Σήμερα το πρώτο ταξίδι του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο

Σήμερα το παρθενικό ταξίδι του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο Facebook Twitter
Φωτ.: Royal Caribbean Cruises
0

Έτοιμο για το πρώτο του ταξίδι είναι σήμερα το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, την ώρα που πλήθος περιβαλλοντικών οργανώσεων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

Το Icon of the Seas της Royal Caribbean International ξεκινά σήμερα το ταξίδι του από το Μαϊάμι με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα, εκμεταλλευόμενο την αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων. Οι ανησυχίες των περιβαλλοντικών οργανώσεων αφορούν τόσο το συγκεκριμένο όσο και τα επόμενα τέτοιου είδους κρουαζιερόπλοια που θα ακολουθήσουν, σχετικά με την κίνησή τους η οποία πραγματοποιείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο πιθανότατα θα διαρρεύσει μεγάλες ποσότητες μεθανίου στην ατμόσφαιρα.

Αναλυτικότερα, το Icon of the Seas είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο το οποίο καίγεται πιο καθαρά από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα, αλλά ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους για τις εκπομπές μεθανίου. Οι περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι η διαρροή μεθανίου από τις μηχανές του πλοίου αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για το κλίμα λόγω των βραχυπρόθεσμων βλαβερών επιπτώσεών του.

Σχετικά με την αύξηση της θερμοκρασίας, το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο σε βάθος 20 ετών από το διοξείδιο του άνθρακα, γεγονός που καθιστά τη μείωση των εκπομπών αυτών βασική προϋπόθεση για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη. Τα κρουαζιερόπλοια όπως το Icon of the Seas χρησιμοποιούν κινητήρες χαμηλής πίεσης, διπλού καυσίμου, οι οποίοι διαρρέουν μεθάνιο στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας καύσης, φαινόμενο γνωστό ως «ολίσθηση μεθανίου», σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του κλάδου. Υπάρχουν δύο άλλου τύπου μηχανές που χρησιμοποιούνται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά είναι πολύ ψηλές για να χωρέσουν σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Η Royal Caribbean η οποία είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου, υποστηρίζει ότι το Icon of the Seas είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ό,τι απαιτεί ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας της ναυτιλίας, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO). Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τα 54 πλοία που αναμένεται να κατασκευαστούν  από τώρα μέχρι και τον  Δεκέμβριο του 2028, το 63% τους αναμένεται να τροφοδοτείται με αυτό τον τρόπο, την ώρα που αυτή την στιγμή στον κόσμο το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων που ταξιδεύουν τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ

Περιβάλλον
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP16: Περισσότερες από τις μισές χώρες αδιαφορούν για τις δεσμεύσεις για το περιβάλλον

Περιβάλλον / COP16: Περισσότερες από τις μισές χώρες αδιαφορούν για τις δεσμεύσεις για το περιβάλλον

Από τα 137 που έχουν υποβάλει σχέδιο, 70 κράτη δεν περιλαμβάνουν προτάσεις για την προστασία του 30% της γης και της θάλασσας τους και τα 10 δεν ξεκαθαρίζουν αν θα το κάνουν ή όχι
LIFO NEWSROOM
ΥΠΕΝ: «θα γκρεμιστούν τα αυθαίρετα που κτίζονται στη Μύκονο»

Περιβάλλον / ΥΠΕΝ: «θα γκρεμιστούν τα αυθαίρετα που κτίζονται στη Μύκονο»

Ο υπουργός κατέληξε επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει πλήρως μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια, διαμορφώνοντας ένα σαφές πλαίσιο για το πού επιτρέπεται και πού απαγορεύεται η δόμηση
LIFO NEWSROOM
Συμφωνία του Παρισιού: Μόνο 13 από τις 195 χώρες τήρησαν την προθεσμία του ΟΗΕ για νέους κλιματικούς στόχους

Περιβάλλον / Συμφωνία του Παρισιού: Μόνο 13 από τις 195 χώρες τήρησαν την προθεσμία του ΟΗΕ για νέους κλιματικούς στόχους

Η Συμφωνία του Παρισιού, που υπογράφηκε το 2015, δεσμεύει τις χώρες να διατηρήσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από τους 1,5°C σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα
LIFO NEWSROOM