Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter

Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση

0

Η Βασιλική Συλλογή στο Μπάκιγχαμ διαθέτει μερικά από τα σημαντικότερα δείγματα ιαπωνικής τέχνης και χειροτεχνίας στον δυτικό κόσμο. Για πρώτη φορά, τα σημαντικότερα στοιχεία αυτής της εξαιρετικής συλλογής συγκεντρώνονται για να αφηγηθούν την ιστορία 300 ετών διπλωματικών, καλλιτεχνικών και πολιτιστικών ανταλλαγών μεταξύ της βρετανικής και της ιαπωνικής βασιλικής και αυτοκρατορικής οικογένειας, σε μια έκθεση που θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2023.

Το 1881, δύο νεαροί Βρετανοί πρίγκιπες που υπηρετούσαν ως σημαιοφόροι στο Βασιλικό Ναυτικό επισκέφθηκαν την Ιαπωνία, όπου είχαν συνάντηση με τον αυτοκράτορα. Η συνάντηση αυτή δεν ήταν η πιο σημαντική μεταξύ των βασιλικών οικογενειών της Βρετανίας και της Ιαπωνίας, ούτε η πιο εξωφρενική –οι πρίγκιπες αγόρασαν μια μεταλλική τσαγιέρα και φλιτζάνια ως δώρο για τον πατέρα τους σε μια εκκολαπτόμενη τουριστική αγορά– αλλά ήταν εμβληματική της μακράς και πολύπλοκης αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο χωρών. Ενώ βρίσκονταν στην Ιαπωνία, οι πρίγκιπες, ηλικίας μόλις 16 και 17 ετών, έκαναν τατουάζ στα χέρια τους: ένα ζευγάρι πελαργών για τον πρίγκιπα Αλβέρτο και ένας δράκος και μια τίγρη για τον μελλοντικό Γεώργιο Ε΄.

«Τα αντικείμενα αυτά είναι συνήθως διασκορπισμένα σε 15 διαφορετικές ιστορικές και βασιλικές κατοικίες. Οπότε το να τα φέρουμε μαζί και να τα δούμε ως σύνολο είναι κάτι το ιδιαίτερο».

«Τα τατουάζ ήταν μέρος της ναυτικής κουλτούρας και αποτελούσαν βρετανική αριστοκρατική μόδα στα τέλη του 19ου αιώνα», εξηγεί η Rachel Peat, επιμελήτρια της νέας έκθεσης «Japan: Courts and Culture», η οποία εγκαινιάστηκε στην Queen's Gallery. «Αλλά στην Ιαπωνία, το τατουάζ είχε πολύ διαφορετικές συνδηλώσεις. Υπήρξε τόσο σεβαστή μορφή τέχνης όσο και σε διάφορες περιόδους παράνομη στην ιαπωνική ιστορία, οπότε υπάρχει μια μυσταγωγία και σχεδόν κίνδυνος στο να κάνεις ένα τατουάζ, κάτι που μπορεί κάλλιστα να ήταν μέρος της γοητείας για τους τουρίστες».

Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Αυτές οι διακοσμητικές πορσελάνινες φιγούρες αντιπροσωπεύουν το έτος του λαγού και αντλούν από την ευρύτερη ανατολική μυθολογία για τους λαγούς ή τα κουνέλια που συνδέονται με το φεγγάρι και τις έννοιες της αθανασίας. Λειτουργούν επίσης ως θυμιατά, με τον καπνό να βγαίνει μέσα από τρύπες στα πέτρινα κούτσουρα πάνω στα οποία κάθονται οι λαγοί.

Η αίσθηση ότι υπάρχει κάτι μακρινό, επιθυμητό και δύσκολα προσβάσιμο υπήρξε βασικό μέρος της γοητείας που ασκούσε η Ιαπωνία στη Δύση. Αυτό αποδεικνύεται σε αυτή την πρώτη έκθεση που είναι αφιερωμένη σε έργα τέχνης της βασιλικής συλλογής από την Ιαπωνία, για την οποία οι αίθουσες της βασίλισσας έχουν ανασχεδιαστεί ειδικά. Αν και δεν πρόκειται για μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της ιαπωνικής τέχνης –δεν υπάρχει καλλιγραφία ή κιμονό και μόνο ένα γλυπτό μινιατούρα netsuke– αποκαλύπτει μια συναρπαστική ιστορία διπλωματίας, γούστου και εξουσίας μέσω της καλλιτεχνίας και της δεξιοτεχνίας.

Η πρώτη βασιλική επαφή έγινε το 1613, με την ανταλλαγή δώρων που περιλάμβανε ένα σύνολο πανοπλιών σαμουράι, λίγο πριν η Ιαπωνία απομονωθεί από τη δυτική επιρροή για περισσότερα από 200 χρόνια. Όχι ότι αυτό έβαλε τέλος στην έλξη για όλα τα ιαπωνικά πράγματα. Αν μη τι άλλο, το «κλείσιμο» της Ιαπωνίας έκανε τα προϊόντα της ακόμη πιο μοντέρνα και περιζήτητα και, μέσω Κινέζων και Ολλανδών εμπόρων, η βασιλική οικογένεια συνέχισε να δημιουργεί τη συλλογή της από προϊόντα πορσελάνης και λάκας, τα μυστικά κατασκευής των οποίων ήταν ακόμη άγνωστα στη Δύση. Η επανασύνδεση με την Ιαπωνία τον 19ο αιώνα προκάλεσε την ανανέωση των βασιλικών επισκέψεων και μια νέα εκτίμηση και κατανόηση της ιαπωνικής τέχνης στη Δύση, ενώ στις αρχές του 20ού αιώνα οι σχέσεις μεταξύ των χωρών ήταν θερμές. Η ρήξη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου επουλώθηκε τη δεκαετία του 1950 με ένα δώρο στέψης από τον αυτοκράτορα Χιροχίτο στη νέα τότε βασίλισσα της Βρετανίας Ελισάβετ Β’ και θεωρήθηκε ευρέως ως μια προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί η τέχνη για να συμβολίσει μια νέα εποχή συνεργασίας.

Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Κουτί καλλυντικών και κάλυμμα, περ. 1890-1905. Αυτό το ξύλινο κουτί, διακοσμημένο με μαύρη, χρυσή και ασημένια λάκα, ήταν το πρώτο διπλωματικό δώρο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που δόθηκε στη βασίλισσα από τον Hirohito, τον αυτοκράτορα Shōwa, με αφορμή τη στέψη της το 1953. Κατασκευάστηκε από τον Shirayama Shōsai, ο οποίος ήταν ένας από τους κορυφαίους καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής της λάκας στις αρχές του 20ού αιώνα. Εδώ έχει απεικονίσει έναν ερωδιό, του οποίου τα φτερά είναι ζωγραφισμένα με ασημένια λάκα, τονισμένα με χρυσές ραβδώσεις.

«Τα αντικείμενα αυτά είναι συνήθως διασκορπισμένα σε 15 διαφορετικές ιστορικές και βασιλικές κατοικίες», λέει η επιμελήτρια της έκθεσης. «Οπότε το να τα φέρουμε μαζί και να τα δούμε ως σύνολο είναι κάτι το ιδιαίτερο. Πολλά από τα αντικείμενα είναι δώρα που παραγγέλθηκαν απευθείας από την αυτοκρατορική οικογένεια και σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδιάστηκαν ακόμη και από την ίδια. Το αποτέλεσμα είναι έργα εξαιρετικής ποιότητας, αλλά και έργα που αποκαλύπτουν μια συναρπαστική ιστορία μιας διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης όχι μόνο μεταξύ των αυλών, αλλά και μεταξύ των πολιτισμών».

Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Αυτό το κομμάτι είναι έργο του Akatsuka Jitoku, ο οποίος έχει υπογράψει το όνομά του με χρυσή και κόκκινη λάκα στο εσωτερικό της δεξιάς πόρτας. Ο Jitoku, ένας από τους πιο καταξιωμένους καλλιτέχνες λάκκας της γενιάς του, ήταν διευθυντής της Ιαπωνικής Ένωσης Καλλιτεχνικής Τέχνης (Nihon kōgei bijutsu kyōkai) και έκανε πολλά για να προωθήσει την αναγνώριση της τέχνης της λάκας από την Αυτοκρατορική Ακαδημία Τέχνης, στην οποία εξελέγη μέλος το 1930. Η δουλειά του είχε μεγάλη ζήτηση για αυτοκρατορικά κομμάτια παρουσίασης και τα περίπου δώδεκα έργα του που είναι γνωστά σε συλλογές εκτός Ιαπωνίας σήμερα ήταν σχεδόν όλα επίσημα δώρα. Αυτό το φορητό ερμάριο επιλέχθηκε ως δώρο στέψης για τη βασίλισσα Μαρία από τον αυτοκράτορα Μέιτζι και την αυτοκράτειρα Σόκεν το 1911. Το αυτοκρατορικό έμβλημα χρυσάνθεμου (kikumon) εμφανίζεται στην κορυφή κοντά στη λαβή μεταφοράς, και οι κλειδαριές έχουν επίσης πόμολα από μπουμπούκια χρυσάνθεμου. Αυτή η περίοδος διακρινόταν από την πλούσια χρήση χρυσού για να προκαλεί την εντύπωση του ζεστού ηλιακού φωτός.
Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Μινιατούρα με συρτάρια c.1907 Μαύρη, χρυσή και ασημένια λάκα, με ένθετα από φίλντισι, κέρατο και κοχύλι, πάνω σε ξύλο.
Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Ζεύγος εξαγωνικών πορσελάνινων βάζων τύπου Kakiemon με καπάκια. Τα αγγεία αυτής της μορφής και αυτού του στυλ έγιναν γνωστά ως "αγγεία του Hampton Court" λόγω της στενής σύνδεσής τους με το παλάτι όπου η Μαρία Β' συγκέντρωσε μια μεγάλη και σημαντική συλλογή ιαπωνικής πορσελάνης. Κάθε ένα από αυτά είναι διακοσμημένο με γυναίκες και πουλιά σε στυλ Kakiemon με μπλε, πράσινο, κίτρινο και κόκκινο σμάλτο. Τα δύο βάζα είναι ασυνήθιστα ως "ταιριαστό" ζευγάρι - με σχέδια που είναι συμμετρικά όταν τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο. Η παρουσίαση της πορσελάνης σε ζεύγη με αυτόν τον τρόπο ήταν μια ευρωπαϊκή μόδα - τα διακοσμητικά, πανομοιότυπα ζεύγη ήταν σπάνια στην Ιαπωνία. Τα βάζα θα πρέπει να κατασκευάστηκαν ειδικά για εξαγωγή και είναι πιθανό να είχαν παραγγελθεί ειδικά μέσω των εργοστασίων της Arita. Κάθε εξαγωνικό σώμα δεν κατασκευάστηκε στον τροχό του κεραμέα, αλλά διαμορφώθηκε στο χέρι σε πλάκες και στη συνέχεια συναρμολογήθηκε, μια περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία. Η παραγωγή τέτοιων ειδών πολυτελείας ήταν τόσο απαιτητική σε εργασία που μετά τον δέκατο όγδοο αιώνα δεν κατασκευάζονταν πλέον.
Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Αυτός ο πίνακας σε πτυσσόμενο πανό του 1860 που απεικονίζει το όρος Φούτζι την άνοιξη είναι μέρος ενός ζευγαριού που στάλθηκε στη βασίλισσα Βικτώρια το 1860. Θεωρούνταν χαμένος, αλλά ανακαλύφθηκε ξανά κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για την έκθεση. Είναι κατασκευασμένος από μετάξι, με μεντεσέδες από χαρτί και φύλλα χρυσού, και είναι εξαιρετικά εύθραυστος. Τα πανό θεωρούνται πίνακες ζωγραφικής και όχι έπιπλα, και θα εκτίθενται σε επίπεδη θέση για να αναδεικνύεται καλύτερα το έργο των καλλιτεχνών. Ήταν από τα πρώτα διπλωματικά δώρα που έγιναν μετά το άνοιγμα της Ιαπωνίας στον κόσμο μετά από περισσότερα από 200 χρόνια απομόνωσης.
Μια έκθεση στην Queen's Gallery με πολύτιμα ιαπωνικά αντικείμενα που γοήτευαν πάντα τη Δύση Facebook Twitter
Αυτή η πανοπλία σαμουράι ήταν το πρώτο διπλωματικό δώρο της Ιαπωνίας προς τη Βρετανία. Στάλθηκε στον Ιάκωβο Α' το 1613 από τον Σογκούν Τοκουγκάουα Χιντετάντα, στρατιωτικό ηγεμόνα της Ιαπωνίας, μαζί με έγγραφο που επέτρεπε στους Βρετανούς να εμπορεύονται και να εγκαθίστανται εκεί. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό και δαπανηρό δώρο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από μεταξωτό κορδόνι που ενώνει μικρά σιδερένια κομμάτια για να δημιουργήσει ένα εύκαμπτο και ελαφρύ κάλυμμα. Ασυνήθιστα, η πανοπλία διατηρεί το αρχικό μπλε και κόκκινο μετάξι που επιβιώνει σπάνια, επειδή το υλικό είναι τόσο εύθραυστο και συχνά πρέπει να αντικαθίσταται. Το κράνος σε σχήμα κολοκύθας περιλαμβάνει μια υπερυψωμένη περιοχή στο πίσω μέρος για να φιλοξενήσει το χτένισμα των σαμουράι, με τα μαλλιά σε ουρά ή κότσο. Με τη φοβερή μάσκα του προσώπου της, η πανοπλία θυμίζει την αξιοπρεπή κουλτούρα της ελίτ των σαμουράι, οι οποίοι για περίπου 700 χρόνια κυβερνούσαν την Ιαπωνία για λογαριασμό της αυτοκρατορικής οικογένειας. Η πανοπλία συντηρήθηκε μαζί με άλλα 36 κομμάτια ιαπωνικών όπλων και πανοπλιών για την έκθεση στην Queen's Gallery, Buckingham Palace.
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ