Μια εφήμερη γιγαντιαία κατασκευή είναι ο νέος μεγάλος εκθεσιακός χώρος του Παρισιού

Μια εφήμερη γιγαντιαία κατασκευή είναι ο νέος μεγάλος εκθεσιακός χώρος του Παρισιού Facebook Twitter
Grand Palais Ephémère. Φωτο: © Wilmotte & Associés Architectes
0

Η νέα γιγαντιαία εφήμερη κατασκευή του Grand Palais, η οποία θα φιλοξενήσει τα μεγάλα καλλιτεχνικά γεγονότα του Παρισιού έως το 2024, είναι το πιο πολυσυζητημένο «κτίριο» στο Παρίσι. Με το μεγάλο παλάτι κλειστό για εργασίες ανακαίνισης, η γαλλική πρωτεύουσα δε θα μπορούσε να μείνει χωρίς ένα μεγάλο χώρο που θα φιλοξενήσει μεγάλες καλλιτενικές διοργανώσεις και τη φθινοπωρινή έκθεση με όλους τους γκαλερίστες του κόσμου να συγκεντρώνονται εκεί μετά την πανδημία για πρώτη φορά στη διάσημη παγκοσμίως Fiac, αλλά και την μεγάλη παρισινή διοργάνωση Paris Photo.

Κοντά στον πύργο του Άιφελ, στο Champ-de-Mars, το Grand Palais Éphémère, το προσωρινό κτίριο των 40 εκατομμυρίων ευρώ θα φιλοξενήσει τις εκθέσεις τέχνης Παρίσι, μέσα σε ένα πολυχρηστικό αρθρωτό χώρο με πρώτη την έκθεση του Άνσελμ Κίφερ από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Ιανουάριο του 2022, τις επιδείξεις μόδας της Chanel, αλλά και τους αγώνες τζούντο και πάλης κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού το 2024.

Με μια εντυπωσιακή καμπύλη στέγη και μια δομή 10.000 τετραγωνικών μέτρων είναι το όραμα του Γάλλου αρχιτέκτονα Jean-Michel Wilmotte και η συναρμολόγησή του διήρκεσε για τρεις μήνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ξύλο και όλο το σχέδιο έχει γίνει με γνώμονα την επαναχρησιμοποίηση, οπότε και τα προκατασκευασμένα στοιχεία του μπορούν να επανασυναρμολογηθούν σε άλλες κατασκευές αφού αποσυναρμολογηθεί τον Σεπτέμβριο του 2024. Τα μέρη αυτής της εφήμερης δομής μπορούν να προσαρμόζονται σε πολύ διαφορετικές εκδηλώσεις. Η τυπολογία του χώρου μοιάζει πολύ με ένα άλλο πολυσυζητημένο έργο, το Shed by Diller Scofidio + Renfro στη Νέα Υόρκη, αλλά και το εργοστάσιο του Rem Koolhaas στο Μάντσεστερ και το Μουσείο του 20ού αιώνα από τους Herzog και de Meuron στο Βερολίνο.

Μια εφήμερη γιγαντιαία κατασκευή είναι ο νέος μεγάλος εκθεσιακός χώρος του Παρισιού Facebook Twitter
Φωτο: © Wilmotte & Associés Architectes

Εγκαίνια στο χώρο κάνει ο χορογράφος Μπορίς Σαρμάζ με την παραγωγή χορού, Happening Tempête, ενώ από τις 20 Ιουνίου διοργανώνεται ένα φεστιβάλ επαυξημένης πραγματικότητας, το Palais Augmenté, με πέντε καλλιτέχνες - Mélanie Courtinat, Lauren Moffatt, Mélodie Mousset, Manuel Rossner και Theo Triantafyllidis - των οποίων τα έργα θα είναι ορατά στα smartphone των επισκεπτών. Τόσο η Fiacόσο και η Paris Photo θα πραγματοποιηθούν σε μια  «ελαφρύτερη δομή» που ονομάζεται Galerie Eiffelθα χτιστεί στο γρασίδι του Champs-de-Mars δίπλα στο Grand Palais Éphémère με το οποίο θα συνδέονται. Η «επέκταση» του χώρου θα είναι 4.000 τετραγωνικά μέτρα φέτος και 8.000 τετραγωνικά μέτρα από το 2022 και μετά.

Το Grand Palais Éphémère ανταποκρίνεται στις σημερινές περιβαλλοντικές ανησυχίες, στις αρχές της καταπολέμησης των απορριμμάτων και στην κυκλική ροή αγαθών και υλικών, που είναι κεντρικό στοιχείο στον τρόπο που πρέπει να επανεξετάσουμε τον κόσμο. Η ουτοπική σύλληψη του 21ου αιώνα είναι εμπνευσμένη και μελλοντική σκέψη, ενώ η αισθητική και η θέση του στο Plateau Joffre of the Champ de Mars, θυμίζουν όχι μόνο το Grand Palais, αλλά και ένα  περίπτερο που χτίστηκε για την Παγκόσμια Έκθεση του 1900, το οποίο δεν διατηρήθηκε.

Η ατομική έκθεση του Kiefer, "Pour Paul Celan", θα πραγματοποιηθεί τον Δεκέμβριο με νέους πίνακες από τον Γερμανό καλλιτέχνη που έχει δημιουργήσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας και θα αντανακλά την ποίηση του Celan, την ευρωπαϊκή ιστορία και τους πολέμους της. Ο Κίεφερ που έφτασε για πρώτη φορά στο παρίσι στην Monumenta στο Grand Palais το 2007, έκανε νέα έργα για το Πανθεόν που εγκαταστάθηκαν μόνιμα πέρσι και είναι τα πρώτα νέα έργα εδώ και έναν περίπου αιώνα.

Μια εφήμερη γιγαντιαία κατασκευή είναι ο νέος μεγάλος εκθεσιακός χώρος του Παρισιού Facebook Twitter
Φωτο: © Wilmotte & Associés Architectes

Ο 76χρονος καλλιτέχνης που ζει και εργάζεται στη Γαλλία, στο Μπαρζάκ, για περισσότερα από 25 χρόνια δημιούργησε μια νέα σειρά έργων κατά παραγγελία του Εμανουέλ Μακρόν για να τιμηθεί η μεταφορά των οστών του Γάλλου συγγραφέα, ποιητή και βετεράνου του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου Μορίς Ζενεβουά (1890-1980) στο ιστορικό κτήριο.

Όπως δήλωσε ο Chris Dercon, πρόεδρος του Rmn-GP η απόφαση να κάνει μια έκθεση ο Άνσελμ Κίφερ είχε πολιτικό κίνητρο. Με τη Γαλλία να ασκεί την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον Ιανουάριο του 2022, ο Γαλλο-Γερμανός καλλιτέχνη, -Ο Κίφερ έχει γαλλικό διαβατήριο- που ασχολείται με την πολιτική, την ιστορία και τις συγκρούσεις ήταν ο πλέον κατάλληλος.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ