H Google θα σταματήσει να βασίζεται στο ιστορικό περιήγησης των χρηστών για τις διαφημίσεις

Google to Stop Selling Ads Based on Your Specific Web Browsing Facebook Twitter
Unsplash
0

Η Google σκοπεύει να σταματήσει την πώληση διαφημίσεων με βάση την περιήγηση των χρηστών σε πολλά σάιτ. Πρόκειται για μια αλλαγή, που αναμένεται να προκαλέσει αναστάτωση στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης.

Η εταιρεία Alphabet Inc. δήλωσε την Τετάρτη ότι σχεδιάζει, τον επόμενο χρόνο να σταματήσει να χρησιμοποιεί ή να επενδύει σε τεχνολογίες παρακολούθησης της μετακίνησης των χρηστών από ιστότοπο σε ιστότοπο.

Η απόφαση από τη μεγαλύτερη εταιρεία ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο, θα μπορούσε να βοηθήσει ώστε να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τη χρήση μιας τέτοιας εξατομικευμένης παρακολούθησης. Η πρακτική αυτή δέχεται, εξάλλου, αυξανόμενη κριτική από τους υπερασπιστές των δικαιωμάτων περί ιδιωτικότητας και υποβάλλεται σε έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές.

Για τη Google, αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει την επιχείρηση των ψηφιακών διαφημίσεων (όπου πολλές εταιρείες βασίζονται στην παρακολούθηση ατόμων για στοχευμένες διαφημίσεις), να υπολογίσει την αποτελεσματικότητα της προβολής τους ώστε να σταματήσουν οι απάτες.

Η Google αντιπροσώπευε το 52% των παγκόσμιων δαπανών ψηφιακών διαφημίσεων για το έτος 2020, ύψους 292 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Jounce Media, μια εταιρεία παροχής ψηφιακών διαφημίσεων.

Περίπου το 40% των χρημάτων που ρέει από διαφημιζόμενους σε εκδότες στο ανοιχτό Διαδίκτυο, δηλαδή την ψηφιακή διαφήμιση εκτός κλειστών συστημάτων - όπως είναι η αναζήτηση της Google, το YouTube ή το Facebook - περνά μέσα από τα εργαλεία αγοράς διαφημίσεων της Google, σύμφωνα με την Jounce.

«Εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες, που έχουν οι χρήστες σχετικά με το απόρρητο και το πώς χρησιμοποιείται η προσωπική τους ταυτότητα, διακινδυνεύουμε το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού διαδικτύου», δήλωσε ο David Temkin, ο υπεύθυνος προϊόντων της Google που ηγείται της αλλαγής.

Η Google είχε ήδη ανακοινώσει από πέρυσι, ότι το 2022 θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία παρακολούθησης, τα cookies.

Αλλά τώρα η εταιρεία λέει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει εναλλακτικές τεχνολογίες παρακολούθησης, ούτε θα χρησιμοποιήσει αυτές που αναπτύσσουν άλλες εταιρείες, για τα δικά της εργαλεία αγοράς διαφημίσεων, προκειμένου να αντικαταστήσει τα συγκεκριμένα cookies.

Αντ 'αυτού, η Google ανέφερε ότι θα χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες, που έχει αναπτύξει, με αυτό που έχει ονομάσει «επιλογέα απορρήτου» για τη στόχευση διαφημίσεων χωρίς τη συλλογή πληροφοριών των χρηστών, από το ιστορικό της περιήγησής τους.

Μία τέτοια τεχνολογία αναλύει τις συνήθειες περιήγησης των χρηστών στις συσκευές τους και επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν συγκεντρωτικές ομάδες χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα και όχι μεμονωμένους χρήστες.

Η Google δήλωσε τον Ιανουάριο, ότι σκοπεύει να ξεκινήσει έναν έλεγχο της αγοράς διαφημίσεων χρησιμοποιώντας αυτήν την τεχνολογία, κατά το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου.

Η προγραμματισμένη αλλαγή της Google προκάλεσε ωστόσο αναμενόμενες ανησυχίες στον κόσμο των διαφημίσεων.

Προς το παρόν, οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν τα δεδομένα, που συλλέγονται από την περιήγηση των χρηστών σε ολόκληρο το ίντερνετ για να καταλάβουν σε ποιον θα προβάλλουν διαφημίσεις και αν ένας στοχευμένος χρήστης συνεχίζει να αγοράζει το διαφημιζόμενο προϊόν.

Μετά την αλλαγή της Google, οι διαφημιζόμενοι δεν θα μπορούν να έχουν τόσο λεπτομερή εικόνα των δύο αυτών παραγόντων.

Ωστόσο, άλλα στελέχη της βιομηχανίας διαφημίσεων δήλωσαν, ότι η αλλαγή είναι καλή για τους καταναλωτές και εξέφρασαν την ελπίδα, ότι οι νέες τεχνολογίες στόχευσης της Google θα βοηθήσουν περισσότερο τις εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους τους στο διαδικτυακό μάρκετινγκ.

Η τελευταία κίνηση της Google και η ανησυχία για τις πιθανές επιπτώσεις της, υπογραμμίζουν την ένταση στον κλάδο των ψηφιακών διαφημίσεων μεταξύ της προστασίας του απορρήτου των χρηστών και της προώθησης του ανταγωνισμού.

Μικρότερες εταιρείες ψηφιακών διαφημίσεων, ωστόσο, που χρησιμοποιούν τη μέθοδο της παρακολούθησης μεταξύ ιστότοπων έχουν κατηγορήσει την Google και την Apple Inc. ότι χρησιμοποιούν το απόρρητο, ως πρόσχημα για αλλαγές, προκειμένου να πλήξουν τον ανταγωνισμό.

Μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών, η Google και η Apple έχουν δηλώσει ότι θέλουν να κυριαρχήσουν στην παρακολούθηση των χρηστών με διάφορους τρόπους.

Η Facebook Inc. ακολουθεί διαφορετική πορεία, υποστηρίζοντας ότι η εξατομικευμένη στόχευση διαφημίσεων βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες σε αντίθετη περίπτωση θα δυσκολεύονταν να βρουν πελάτες.

Ορισμένοι αναλυτές ανέφεραν ότι η Google θα μπορούσε να επωφεληθεί από το τέλος της διαδικασίας παρακολούθησης του ιστορικού των χρηστών, επειδή εξαρτάται λιγότερο από δεδομένα άλλων εταιρειών.

Αντ 'αυτού, συλλέγει μεγάλο αριθμό δεδομένων απευθείας από χρήστες των υπηρεσιών της, όπως το YouTube ή η αναζήτηση της Google.

Η εταιρεία, ωστόσο, ανέφερε, ότι θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα, που ονομάζονται δεδομένα «πρώτου σκέλους», όταν στοχεύει διαφημίσεις που θα εμφανίζονται στους δικούς της ιστότοπους.

Πολλές μεγάλες διαφημιζόμενες εταιρείες έχουν επίσης πολλά δεδομένα πρώτου σκέλους από τους πελάτες τους.

«Εάν μπορείτε να στοχεύσετε μόνο βάσει δεδομένων πρώτου σκέλους, τότε τα άτομα με τα περισσότερα δεδομένα είναι τα καλύτερα», δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής, Benedict Evans.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η ανακοίνωσή της την Τετάρτη, καλύπτει μόνο τα εργαλεία διαφήμισης, όχι εφαρμογές για κινητά, πράγμα που σημαίνει ότι ένα σημαντικό κομμάτι του οικοσυστήματος των ψηφιακών διαφημίσεων δεν θα επηρεαστεί. 

Οι δαπάνες για διαφημίσεις σε κινητά αντιστοιχούσαν στο 68% όλων των δαπανών ψηφιακών διαφημίσεων στις ΗΠΑ το 2020, σύμφωνα με το eMarketer, μια εταιρεία έρευνας αγοράς.

Ωστόσο, αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει και τις διαφημίσεις στις εκδόσεις των σάιτ για κινητά, όχι μόνο στις εφαρμογές για κινητά.

Η Apple σκοπεύει να περιορίσει την παρακολούθηση της χρήσης εφαρμογών, απαιτώντας από τους προγραμματιστές να λάβουν άδεια από τους χρήστες, προτού συλλέξουν ένα αναγνωριστικό διαφήμισης για iPhone.

Ταυτόχρονα, οι ρυθμιστικές αρχές απορρήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέβαλαν πολλά παράπονα σχετικά με τις πληροφορίες, που κοινοποιούν οι ιστότοποι σε τρίτους, σχετικά με το περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες ως μέρος αυτής της παρακολούθησης.

Η ανακοίνωση της Google περιπλέκει τις προσπάθειες της διαφημιστικής βιομηχανίας να βρει μια εναλλακτική, πιο φιλική για το απόρρητο, τεχνολογία στη στόχευση μεμονωμένων καταναλωτών.

Η Google αναφέρει, τέλος, ότι οι νέες τεχνολογίες στόχευσης διαφημίσεων θα προωθήσουν την τήρηση του απορρήτου και η εταιρεία έχει ήδη επιλέξει να στοιχηματίσει μακροπρόθεσμα σε αυτό.

Με πληροφόιρες της Wall Street Journal

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM