Εθνικός κήρυξ 

Εθνικός κήρυξ  Facebook Twitter
Δεν θα μπορούσε να αποτελεί επίσημα εθνική συζήτηση –ή εθνικό διχασμό– η υπόθεση της ισονομίας των ομόφυλων ζευγαριών στον γάμο και την τεκνοθεσία, αν δεν συμμετείχε στην κουβέντα και ο εθνικός φιλόσοφος Στέλιος Ράμφος... Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ εθνική συζήτηση –ή εθνικό διχασμό– η υπόθεση της ισονομίας των ομόφυλων ζευγαριών στον γάμο και την τεκνοθεσία, αν δεν συμμετείχε στην κουβέντα και ο εθνικός φιλόσοφος (ή στοχαστής), όπως συχνά αποκαλείται στα ενημερωτικά μέσα ο Στέλιος Ράμφος, ο οποίος παρεμβαίνοντας ως από μηχανής θεός στο φλέγον ζήτημα, δήλωσε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο capital.gr ότι «το παιδί έχει ανάγκη μητέρας και πατέρα, και όχι ομοφύλων συζύγων, για να έχει μια σωστή και ξεκάθαρη εικόνα εαυτού, και όχι μια θολή εικόνα εαυτού επειδή τότε δεν θα μπορεί να εκτιμήσει τι πρέπει να κάνει και τι όχι… Ο  πατέρας και η μητέρα, ο μπαμπάς και η μαμά, είναι η καταστατική προϋπόθεση της κοινωνίας. Όχι ο μπαμπάς-μπαμπάς, ή η μαμά-μαμά ή ο γονέας 1- γονέας 2». 

Στην ίδια συνέντευξη δηλώνει επίσης ότι «τη θέση των γονιών την έχουν πάρει οι μηχανές, η τεχνολογία, τα τάμπλετ, τα κινητά, οι υπολογιστές…» και, όπως βαίνουν τα πράγματα, αναπόφευκτα «θα επιστρέψουμε σε μια ζωώδη κοινωνία, στη ζωώδη, πραγματικά και κυριολεκτικά, κατάσταση του ανθρώπου». 

Ο εχθρός είναι ο κοσμοπολιτισμός και ειδικότερα η «επικαιρότητα του διεθνούς συρμού», που σύμφωνα με τον κ. Ράμφο, παρέσυρε την πολιτεία σ’ αυτό το μέτρο.

Αν ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε, σα να βάζει υποψηφιότητα για το καστ του My Big Fat Greek Wedding, ότι το ραπ προέρχεται από την ελληνική λέξη «ραψωδία» (καμία σχέση), είναι ο πληθωρικός αλλά καλοπροαίρετος θείος που αυτοπροσκαλείται στο τραπέζι της νεολαίας, ο Στέλιος Ράμφος είναι ο δυσοίωνος παππούς που αφήνει κάθε τόσο το βιβλίο που διαβάζει προκειμένου να κοινοποιήσει στην ομήγυρη έναν νέο του στοχασμό. Και να ξιφουλκήσει ίσως εναντίον της λαίλαπας του δικαιωματισμού, αυτής της «ιδεολογίας αταβιστικού ισωτισμού», όπως είχε χαρακτηρίσει τον όρο σε άρθρο του στην «Καθημερινή» –πάλι με θέμα τα ομόφυλα ζευγάρια– τον περασμένο Σεπτέμβρη.

Ο εχθρός είναι ο κοσμοπολιτισμός και ειδικότερα η «επικαιρότητα του διεθνούς συρμού», που σύμφωνα με τον κ. Ράμφο, παρέσυρε την πολιτεία σ’ αυτό το μέτρο. 

Υποθέτω ότι ο ρόλος ενός «ταγού του έθνους» ευρείας αποδοχής, παρότι άτυπος τίτλος, μπορεί αντανακλαστικά να στρέψει κάποιον προς την παραδοσιοκρατία, την εσωστρέφεια και τον συντηρητισμό, είτε πρόκειται για «εθνικό στοχαστή», «εθνικό γλωσσολόγο» ή «εθνική ιστορικό» – ή μάλλον Δασκάλα, όπως η ίδια η κ. Μαρία Ευθυμίου έχει δηλώσει ότι θεωρεί τον εαυτό της, πάνω απ’ όλα.

Και πράγματι, για πάρα πολύ κόσμο, είναι η Δασκάλα – της ιστορίας και της πατριδογνωσίας, παρότι σε κάποιες δηλώσεις της δεν φαίνεται να έχει σε μεγάλη εκτίμηση το μαθητικό κοινό. «Πριν από 40 χρόνια οι μαθητές Δημοτικού ήξεραν περισσότερα από τους απόφοιτους Λυκείου σήμερα» είχε πει προ καιρού προκαλώντας εκατοντάδες χιλιάδες νεύματα συγκατάβασης ανά την επικράτεια.

Μόνο που τα ίδια θυμάμαι να λένε και πριν από σαράντα χρόνια που τελείωσα το Δημοτικό. Δεν θυμάμαι τι ήξερα τότε (σίγουρα ξέραμε πιο πολλούς οπλαρχηγούς), αυτό που θυμάμαι κυρίως είναι το ξύλο που τρώγαμε ακόμα από τους δασκάλους, συστηματικά και με τον νόμο. Εκεί να δεις «θολή εικόνα εαυτού», όχι αστεία.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ