Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας»

Ναταλία Γεράκη, Απόστολος Παληός «Απόσταγμα Ρωσίας» Facebook Twitter
0

Οι δύο σημαντικοί έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή παρουσία, θα ερμηνεύσουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα που σκιαγραφεί μουσικά τη ρωσική ρομαντική και σοβιετική εποχή μέσα από αριστουργήματα των Τσαϊκόφσκι, Ραχμάνινοφ, Στραβίνσκι, Χατσατουριάν, Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ, Σνίτκε και Προκόφιεφ Η συναυλία, που  έχει τίτλο «Απόσταγμα Ρωσίας», σηματοδοτεί την έναρξη των φετινών εκδηλώσεων του Κύκλου Μουσικής Δωματίου «Από τη Ρωσία με αγάπη».

Το πρόγραμμα αρχίζει με τη Σουίτα σε παλαιό ύφος, έργο 80 (1972) του Άλφρεντ Σνίτκε (1934-1998), του μεγαλύτερου ρώσου συνθέτη από την εποχή του Σοστάκοβιτς. Στη συνέχεια θα ακουστεί «Ο κορυδαλλός» (1840) από τον κύκλο τραγουδιών Αποχαιρετισμός στην Αγία Πετρούπολη των Γκλίνκα-Μπαλάκιρεφ σε εκδοχή για σόλο πιάνο. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει επίσης ένα απόσπασμα της όπερας «Το αηδόνι» (1914) του Ίγκορ Στραβίνσκι (1882-1971), που βασίζεται στο διάσημο παραμύθι Το αηδόνι του αυτοκράτορα του Άντερσεν.  Το πρώτο μέρος ολοκληρώνεται με τρία έργα του αρμενικής καταγωγής Αράμ Χατσατουριάν (1903-1978), σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο: το Βαλς από τη σκηνική μουσική Μασκαράτα (1941), το Adagio του Σπάρτακου και της Φρυγίας από το δημοφιλέστατο μπαλέτο Σπάρτακος (1954) και τον περίφημο Χορό των σπαθιών από το μπαλέτο Γκαϊανέ (1942).

Το δεύτερο μέρος της συναυλίας αποτελείται από έργα Ραχμάνινοφ, Τσαϊκόφσκι και Προκόφιεφ. Το πρώτο έργο, η Ελεγεία για πιάνο σε μι ύφεση ελάσσονα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), που είναι και το εναρκτήριο του πιανιστικού κύκλου Πέντε κομμάτια-φαντασίες, έργο 3 αρ.1 (1892). Η δεύτερη σύνθεση είναι η δημοφιλής Άρια του Λιένσκυ «Πού έχετε χαθεί μέρες χρυσές της άνοιξης μου;» από τη διάσημη όπερα Ευγένιος Ονιέγκιν, έργο 24 (1879) του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) σε μεταγραφή για φλάουτο και πιάνο. Η βραδιά θα κλείσει με ένα από τα προσφιλέστερα έργα μουσικής δωματίου του 20ού αιώνα, την αριστουργηματική Σονάτα αρ. 2 για φλάουτο και πιάνο σε ρε μείζονα, έργο 94 του Σεργκέι Προκόφιεφ (1891-1953) που γράφτηκε το 1943.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ