Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται οι σαρωτές πινακίδων σε διόδια, λιμάνια και εθνικές οδούς

Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται οι σαρωτές πινακίδων σε διόδια, λιμάνια και εθνικές οδούς Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Με την βοήθεια της τεχνολογίας η ΑΑΔΕ θα προσπαθήσει να εντοπίσει οχήματα τα οποία, ενώ έχουν τεθεί σε καθεστώς ακινησίας, και ως εκ τούτου δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Θα επιστρατευθούν σαρωτές πινακίδων στα διόδια ή σε άλλα σημεία του οδικού δικτύου για τον εντοπισμό των οχημάτων. Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ορίζει ως αρμόδια για τη διενέργεια ελέγχου όργανα, τις φορολογικές και τελωνειακές Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε). Ο έλεγχος δύναται να διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την Α.Α.Δ.Ε., με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων. Τα όργανα ελέγχου δύνανται να εντοπίζουν οχήματα που, ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία, ανευρίσκονται να κυκλοφορούν ή να έχουν κυκλοφορήσει, μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για τη σάρωση πινακίδων, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.

Για όσους εντοπιστούν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα τα οποία έχουν δηλωθεί σε κατάσταση ακινησίας ή ακόμα και εάν έχουν παρκάρει σε διαφορετικό σημείο από αυτό που έχει δηλωθεί, το νομοσχέδιο προβλέπει πρόστιμο 10.000 ευρώ ( όπως ισχύει ήδη). Σε περίπτωση που η ίδια παράβαση εντοπιστεί εκ νέου εντός τριετίας, το πρόστιμο εκτοξεύεται σε 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από τριετή αφαίρεση διπλώματος του ιδιοκτήτη του οχήματος ενώ για τον εντοπισμό των παραβατών «επιστρατεύονται» οι σαρωτές πινακίδων.

Κάθε χρόνο περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα μπαίνουν σε ακινησία με ψηφιακή κατάθεση πινακίδων, με χιλιάδες ιδιοκτήτες να επιλέγουν στη συνέχεια την ανάκτησή τους με την καταβολή τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι έστω και μια μέρα παραπάνω να κυκλοφορήσει το όχημα του οποίου οι πινακίδες έχουν ανακτηθεί για παράδειγμα για ένα μήνα, επιβάλλεται το πρόστιμο των 10.000 ευρώ, το οποίο, υπό προϋποθέσεις μπορεί να εκτοξευτεί ακόμα και στις 30.000 ευρώ με παράλληλη αφαίρεση διπλώματος.

Οι νέες διατάξεις ορίζουν ότι:

  • Για όχημα, για το οποίο έχει δηλωθεί ακινησία, εάν εντοπισθεί στο πλαίσιο ελέγχων, είτε διερχόμενο, είτε σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, πέραν των τελών κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής αυτών και διοικητικό πρόστιμο ίσο με 10.000 ευρώ.
  • Το διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος και, σε περίπτωση συνιδιοκτητών, στον συνιδιοκτήτη που αρχικά υπέβαλε το αίτημα θέσης του οχήματος σε ακινησία.
  • Σε περίπτωση υποτροπής, το διοικητικό πρόστιμο τριπλασιάζεται και, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για 3 έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Η υποτροπή συνίσταται στην εκ νέου διάπραξη της παράβασης από τον ίδιο ιδιοκτήτη ή κάτοχο, εντός πενταετίας από την κοινοποίηση της αρχικής πράξης επιβολής του διοικητικού προστίμου, για το ίδιο όχημα. Για την αφαίρεση του διπλώματος ενημερώνεται η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  • Όταν πρόκειται να διαγραφεί όχημα που βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, λόγω παράδοσής του προς ολική καταστροφή με ανακύκλωση στα ειδικώς προς τούτο εξουσιοδοτημένα κέντρα ή με σκοπό την εξαγωγή του, δεν αίρεται η ακινησία, τα δε στοιχεία κυκλοφορίας του, άδεια και πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας διαβιβάζονται από την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης, μετά από αίτηση του κατόχου ή ιδιοκτήτη αυτού, στην αρμόδια Διεύθυνση Υποδομών και Μεταφορών της οικείας Περιφέρειας ή παραδίδονται από τον ίδιο τον κάτοχο ή ιδιοκτήτη του προς διαγραφή οχήματος, εφόσον τα στοιχεία κυκλοφορίας βρίσκονται στην κατοχή του λόγω θέσης του οχήματος σε ακινησία ηλεκτρονικά. Σε κάθε περίπτωση, δεν επέρχεται διαγραφή οχήματος από το Μητρώο Οχημάτων, λόγω εξαγωγής του, επανεξαγωγής του ή μεταφοράς του εκτός της χώρας, εφόσον δεν καταβληθούν προηγουμένως τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και πρόστιμα από τον τελευταίο κάτοχο ή ιδιοκτήτη του και δεν βεβαιωθεί η εξαγωγή του, επανεξαγωγή του ή μεταφορά του εκτός της χώρας.
  • Αυτοκίνητο όχημα, το οποίο κατά τον χρόνο του θανάτου του ιδιοκτήτη του βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας, δύναται να διαγραφεί από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν αιτήματος των νόμιμων κληρονόμων, εφόσον παραδοθεί από αυτούς προς ολική καταστροφή με ανακύκλωση στα ειδικώς προς τούτο εξουσιοδοτημένα κέντρα. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται οι κληρονόμοι να έχουν μεταβιβάσει το όχημα στο όνομά τους.
Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο espresso στα €4,5 δοκιμάζει την υπομονή των καταναλωτών» προειδοποιεί κορυφαία εταιρεία καφέ

Οικονομία / «Ο espresso στα €4,5 δοκιμάζει την υπομονή των καταναλωτών» προειδοποιεί κορυφαία εταιρεία καφέ

Η πίεση από τις αγορές και η εμπορική σύγκρουση ΗΠΑ-ΕΕ, με την κλιματική κρίση να επηρεάζει πλέον την αγροτική παραγωγή, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τον κλάδο του καφέ διεθνώς
LIFO NEWSROOM
«Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετέχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Οικονομία / «Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμμετέχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Το Σάββατο, 12 Απριλίου και ώρα 10:30, ο επικεφαλής του Γραφείου του ΕΚ στην Ελλάδα, κ. Κωνσταντίνος Τσουτσοπλίδης  θα συντονίσει συζήτηση με το καθόλα επίκαιρο θέμα «Παγκόσμια τάξη βάσει κανόνων ή εξουσίας: Η άποψη της ΕΕ» (Rules or Power-Based World Order: the EU view).
LIFO NEWSROOM
Δισεκατομμυριούχος υποστηρικτής του Τραμπ προειδοποιεί για «οικονομικό πυρηνικό χειμώνα» λόγω δασμών

Διεθνή / Δισεκατομμυριούχος υποστηρικτής του Τραμπ προειδοποιεί για «οικονομικό πυρηνικό χειμώνα» λόγω δασμών

Οταν οι αγορές καταρρέουν, προειδοποίησε ο Μπλιν Άκμαν, οι νέες επενδύσεις σταματούν, οι καταναλωτές σταματούν να ξοδεύουν και οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιορίσουν τις επενδύσεις και να απολύσουν εργαζόμενους
LIFO NEWSROOM