Η τέλεια ομορφιά. Του Στέφανου Ξενάκη

Η τέλεια ομορφιά. Του Στέφανου Ξενάκη Facebook Twitter
Με το που πρωτοκατέβηκα Ομόνοια, ήταν σαν να με είχες αφήσει τουλάχιστον στο κεντρικότερο σημείο της Νέας Υόρκης.
0



ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ, στον εκδοτικό μου οίκο. Έχω να υπογράψω κάτι βιβλία για μια εταιρεία στην οποία έδωσα ομιλία. Με περιμένει λίστα με ονόματα: Γιάννης, Μαρία, Νίκος, Γιώργος, κι άλλος Γιώργος, Κωνσταντίνος, Λυδία. Βγαλμένα λες από αναγνωστικό δημοτικού. Από κείνα τα μαγικά χρόνια που φορούσαμε μπλε ποδιές και άσπρα γιακαδάκια. Που βλέπαμε μόνο το καλό. Που τρέχαμε, αντί να περπατάμε. Που γελάγαμε, αντί να γκρινιάζουμε. Που η ψυχή μας ήταν γεμάτη αγάπη.

Σε λίγο η στοίβα με τα βιβλία είναι έτοιμη και καθένα είναι έτοιμο να πάει στον τελικό του ιδιοκτήτη, με το όνομά του και την υπογραφή μου. Για μένα, έτσι θα έπρεπε να είναι όλα τα βιβλία. Υπογεγραμμένα από τον δημιουργό τους. Αλλιώς είναι ημιτελή.

Έχω τελειώσει κι έχω χρόνο μπροστά μου. Μεγάλη ιστορία να έχεις χρόνο. Ο χρόνος είναι από τις βασικότερες μορφές πλούτου. Τον χρόνο δεν θα σου τον δώσει κανείς. Εσύ θα τον δημιουργήσεις. Αποφασίζω να με πάω στο αγαπημένο μου σουβλατζίδικο στην Ομόνοια. Να με περιποιηθώ. Μεγάλη ιστορία να σε περιποιείσαι. Νομίζω, η σημαντικότερη της ζωής σου.

Περπατάω αμέριμνος στους δρόμους της Αθήνας και ολίγον αργόσχολος. «Αθκιασερός», που λέει ο φίλος μου ο Πάρης από την Κύπρο. Συναντάω αγχωμένους περαστικούς, κουρασμένους μεσήλικες, βιαστικούς φοιτητές, νέα παιδιά. Και κάτι ζευγαράκια που απολαμβάνουν τη μέρα, σαν κι εμένα. Αθκιασεροί κι αυτοί.

Τότε κυριαρχούσαν τα δισκάδικα, ο Ελευθερουδάκης, ο Πάλλης κι άλλη μια ντουζίνα αλυσίδες εποχής που μόνο σε vintage καταχωρίσεις θα βρεις πια.

Το σουβλατζίδικό κλειστό, δυστυχώς. Δεν χαλιέμαι. Επιστρέφω, αλλά από άλλο δρόμο αυτήν τη φορά. Από κέντρο Ομόνοια, απ' όλα αυτά τα μαγικά σημεία όπου μας κατέβαζε η γιαγιάκα μου Χριστούγεννα και Πάσχα. Από Μινιόν, Λαμπρόπουλο και Κατράντζο, κάπου εκεί στη δεκαετία του '70, τότε που η βροχή μύριζε πιο δυνατά τον χειμώνα και το νυχτολούλουδο πιο έντονα το καλοκαίρι.

Περπατάω επί της Πατησίων και θυμάμαι την πρώτη φορά που είχα κατέβει με τον ηλεκτρικό Ομόνοια, κάπου στη Β' Λυκείου, για να βρω τον Ηράκλειτο, το φροντιστήριο όπου θα πήγαινα. Δεν είχα ιδέα από το κέντρο της Αθήνας τότε. Το μεγαλύτερο δώρο που μου έκαναν οι γονείς μου ήταν που με άφηναν να ανακαλύπτω πράγματα μόνος μου.

Με το που πρωτοκατέβηκα Ομόνοια, ήταν σαν να με είχες αφήσει τουλάχιστον στο κεντρικότερο σημείο της Νέας Υόρκης. Έψαχνα χαμένος να αντιστοιχίσω τους δρόμους με τα πραγματικά τους ονόματα. Να βρω τα πατήματά μου στο πεζοδρόμιο. Να περάσω τις πολύβουες διαβάσεις. Τότε κυριαρχούσαν τα δισκάδικα, ο Ελευθερουδάκης, ο Πάλλης κι άλλη μια ντουζίνα αλυσίδες εποχής που μόνο σε vintage καταχωρίσεις θα βρεις πια. Χαμένος, ολίγον φοβισμένος, αλλά και συνεπαρμένος από το καινούργιο. Από το ανεξερεύνητο. Μαλλί φράντζα, πιο αδύνατος από ποτέ, κάπου στα 15 μου, με ένα μοναδικό μείγμα εφηβείας, νιότης, φόβου, τεστοστερόνης αλλά και μαγείας.

Όλα αυτά στριμώχνονται υπέροχα και μοναδικά στο τώρα μέσα στο μυαλό μου. Ο έφηβος Στέφανος μαζί με τον 8χρονο Στεφανάκο, με το ένα χέρι να βαστάει σφιχτά εμένα η γιαγιάκα μου και με το άλλο τον Αντωνάκη, τον αγαπημένο μου ξάδερφο. Όλα αυτά τα φέρνω σήμερα, στα 52 μου, στο μυαλό μου και είμαστε τρεις οι Στέφανοι. Τρεις σε ένα και ένας σε τρεις. Ο ένας δίπλα στον άλλον, ο ένας πάνω στον άλλον, πιο πολύ όμως ο ένας μέσα στον άλλον.

Έβλεπα την «Τέλεια Ομορφιά» ξανά προχθές, αυτή την υπέροχη σύγχρονη ιταλική ταινία με όλα τα στοιχεία της υπερβολής, του σουρεαλισμού αλλά και του συναισθήματος που μόνο ένας Φελίνι θα μπορούσε να (ξανα)δημιουργήσει. Είναι λίγο πριν από το τέλος. Λίγο πριν ο ήρωας αποχαιρετήσει τον μάταιο τούτο κόσμο. Βρίσκεται στη γέφυρα του πλοίου και ατενίζει το ατέλειωτο μπλε που τον περιμένει. Όλη η ζωή του περνάει μπροστά του σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η ταινία κλείνει με την τελευταία εικόνα που φέρνει στο μυαλό του. Είναι δεκαπέντε χρονών και βρίσκεται με τον πρώτο του έρωτα στα βραχάκια. Η δεκαπεντάχρονη καλλονή τον κοιτάει αθώα αλλά και αφάνταστα θελκτικά την ώρα που ξεδιπλώνει την τέλεια ομορφιά της μπροστά στα μάτια του. Ο δεκαπεντάχρονος εξαφανίζεται και στη θέση του μπαίνει ξαφνικά ο τωρινός πρωταγωνιστής. Την κοιτάζει με τα μάτια του δεκαπεντάχρονου, συνεπαρμένος κι αυτός από την τέλεια ομορφιά της. Είναι η τελευταία του εικόνα, λίγο πριν διαβεί τη Μεγάλη Πύλη.

Κάπου εκεί, στη δική μου βόλτα στο κέντρο, ξαναφέρνω στο μυαλό μου τη σκηνή αυτή. Περπατάω και αναρωτιέμαι ποια θα είναι δική μου τελευταία εικόνα. Νομίζω, θα είναι κάπου εκεί, στη δεκαετία του '70, με τα ξανθά φουντωτά μαλλάκια μου μπροστά στη βιτρίνα του Μινιόν, θαμπωμένος από αυτό το υπέροχο μοναδικό τρενάκι που τσουλάει ανάμεσα σε φαντασμαγορικές πεδιάδες, λαγκάδες και τούνελ. Και κάπου εκεί η αγαπημένη μου γιαγιάκα να με χαζεύει με τον δικό της μοναδικό τρόπο.

Αυτή (θα) είναι η δική μου τέλεια ομορφιά.

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Ψυχή & Σώμα / Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Τι σημαίνει η ακμή για έναν έφηβο; Γιατί εμφανίζεται; Είναι κληρονομική; Υπάρχουν πια δραστικές θεραπείες; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τη δερματολόγο Μάργκη Καπελλάρη για τις σύγχρονες μεθόδους καταπολέμησης της ακμής, η οποία δεν ταλαιπωρεί μόνο τους εφήβους, αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
THE LIFO TEAM
Οι ψυχεδελικές θεραπείες ξανά στο προσκήνιο

Explainer / Ψυχεδελικές θεραπείες: Τι ξέρουμε τώρα

Μπορούν οι ψυχεδελικές ουσίες να προσφέρουν αποτελεσματική θεραπεία για ψυχικές παθήσεις όπως η κατάθλιψη και το PTSD; Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις ιαματικές τους ιδιότητες; Ποια είναι τα νομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για την ευρεία χρήση τους στην ιατρική;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο»: Το μήνυμα της υπερβολής και η «ευγονική» του Τραμπ

Υγεία & Σώμα / Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο» και η «ευγονική» του Τραμπ

Τη στιγμή που επικρατεί η τάση για ένα «φυσικό» λουκ, όπου οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι όσο το δυνατόν πιο αόρατες, το λουκ του Μαρ-α-Λάγκο, με το υπερβολικό botox, τα ορατά fillers προσώπου και το ακραίο μαύρισμα, υποστηρίζει την υπερβολή ως στοιχείο ταυτότητας.
THE LIFO TEAM
Ψυχική υγεία των εργαζομένων: Το νέο success metric για τους οργανισμούς

Υγεία & Σώμα / Ψυχική υγεία και εργασία: Ο νέος δείκτης μέτρησης επιτυχίας για τους οργανισμούς

Γιατί το μέλλον ανήκει στους οργανισμούς που αντιλαμβάνονται και κατανοούν ότι η επιτυχία δεν είναι μόνο οι αριθμοί αλλά και οι άνθρωποι που την κάνουν πραγματικότητα και επενδύουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ, CHAIRWOMAN & CEO ΤΗΣ HELLAS EAP
Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Υγεία & Σώμα / Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε πώς θα πεθάνουμε όταν βρισκόμαστε στα πρόθυρα του αναπόφευκτου, χωρίς αυτό να αντιβαίνει στην αξία της ζωής; Ποια είναι τα ηθικά, νομικά και πολιτισμικά διλήμματα; Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέμα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Ψυχή & Σώμα / Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την Ελίζα Γερολυμάτου, μια τολμηρή γυναίκα που αψήφησε την εμπειρία του ορμονοεξαρτώμενου καρκίνου και την έλλειψη ωαρίων, ακολουθώντας την εσωτερική της φωνή που της έλεγε πως ήθελε να γίνει μητέρα. Παρά τις αντιξοότητες, απέκτησε ένα παιδί με έναν άνθρωπο που θαύμαζε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
ΕΠΕΞ Γιατί όλοι ξετρελαίνονται με το πάντελ;

Υγεία & Σώμα / Πάντελ: Το άθλημα με την παράξενη ρακέτα που πωρώνει τους Αθηναίους

«Το πιο ωραίο είναι ότι το παιχνίδι είναι πάντα τόσο έντονο που σε απορροφά, για μιάμιση ώρα το μόνο που έχει σημασία είναι πού πάει το κίτρινο μπαλάκι, πράγμα που σε βοηθάει πολύ να αποφορτιστείς»
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Κοκέτα / Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Τα πάντα ώστε τα πράγματα να μπουν σ’ ένα κουτί και το κλειστό κύκλωμα «ομορφιά - κατανάλωση - εκτόνωση» να διατηρηθεί ακέραιο, να μην υπάρχει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το έντονο Ή το εκπληκτικό, παρά μόνο η ίδια Διαφορά παντού.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί γίνεται τόσος ντόρος με το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Ψυχή & Σώμα / Γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Τι συμβαίνει με τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών στο έντερό μας; Πώς αλληλεπιδρούν με τη διατροφή μας –ενισχύοντας ή διαταράσσοντάς την– και τι σημαίνει αυτό για την υγεία μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τη Μαντώ Κυριακού, καθηγήτρια Μικροβιολογίας, στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Υγεία & Σώμα / Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Η Νικόλ Ντεντόν υπήρξε για μια δεκαετία επικεφαλής μιας αυτοκρατορίας κέντρων ευεξίας που μετέτρεπε τη σεξουαλική διέγερση σε πρακτική διαλογισμού. Τώρα αντιμετωπίζει την κατηγορία της εκμετάλλευσης των εργαζομένων στην εταιρεία που ίδρυσε.
THE LIFO TEAM
Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Ζωή στα καλύτερά της / Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Mια συζήτηση για τις αλήθειες και τους μύθους της διατροφής και της γυμναστικής με τον αθλητικό επιστήμονα Γιάννη Κωτσή, στο πλαίσιο της νέας σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
THE LIFO TEAM
Burnout: Είναι απλή κόπωση ή κάτι βαθύτερο;

Ζωή στα καλύτερά της / Burnout: Είναι απλή κόπωση ή κάτι βαθύτερο;

Μια συζήτηση για το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης με την κλινική-οργανωσιακή ψυχολόγο Έλενα Μπίκου, στο πλαίσιο της νέας σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΙΟΥΛΙΑ ΑΡΜΑΓΟΥ

Good Business Directory Vol.5 / Ιουλία Αρμάγου: Επιστήμη, βιωσιμότητα και εξωστρέφεια από μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί

Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μιλά για την επιμονή της όσον αφορά την εξατομικευμένη φροντίδα του δέρματος, την έμφαση στη βιωσιμότητα, αλλά και την εξωστρέφεια, χάρη στην οποία η Juliette Armand βρίσκεται σε 42 χώρες(!).
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ