Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας;

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας; Facebook Twitter
0

Ευρωπαϊκές πόλεις ζητούν στα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν. Η συλλογική προσπάθεια να μειωθούν οι θάνατοι πεζών και οι εκπομπές αερίων σημαίνει ότι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις άρχισαν να μειώνουν τα όρια ταχύτητας σε όλους σχεδόν τους δρόμους σε 30 χλμ/ώρα, από το σύνηθες όριο των 50 χλμ/ώρα.

Το Παρίσι ανακοίνωσε πρόσφατα πως μειώνει το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, με εξαίρεση ορισμένους αυτοκινητόδρομους και τον περιφερειακό δρόμο. Η πολιτική εφαρμόστηκε στα τέλη Αυγούστου από τη δήμαρχο Anne Hidalgo, η οποία έχει προχωρήσεις σε διάφορες δράσεις στα επτά χρόνια της θητείας της για να διαμορφώσει τους δρόμους της πόλης υπέρ των πεζών και των ποδηλατών. Αυτό περιλαμβάνει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των περισσότερων οχημάτων στο κέντρο της πόλης που εκδόθηκε τον Μάιο.

Άλλα μέρη με παρόμοιο καθεστώς είναι το Μπιλμπάο της Ισπανίας- η πρώτη μεγάλη πόλη που υιοθέτησε την συγκεκριμένη πολιτική το 2018 και η πρωτεύουσα του Βελγίου, Βρυξέλλες, έκανε το ίδιο τον Ιανουάριο του 2021. Σε σχέδιο οδικής ασφάλειας, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και για τη Γλασκόβη, προτείνεται μείωση της ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη στραφεί προς έναν πιο ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό για αστικές μετακινήσεις με βάση την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κινούνται ανενόχλητοι από οποιοδήποτε τύπο οχήματος ή και καθόλου. Ταυτόχρονα συνιστά μια προσπάθεια να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι για τους πεζούς, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.

Στόχος επίσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μηδενίσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα μέχρι το 2050, ενώ 65 πόλεις έχουν υπογράφει το Vision Zero, το οποίο προσβλέπει στην βελτίωση του σχεδιασμού των δρόμων, ώστε να αποφευχθούν οι θάνατοι.

Η Γλασκόβη, μια πόλη 600.000 κατοίκων, διαθέτει 82 «αργές» λωρίδες με όριο ταχύτητας τα 20 μίλια/ώρα. Από τότε που δημιούργησε τις ζώνες, το 2016, τα ατυχήματα μεταξύ οχημάτων και πεζών μειώθηκαν κατά 31%.

Ακόμη και ελαφρώς μεγαλύτερες ταχύτητες μπορεί να αυξήσουν δραματικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, αλλά και σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων. Μάλιστα, από πρόσκρουση αυτοκινήτου με 25 χλμ/ώρα κάποιος πεζός έχει μόνο 10% πιθανότητα να τραυματιστεί σοβαρά, ενώ με 80 χλμ/ώρα το ποσοστό ανεβαίνει στο 50%.

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας Facebook Twitter
Ένας πεζός που χτυπήθηκε από όχημα με ταχύτητα 16 μίλια/ώρα αντιμετωπίζει μόνο 10% πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού. Φωτογραφία: Quartz/AAA Foundation for Traffic Safety

Οι πινακίδες ορίων ταχύτητας δεν είναι ο μόνος τρόπος διαχείρισης. Απαραίτητος είναι επίσης ο σχεδιασμός του δρόμου.

«Οι άνθρωποι οδηγούν όπως νιώθουν ασφαλείς, όχι με βάση το όριο ταχύτητας», λέει ο Mike McGinn, διευθυντής του America Walks, οργάνωσης για την οδική ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένας μεγάλος δρόμος πολλαπλών λωρίδων ενδέχεται να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιταχύνουν, ανεξάρτητα από το όριο. «Στενές λωρίδες κυκλοφορίας, σαμαράκια, δέντρα, όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση ταχύτητας», προσθέτει.

Την ίδια στιγμή, τα χαμηλά όρια ταχύτητας ενδέχεται να καταστήσουν και τα αυτοκίνητα λιγότερο ελκυστικά, συνεπώς να οδηγήσουν στη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων. Ειδικοί εκτιμούν πως όταν η οδήγηση γίνεται λιγότερο βολική, κάποιοι επιλέγουν μεταφορικά μέσα όπως λεωφορεία, ποδήλατα ή περπάτημα (μελέτη στη Γαλλία διαπίστωσε μείωση κατά 9% στην κίνηση μετά τη μείωση των ορίων ταχύτητας).

Με πληροφορίες από World Economic Forum

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκλεισαν 352 σχολεία στην Μπανγκόκ εξαιτίας της μόλυνσης του αέρα

Διεθνή / Έκλεισαν 352 σχολεία στην Μπανγκόκ εξαιτίας της μόλυνσης του αέρα

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στη Μπανγκόκ και άλλες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ασίας κορυφώνεται αυτή την εποχή του έτους, λόγω των ψυχρών και στάσιμων καιρικών συνθηκών που παγιδεύουν τους ρύπους
LIFO NEWSROOM
Μαζική έξοδος Παλαιστινίων από την Τζενίν υπό το βάρος μεγάλης στρατιωτικής επιχείρησης του Ισραήλ στη Δυτική Όχθη

Διεθνή / Μαζική έξοδος Παλαιστινίων από την Τζενίν υπό το βάρος μεγάλης στρατιωτικής επιχείρησης του Ισραήλ στη Δυτική Όχθη

Εικόνες που κατέγραψαν δημοσιογράφοι δείχνουν γυναίκες, άνδρες και παιδιά να περπατούν μέσα στη λάσπη, μεταφέροντας προσωπικά αντικείμενα, ενώ τραυματιοφορείς βοηθούσαν άτομα με κινητικά προβλήματα
LIFO NEWSROOM
Η επιστροφή του Τραμπ, το αντί-woke παραλήρημα του Μιλεϊ και η δήλωση του Πάπα: Η τέταρτη ημέρα του Ντάβ

Διεθνή / Η επιστροφή του Τραμπ, το αντί-woke παραλήρημα του Μιλέι και η δήλωση του Πάπα: Η τέταρτη ημέρα του Ντάβος

O Xάβιερ Μιλέι χαρακτήρισε το «woke» ως τη «μεγάλη πανδημία της εποχής μας», ενώ ο απεσταλμένος του Πάπας Φραγκίσκου προειδοποίησε για τους κινδύνους που μπορεί να θέσει η τεχνητή νοημοσύνη στην «ανθρώπινη αξιοπρέπεια και αδελφοσύνη»
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Γυναίκα που αρνείται το σεξ δεν «φταίει» για το διαζύγιο

Διεθνή / Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Γυναίκα που αρνείται το σεξ δεν «φταίει» για το διαζύγιο

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Γαλλία και τάχθηκε στο πλευρό 69χρονης Γαλλίδας, της οποίας ο σύζυγος πήρε διαζύγιο σε βάρος της επειδή δεν έκανε σεξ μαζί του
LIFO NEWSROOM
Ο Οτσαλάν «επιδιώκει» διαπραγματεύσεις με την τουρκική κυβέρνηση για τον αφοπλισμό του PPK

Διεθνή / Ο Οτσαλάν «επιδιώκει» διαπραγματεύσεις με την τουρκική κυβέρνηση για τον αφοπλισμό του PPK

Για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια, στα τέλη Δεκεμβρίου, βουλευτές του φιλοκουρδικού κόμματος συνάντησαν τον Οτσαλάν, μετά από άδεια που παραχώρησε η τουρκική κυβέρνηση
LIFO NEWSROOM