Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Παραίτηση Γιάννη Ζουμπουλάκη μετά την διαγραφή Δανίκα

Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου: Παραίτηση Γιάννη Ζουμπουλάκη μετά την διαγραφή Δανίκα Facebook Twitter
Φωτ: Facebook/Zoumboulakis Yannis
0

Παραιτήθηκε ο Γιάννης Ζουμπουλάκης από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου μετά την απόφαση της διαγραφής του Δημήτρη Δανίκα.

Ο δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου εξήγησε τους λόγους παραίτησης, μέσω ανάρτησης στα social media, δημοσιεύοντας το εξώφυλλο του μυθιστορήματος «Fahrenheit 451» του Ρέι Μπράντμπερι με το σχόλιο «ο νοών νοείτω».

Η ανάρτηση του Γιάννη Ζουμπουλάκη:

«Η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου περί διαγραφής του συναδέλφου δημοσιογράφου Δημήτρη Δανίκα από μέλος της, δε με βρίσκει καθόλου σύμφωνο, ως προς τον τρόπο και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη διαγραφή για τους οποίους μπορείτε να πληροφορηθείτε από αλλού, όσοι δεν γνωρίζετε ήδη.

Με το να βρίσκομαι στην ίδια ένωση που πήρε αυτή την απόφαση χωρίς να συμφωνώ, πολύ απλά και πολύ σταράτα, με κάνει να μην νιώθω καλά με την συνείδησή μου.

Συνεπώς, παρότι είμαι μέλος της ΕΑΚ από την πρώτη χρονιά της ίδρυσής της, δεν μπορώ να παραμείνω υπό αυτές τις συνθήκες, οι οποίες παρεμπιπτόντως, δημιουργούν κακό προηγούμενο. Οπότε παραιτήθηκα.

Η ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ελευθερία του λόγου είναι πολύτιμη και κάθε είδους «τιμωρία» της είναι αντίθετη προς τα πιστεύω μου

Στη φωτογραφία το εξώφυλλο του μυθιστορήματος Fahrenheit 451 του Ρέι Μπράντμπερι και ο νοών νοείτω.

Καληνύχτα».

Μετά από αίτηση τεσσάρων μελών της Ακαδημίας, των σκηνοθέτιδων Ρηνιώς Δραγασάκη, Σοφίας Εξάρχου και Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη και της ενδυματολόγου Μάρλι Αλειφέρη, η αρμόδια Επιτροπή Δεοντολογίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, με αφορμή το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα «Ο αρβυλόμαγκας και το αλαλούμ» (Πρώτο Θέμα, 24/12/2021) για την υπόθεση του Στάθη Παναγιωτόπουλου, συνεδρίασε και αποφάσισε την διαγραφή του από τον κατάλογο των μελών. 

Στο σκεπτικό της σχετικής πράξης της, η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΑΚ αναφέρεται στο ζήτημα της ελευθερίας του λόγου, επισημαίνοντας ότι «όταν ο λόγος κρίνεται συκοφαντικός, προσβλητικός, επικίνδυνος, αν ακολουθεί τη ρητορική του μίσους, αυτό πλήττει την αξιοπρέπεια, το κύρος, την κοινή ασφάλεια και τότε τα όρια είναι απαραίτητα».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ