ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Σωτήρης Τσαφούλιας: Η δεύτερη σκηνοθεσία του στο θέατρο

Σωτήρης Τσαφούλιας: Έτερος Εγώ και η δεύτερη σκηνοθεσία του στο θέατρο Facebook Twitter
Ο «Επισκέπτης» του Έρικ Εμάνουελ Σμιτ, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια.
0

«Οι κόρες μου είναι το μοναδικό έργο στη ζωή μου που δεν χρειάστηκε δεύτερο draft. Ήταν τέλειες από το πρώτο» έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξή του στη LIFO ο Σωτήρης Τσαφούλιας.

Ο τρίτος κύκλος της επιτυχημένης σειράς του «Έτερος Εγώ», με τον υπότιτλο «Νέμεσις», έκανε μόλις πρεμιέρα στην Cosmote TV.

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας την περασμένη θεατρική περίοδο πήρε το βάπτισμα του πυρός στη θεατρική σκηνοθεσία με τις «Αινιγματικές παραλλαγές» του Έρικ Εμάνουελ Σμιτ, με τον Γιάννη Μπεζο και τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.

Από την 1η Φεβρουαρίου σκηνοθετεί ακόμα ένα έργο του 63χρονου Αλσατικής καταγωγής Γάλλου συγγραφέα που θεωρείται από τους πιο σημαντικούς τις τελευταίες δεκαετίες και έργα του έχουν ανέβει στις σκηνές τριάντα τουλάχιστον χωρών, από την Ιαπωνία και την Ισπανία μέχρι τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.

«Επέλεξα τον Έρικ Εμάνουελ Σμιτ γιατί είναι ένας συγγραφέας που καταπιάνεται με διαχρονικά και πανανθρώπινα θέματα που αφορούν ανθρώπινες αξίες. Τα εκφράζει με έναν φιλοσοφικό τρόπο, μία βαθιά ποιητική αφήγηση, κάνοντας πάντα μία πολύ προσιτή αναφορά σε όλα τα θέματα αυτά» λέει στη LIFO ο Σωτήρης Τσαφούλιας.

«Όταν διάβασα το έργο του Ερίκ Eμανουέλ Σμιτ  "Ο Επισκέπτης", μου ήρθε στο μυαλό μια φράση του Ευριπίδη. "Τι είναι Θεός; Τι μη Θεός; Και τι το ανάμεσα τους;"».

Όσο για το έργο που διάλεξε, τον «Επισκέπτη», μας μεταφέρει στη Βιέννη, το 1938.

Οι Ναζί έχουν εισβάλει στην Αυστρία και καταδιώκουν τους Εβραίους. Ο Σίγκμουντ Φρόιντ εξακολουθεί να πιστεύει στο μέλλον και αρνείται να φύγει. Αλλά αυτό το απόγευμα του Απριλίου, η Γκεστάπο συλλαμβάνει την κόρη του Άννα και την παίρνει για ανάκριση.

Ο Φρόιντ παραμένει μόνος και απελπισμένος, όταν, ξαφνικά, ένας άγνωστος μπαίνει από το παράθυρο και όσα ακολουθούν είναι μια αλληγορία για την ενσάρκωση του κακού, την ύπαρξη της αμφιβολίας, θεμελιώδους ζητήματος της ανθρώπινης σκέψης.

«Όταν διάβασα το έργο του Ερίκ Eμανουέλ Σμιτ  "Ο Επισκέπτης", μου ήρθε στο μυαλό μια φράση του Ευριπίδη. "Τι είναι Θεός; Τι μη Θεός; Και τι το ανάμεσα τους;"» λέει ο Σωτήρης Τσαφούλιας, που στο πρόσωπο των ναζί στην παράσταση βλέπει την έκφραση οποιουδήποτε είδους ολοκληρωτισμού ή φασισμού και στο πρόσωπο τον Εβραίων έχουμε όλες τις κατηγορίες-ομάδες ανθρώπων που βάλλονται τα τελευταία χρόνια: ομοφυλόφιλους, Ρομά, γυναίκες, καθετί δηλαδή που οι άνθρωποι με ολοκληρωτική σκέψη βλέπουν ως αντίπαλο και το δαιμονοποιούν.

Ο συγγραφέας Έρικ Εμάνουελ Σμιτ σε αυτό το φιλοσοφικό έργο ασχολείται με την πίστη του ανθρώπου σε αυτό που ονομάζουμε θείο. Ο Σμιτ στην προσπάθειά του να συνομιλήσει με τον Θεό, ως απόλυτο εκφραστή της πίστης, βάζει σε επίπεδο μυθοπλασίας τον Φρόιντ – το μεγαλύτερο υποστηρικτή του αντιθεϊσμού, να συναντηθεί μαζί του.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «Ο Επισκέπτης» εδώ.

Πολιτισμός
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM