Τρεις φορές πάνω οι τιμές από το χωράφι στο «ράφι»- 240% ακριβότερο το μαρούλι

Τρεις φορές πάνω οι τιμές από το χωράφι στο «ράφι»- 240% ακριβότερο το μαρούλι Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Έως και τρεις φορές ακριβότερα φτάνουν στους καταναλωτές τα φρούτα και τα λαχανικά, συγκριτικά με την τιμή που πουλάει ο παραγωγός. 

Με υψηλό διψήφιο ρυθμό της τάξεως του 15% εξακολουθούν να «τρέχουν» οι ανατιμήσεις σε φρούτα και λαχανικά, παρά το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής έχει μειωθεί σε ετήσια βάση κατά 5,2%. Ακράδαντο παράδειγμα για την ακρίβεια είναι τα κολοκυθάκια, που ενώ φεύγουν από τους παραγωγούς στα 80 λεπτά το κιλό, ο καταναλωτής καταλήγει να τα πληρώνει ακόμη και 2,4 ευρώ.

Οι ντομάτες φεύγουν από το χωράφι στα 80 λεπτά το κιλό, στην χονδρική πωλούνται στα 1,3 ευρώ και φτάνουν στο ράφι στα 2 ευρώ το κιλό, με την «ψαλίδα» να διαμορφώνεται στο 152,5%. Κατά 240% ακριβότερα σε σχέση με την τιμή παραγωγού αγοράζουν οι καταναλωτές το μαρούλι, το οποίο ξεκινά τη «διαδρομή» του από τα 20 λεπτά το τεμάχιο, διατίθεται στη χονδρική στα 35 λεπτά και στη λιανική η τιμή του αγγίζει τα 68 λεπτά.

Το 160% φτάνει η ψαλίδα των τιμών στο μπρόκολο, με τον παραγωγό να πουλάει το προϊόν στο 1 ευρώ το κιλό και οι καταναλωτές να το αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ στα 2,6 ευρώ το κιλό. Αντίστοιχα, τα μήλα στάρκιν φεύγουν από το χωράφι στα 60 λεπτά το κιλό, φτάνουν στη χονδρική στα 1,10 ευρώ και στα ράφια κοστίζουν 1,45 ευρώ το κιλό.

Πέρα από τη μειωμένη παραγωγή λόγω της κλιματικής κρίσης, οι παραγωγοί καταγγέλλουν κερδοσκοπικά παιχνίδια από τους μεσάζοντες, οι οποίοι «φουσκώνουν» τις τιμές για τον τελικό καταναλωτή.

«Ο λόγος που βλέπουμε αυτή τη σταθερότητα υψηλών τιμών έχει να κάνει με τη σημαντική ανεπάρκεια αυτών των προϊόντων και γι’ αυτό το λόγο η αύξηση της τιμής αντανακλά την έλλειψη ποσοτήτων διαθέσιμων στην αγορά» τονίζει ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος.


 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM
Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων

Οικονομία / Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων

Θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά συνολικά στα στοιχεία των ακινήτων της χώρας
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων - Βήμα βήμα η διαδικασία

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων - Βήμα βήμα η διαδικασία

Ποιοι δικαιούνται voucher μέχρι και 600 ευρώ - Τι προβλέπεται για συνταξιούχους, τρίτεκνους και πολύτεκνους, μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία και γονείς τέκνων με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο

Οικονομία / Προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο

Η προκήρυξη όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής της σχετικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για περιοχές της Πελοποννήσου από τις εταιρείες Chevron και HELLENiQ Energy
LIFO NEWSROOM