Θερμαϊκός: Πλωτά φράγματα για την προστασία από θαλάσσια ρύπανση - Πώς λειτουργούν

Θερμαϊκός: Πλωτά φράγματα για την προστασία από θαλάσσια ρύπανση - Πώς λειτουργούν Facebook Twitter
0

Πλωτά φράγματα για την προστασία του Θερμαϊκού Κόλπου από θαλάσσια ρύπανση πρόκειται να παραχωρήσει εκ νέου η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο λιμενικό γραφείο του Θερμαϊκού Κόλπου, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα σε περίπτωση περιστατικού διαρροής πετρελαιοειδών ή καυσίμων.

Τα πλωτά φράγματα είναι μια κατασκευή με πλωτήρες στην επιφάνεια των υδάτων, βαρίδια που τα κρατούν σταθερά στον βυθό και προστατευτικές αντένες πάνω από το νερό. Διαθέτουν επίσης απορροφητικό υλικό που μπορεί να δεσμεύσει ποσοστό 90 με 95% της θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και ειδική αντλία καθαρισμού για τον καθαρισμό του συνόλου των πετρελαιοειδών από το νερό. Τα φράγματα τυλίγονται πάνω σε μια μεγάλη βάση και σε περίπτωση κάποιου συμβάντος το λιμεναρχείο ειδοποιεί τα λιμάνια να τα φέρουν για να τοποθετηθούν στο κατάλληλο σημείο.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας, στην προσεχή συνεδρίασή της αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» για την παραχώρηση των πλωτών φραγμάτων ως το 2024, ενώ ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών, ιχθυολόγος, Απόστολος Γιάντσης, διευκρινίζει ότι η Περιφέρεια είχε προμηθευτεί τον εξοπλισμό αυτό το 2006, με χρηματοδότηση του υπουργείου Γεωργίας από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα Αλιείας, με σκοπό να τον χορηγήσει σε επιχειρήσεις και μυδοκαλλιεργητές για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

«Ευτυχώς δεν έχει συμβεί κάποιο τέτοιου είδους περιστατικό στην περιοχή μας, πέραν ενός που θυμάμαι τη δεκαετία του '80, όταν υπήρξε διαρροή πετρελαίου στα ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου. Ωστόσο, ο σχετικός εξοπλισμός πρέπει να υπάρχει για να είναι διαθέσιμος, όποτε χρειαστεί. Οι περισσότεροι θα θυμούνται το ναυάγιο του Sea Diamond πριν από αρκετά χρόνια στη Σαντορίνη, οπότε είχαν τοποθετηθεί τέτοιου είδους πλωτά φράγματα στη θάλασσα ώστε να μην επεκταθεί η κηλίδα», αναφέρει ο κ. Γιάντσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα μέσο προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος αλλά και των οστρακοκαλλιεργειών, των ακτών, των λιμανιών, των αλιευτικών καταφυγίων της Χαλάστρας και του Λουδία, ενώ αφορά ολόκληρη την περιοχή του εσωτερικού Θερμαϊκού Κόλπου, από το Αγγελοχώρι ως τη Χαλάστρα και την Ημαθία. Σε περίπτωση περιστατικού και χρήσης των πλωτών φραγμάτων, αυτά μπορούν να καθαριστούν ώστε να ξαναχρησιμοποιηθούν σε αντίστοιχη περίπτωση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM
Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Οι πλουσιότερες χώρες στον κόσμο έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν οικονομικά τις φτωχότερες, με 100 δισ. δολάρια τον χρόνο, ωστόσο τα κονδύλια ξεκίνησαν να αποδεσμεύονται όπως πρέπει, μόλις το 2022
LIFO NEWSROOM