Σουηδική εταιρεία έφτιαξε τζιν με αερόσακους - Για την προστασία των μοτοσικλετιστών

Σουηδική εταιρεία έφτιαξε τζιν με αερόσακους - Για την προστασία των μοτοσικλετιστών Facebook Twitter
Φωτογραφία: Airbag Inside Sweden AB
0

Εταιρεία στη Σουηδία σχεδίασε ζευγάρι τζιν, με ενσωματωμένους αερόσακους για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών.

Όπως μεταδίδει το CNN, ο Moses Shahrivar σχεδίασε το πρώτο ζευγάρι τζιν για μοτοσικλετιστές, σε συνεργασία με τη Harley-Davidson της Σουηδίας πριν από δεκαέξι χρόνια, ωστόσο πλέον είναι έτοιμος να πάει ένα βήμα παρακάτω. Στο νέο ζευγάρι οι αερόσακοι ενεργοποιούνται με την πτώση του μοτοσικλετιστή, ενώ μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Η Airbag Inside Sweden AB βρίσκεται στη διαδικασία πιστοποίησης του τζιν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα και αναμένεται να τα υποβάλει σε δοκιμές. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 150.000 ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους ώστε να αναπτύξει την ιδέα και το προϊόν αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2022. Η γαλλική CX Air Dynamics ξεκίνησε μια εκστρατεία crowdfunding για μία παρόμοια ιδέα.

Ο Shahrivar υποστηρίζει ότι είναι η πρώτη φορά που αυτού του είδους η προστασία θα είναι διαθέσιμη για το κάτω μέρος του σώματος. Ανάλογες λύσεις για το επάνω μέρος του σώματος είναι διαθέσιμες πάνω από είκοσι χρόνια. Γιλέκα αερόσακων μπορούν να χωρέσουν κάτω από το τζάκετ του μοτοσικλετιστή και να προστατεύσουν το στήθος, τον αυχένα και μερικές φορές την πλάτη. Στις πρώτες εκδοχές, για να ενεργοποιηθούν, έπρεπε πρώτα να δεθούν στο σώμα της μηχανής, ωστόσο πρόσφατα, έχουν δημιουργηθεί αερόσακοι με σένσορες που μπορούν να αντιληφθούν πότε ο μοτοσικλετιστής πέφτει. 

Ανάμεσα στους αυτόνομους αερόσακους που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχει και ένα σύστημα από την γαλλική εταιρεία In&motion. Το σύστημα σχεδιάστηκε αρχικά για σκιέρ, ωστόσο, αργότερα αναπροσαρμόστηκε για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών. Πλέον οι αερόσακοι δεν ενεργοποιούνται με σκοινί αλλά από έναν «εγκέφαλο» που αποτελείται από GPS, γυροσκόπιο και επιταχυνσιόμετρο. Λίγο μεγαλύτερο από ένα smartphone, το κουτί αυτό τοποθετείτε στην πλάτη του γιλέκου. Η θέση του οδηγού μετριέται περίπου 1.000 φορές το δευτερόλεπτο. Χρειάζονται μόλις 60 μιλιδευτερόλεπτα για να ενεργοποιηθεί. 

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM