.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Κωστής Τσικλητήρας

Σαν σήμερα / Κωστής Τσικλητήρας: Αυτή είναι η ζωή του κορυφαίου Ολυμπιονίκη

Σαν σήμερα, στις 10 Φεβρουαρίου 1913, πεθαίνει στην Αθήνα από «κεραυνοβόλο μηνιγγίτιδα» ο κορυφαίος, μαζί με τον Πύρρο Δήμα, Έλληνας Ολυμπιονίκης Κωστής Τσικλητήρας, κάτοχος τεσσάρων ολυμπιακών μεταλλίων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ακρωτήρι: Μια κοσμοπολίτικη, προϊστορική πόλη στην Σαντορίνη

Ιστορία μιας πόλης / Ακρωτήρι: Η πόλη που θάφτηκε κάτω από τις στάχτες του ηφαιστείου

Οι θηραϊκές τοιχογραφίες που ανακαλύφθηκαν στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς του Αιγαίου. Τι μαρτυρούν για την κοινωνία, τον πολιτισμό, την καθημερινή ζωή στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αι

Ιστορία μιας πόλης / Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αιώνα

Μια αθηναϊκή οικογένεια με ρίζες στο Βυζάντιο, η οποία άφησε το αποτύπωμά της στην υλική και άυλη κληρονομιά της πόλης μας κι ένα αντικείμενο του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο μας «μιλά» για την οικογένεια αλλά και την ιατρική κατά το 19ο αιώνα. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Γιώργο Νικολάου για το φαρμακείο της οικογένειας Χωματιανού.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Αρχαιολογία & Ιστορία / 10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Tι γινόταν τον Μεσαίωνα στην Αθήνα; Υπήρχε ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Ποια είναι η σκληρή αλήθεια για αυτό που αποκαλούμε «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και τι ήταν τελικά οι Δεσμώτες του Φαλήρου; Ακούμε σήμερα 10 άγνωστες ή παραγνωρισμένες πτυχές από το μακροχρόνιο παρελθόν της πόλης μας που συνέλεξε η Αγιάτη Μπενάρδου για τη σειρά podcast της LiFO «Ιστορία μιας πόλης».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Αισθάνομαι όπως την πρώτη φορά που θα έβγαινα ραντεβού»: Η Τασούλα Βερβενιώτη για την 4η Γιορτή Προφορικής Ιστορίας 

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Οι κοινωνικές ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γραφή της Ιστορίας»

Η ιστορικός και συγγραφέας Τασούλα Βερβενιώτη μοιράζεται τη γνώση της με ανθρώπους που θέλουν να συλλέξουν τις άγραφες ή αποσιωπημένες πτυχές της ιστορίας και για τρεις ημέρες θα κατευθύνει τη μεγάλη συνάντηση των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στην Τεχνόπολη.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα – Θεσσαλονίκη έγινε τον Μάιο του 1931 και δυο αστυνομικοί ρεπόρτερ μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Η ατμόσφαιρα έχει λιγότερες λακκούβες από τας Αθήνας»

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα–Θεσσαλονίκη έγινε το 1931 και δύο αστυνομικοί ρεπόρτερ της εποχής μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους. Η ομάδα των dirty '30s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τις μαρτυρίες τους για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Μια μοναδική φωνή από το Βυζάντιο στον ναό των Αγίων Θεοδώρων

Ιστορία μιας πόλης / Μια μοναδική φωνή από το Βυζάντιο στον ναό των Αγίων Θεοδώρων

Ένας βυζαντινός ναός στο κέντρο της πόλης και μια φωνή που έρχεται από 1000 χρόνια πριν. Τι μάς διηγείται το σύντομο βυζαντινό ποίημα που βρίσκεται στη μαρμάρινη επιγραφή, πάνω από την είσοδο του ναού της πλατείας Κλαυθμώνος; Ο Γιώργος Πάλλης εξηγεί στην Αγιάτη Μπενάρδου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Κωνσταντίνος Κονοφάγος 

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Κωνσταντίνος Κονοφάγος: Ο μεταλλουργός που έσωσε το Λαύριο από την πείνα

Το 1942 ο Κωνσταντίνος Κονοφάγος ηγείται μιας μυστικής αποστολής, μετατρέποντας σωρούς «χωρίς αξία» σε άργυρο. Μέσα σε συνθήκες Κατοχής και πείνας, το θάρρος και η επινοητικότητά του εξασφαλίζουν τροφή για εκατοντάδες κατοίκους του Λαυρίου.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ένα γλέντι στην Αθήνα και το κρασοπότηρο του Περικλή

Ιστορία μιας πόλης / Ένα γλέντι στην Αθήνα και το κρασοπότηρο του Περικλή

Τι μπορεί να διαβάσει κανείς πάνω στον σκύφο του Περικλέους; Και γιατί θεωρείται ένα αυθεντικό στοιχείο μιας ιδιωτικής στιγμής; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον αρχαιολόγο Άγγελο Ματθαίου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία από το 1926 κλεισμένη σε βρεφοδόχο

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία από το 1926 κλεισμένη σε βρεφοδόχο

Η ερευνητική ομάδα «dirty ‘30s & late ‘20s» διασώζει μια δημοσιογραφική έρευνα για τα έκθετα βρέφη στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών, φέρνοντάς τη στο σήμερα και αναδημοσιεύοντάς τη, σχεδόν έναν αιώνα μετά, στη LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Η καθημερινή ζωή στην Αθήνα μέσα από τις αρχαίες επιγραφές

Ιστορία μιας πόλης / Η καθημερινή ζωή στην Αθήνα μέσα από τις αρχαίες επιγραφές

Τι μαθαίνουμε από τις ιδιωτικές και τι από τις δημόσιες επιγραφές των Αθηναίων; Πώς αποτύπωναν τον δημόσιο και πολιτικό βίο; Τι μας αποκαλύπτουν για την προσωπική ζωή των κατοίκων της πόλης; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον αρχαιολόγο Άγγελο Ματθαίου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ