Ιταλία: Στροφή στο διαδίκτυο και στην απευθείας διάθεση του κρασιού από τους οινοπαραγωγούς

Ιταλία: Στροφή στο διαδίκτυο και στην απευθείας διάθεση του κρασιού από τους οινοπαραγωγούς Facebook Twitter
ΕPA
0

Η πανδημία ανάγκασε τους οινοπαραγωγούς στην Ιταλία να στραφούν στην απευθείας διάθεση προϊόντων, τις εξαγωγές κυρίως στην αμερικανική αγορά αλλά και το ίντερνετ.

Η Ιταλία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οίνου στο κόσμο. Στη χρονιά της πανδημίας 2020 οι Ιταλοί οινοπαραγωγοί αναγκάστηκαν να αναζητήσουν νέους δρόμους διάθεσης των προϊόντων τους στην αγορά. Εστιατόρια και μπαρ, όπου συνήθως τα μπουκάλια αδειάζουν γρήγορα το ένα μετά το άλλο, έκλεισαν λόγω λοκντάουν την άνοιξη, αλλά και πρόσφατα. Προβλήματα παρουσιάστηκαν την περασμένη άνοιξη και στις ιταλικές εξαγωγές οίνου, οι οποίες συμβάλλουν με 50% στο συνολικό τζίρο ύψους περίπου 11 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει η Deutsche Welle, για τους Ιταλούς οινοπαραγωγούς η σημαντικότερη αγορά είναι η αμερικανική και στη δεύτερη θέση ακολουθεί η γερμανική. Λίγο πριν το τέλος της χρονιάς o Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου OIV κατέγραψε στην Ιταλία μικρή μείωση της παραγωγής της τάξης των 47 εκατομμυρίων εκατόλιτρων.

Στις πωλήσεις οίνου η εικόνα ποικίλλει, δηλώνει στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ο Τζούλιο Σόμα, επικεφαλής της ομοσπονδίας Ιταλών οινοπαραγωγών Unione Italiana Vini. Η κατανάλωση οίνου στην ιταλική γαστρονομία υπέστη, όπως είναι φυσικό, σημαντική καθίζηση. Οι ζημιές μάλιστα επιτείνονται, μιας και συνήθως στα εστιατόρια πωλούνται κρασιά και σαμπάνια υψηλής ποιότητας και τιμής.

Το 2020 η ζήτηση για ακριβά μπουκάλια κρασί μεταφέρθηκε εν μέρει στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, ακόμα και των εκπτωτικών. Σε γενικές γραμμές ωστόσο οι τιμές ανά φιάλη στα σουπερμάρκετ είναι χαμηλότερες, λέει ο Τζούλιο Σόμα: «Πολλοί οινοπαραγωγοί δεν θέλουν να βλέπουν τα προϊόντα τους στα ράφια σουπερμάρκετ, διότι οι αλυσίδες τούς ασκούν μεγάλες πιέσεις για ολοένα χαμηλότερες τιμές».

Οι εξαγωγές διέξοδος από τη κρίση

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Unione Italiana Vini οι εξαγωγές έσωσαν πολλούς οινοπαραγωγούς από την οικονομική καταστροφή και βοήθησαν κυρίως εκείνους με καλές διασυνδέσεις στην αμερικανική αγορά: «Οι Αμερικανοί προτίθενται να βάλουν το χέρι βαθιά στη τσέπη για ένα καλό μπουκάλι κρασί. Ωστόσο και στη Γερμανία, τη δεύτερη σε σημασία αγορά για το ιταλικό κρασί, ο τζίρος από τις πωλήσεις αφρώδους οίνου μειώθηκε φέτος μόλις κατά 3%.

Ο ιταλικός σύνδεσμος αγροτικών προϊόντων Coldiretti αναμένει για το 2020 μια μείωση του τζίρου σε κρασί και αφρώδη οίνο γύρω στο 4,6%. Όπως λέει ο Τζούλιο Σόμα στην κρίση οι καταναλωτές παντού στο κόσμο θέλουν στο ποτήρι τους κάτι που να ξυπνά όμορφες αναμνήσεις, είτε από τις διακοπές, είτε από το σπίτι τους.

Για τους οινοπαραγωγούς στην Ιταλία οι ανατροπές του 2020 δεν σχετίζονται τόσο με την παραγωγή, όσο με τον τρόπο πώλησης. Αντί για εστιατόρια και μπαρ οι οινοπαραγωγοί αναγκάστηκαν τους τελευταίους μήνες να εφοδιάζουν αλυσίδες σουπεμάρκετ. Κερδισμένοι βγήκαν όλοι εκείνοι που πουλούσαν οι ίδιοι τα προϊόντα τους ή επένδυσαν σε διαδικτυακές πωλήσεις. Για μεγάλο χρονικό διάστημα οι ιταλοί οινοπαραγωγοί απέφευγαν το ίντερνετ, ενώ κακή ήταν η σχέση των περισσότερων και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δειλά δειλά ξεκινούν οι διαδικτυακές πωλήσεις

Η εταιρία I Veroni από τη Φλωρεντία δείχνει ότι κρίση και καινοτομία μπορούν να πηγαίνουν χέρι χέρι. Παλαιότερα πουλούσε το Chianti της με ποικίλους τρόπους. Με την πανδημία όμως πάγωσαν οι πωλήσεις στη γαστρονομία σε Ιταλία και Ελβετία, λέει ο υπεύθυνος μάρκετινγκ Λούκα Ινοτσέντι. Τότε ξαφνικά ήρθε από έναν διανομέα στις ΗΠΑ η πρόταση διάθεσης ολόκληρης της γκάμας κρασιών.

Μετά από αρχικούς δισταγμούς οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρίας είπαν το μεγάλο ναι δημιουργώντας μάλιστα μια ετικέτα ειδικά για νεαρούς Αμερικανούς καταναλωτές. Παράλληλα η ιταλική εταιρία άρχισε να διαθέτει τα προϊόντα της απευθείας σε καταναλωτές. Μέχρι σήμερα όμως ο ενδιαφερόμενος δεν έχει τη δυνατότητα αγοράς των κρασιών της I Veroni στο διαδίκτυο.

Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ Λούκα Ινοτσέντι ανησυχεί ότι οι πραγματικές επιπτώσεις της πανδημίας θα γίνουν εμφανείς σε παγκόσμιο επίπεδο το 2021. Και αυτό επειδή, όπως λέει, πολλοί διανομείς ή εστιατόρια ενδέχεται είτε να χρεοκοπήσουν, είτε να περιορίσουν δραστικά τις αγορές οίνου.

«Για να δούμε αν όλοι όσοι κατάφεραν να επιζήσουν μέχρι σήμερα τα καταφέρουν και τους επόμενους μήνες», υπογραμμίζει ο Λούκα Ινοτσέντι.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Έλτον Τζον λέει ότι έχει χάσει την όραση του - «Δε βλέπει τίποτα, δεν μπορώ να ολοκληρώσω τον δίσκο μου»

Διεθνή / Ο Έλτον Τζον αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα όρασης: «Δεν βλέπω τίποτα από το δεξί μάτι»

Ο μεγάλος Βρετανός μουσικός αποκάλυψε ότι μήνες τώρα έχει χάσει την όρασή του, λόγω μίας μόλυνσης στο μάτι και έτσι δυσκολεύεται να διαβάσει στίχους ή να δει το οτιδήποτε
LIFO NEWSROOM
Μοχάμεντ αλ Φαγέντ: Μετά τις 420 γυναίκες, τον κατηγορούν και 12 άνδρες για σεξουαλική κακοποίηση

Διεθνή / Μοχάμεντ αλ Φαγέντ: Μετά τις 420 γυναίκες, τον κατηγορούν και 12 άνδρες για σεξουαλική κακοποίηση

Το σκάνδαλο ήρθε στο φως μέσα από ντοκιμαντέρ του BBC τον Σεπτέμβριο, το οποίο αποκάλυψε πως ο Αλ Φαγέντ κακοποιούσε σεξουαλικά γυναίκες υπαλλήλους, τις υποχρέωνε σε ιατρικές εξετάσεις και τις απειλούσε για να τις αποτρέψει από το να τον καταγγείλουν
LIFO NEWSROOM
Γερμανία: Η οικονομία χρειάζεται 280.000 μετανάστες εργάτες ετησίως μέχρι το 2040 για να μη συρρικνωθεί

Διεθνή / Γερμανία: Η οικονομία χρειάζεται 280.000 νέους μετανάστες κάθε χρόνο μέχρι το 2040

Μία νέα μελέτη υποστηρίζει ότι η Γερμανία χρειάζεται να εισάγει εκατοντάδες χιλιάδες εξειδικευμένους εργάτες από το εξωτερικό κάθε χρόνο, καθώς το εργατικό της δυναμικό αναμένεται να έχει τεράστιες απώλειες
LIFO NEWSROOM
Υπάλληλος της Macy's δαπάνησε $154 εκατομμύρια από τους εταιρικούς λογαριασμούς

Διεθνή / Απάτη για Όσκαρ: Υπάλληλος της Macy's χρέωσε την εταιρεία με $154 εκατ. για δικές του αγορές

Από το 2021 και μέχρι πριν από μερικές ημέρες, ένας υπάλληλος της αλυσίδας πολυκαταστημάτων έκανε δαπάνες εκατομμυρίων για δικές του αγορές από λογαριασμούς του εργοδότη του
LIFO NEWSROOM