Το matchmaking, μια πρακτική που έχει ρίζες αιώνων, επιστρέφει δυναμικά στην εποχή των dating apps, χάρη σε νέες εφαρμογές που συνδυάζουν την κοινωνική διάδραση με την τεχνολογία.
Με τη «κόπωση του swipe» να πλήττει τους χρήστες των παραδοσιακών εφαρμογών, startups όπως το Sitch και το Cheers, καθώς και λειτουργίες matchmaking από μεγαλύτερες πλατφόρμες, όπως το Facebook Dating, υπόσχονται μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση.
Η τάση να συμμετέχουν φίλοι και οικογένεια στην αναζήτηση συντρόφου αναπτύσσεται μέσα από εφαρμογές όπως το Loop και το Arrange. Στο Loop, που ιδρύθηκε από τα αδέρφια Ζάκερ, οι χρήστες μπορούν να αναθέσουν το matchmaking σε φίλους ή ακόμη και σε επαγγελματίες προξενητές. Αντίστοιχα, το Arrange επιτρέπει σε έναν «scout», όπως ένας φίλος ή μέλος της οικογένειας, να εξετάζει πιθανές γνωριμίες για λογαριασμό του χρήστη.
«Οι περισσότερες σχέσεις μου ξεκίνησαν από φίλους που με σύστησαν σε κάποιον», λέει ο Ραμ Τσιριμουντζ, συνιδρυτής του Arrange, υπογραμμίζοντας την αυθεντικότητα αυτής της προσέγγισης.
Η εφαρμογή Cheers, από τον πρώην μηχανικό του Instagram, Σαχίλ Αχούτζα, συνδυάζει στοιχεία dating και κοινωνικών μέσων, επιτρέποντας στους χρήστες να προτείνουν γνωριμίες μέσω κοινών φίλων ή να συμμετέχουν σε ομαδικές συνομιλίες.
Η τεχνητή νοημοσύνη στο matchmaking
Εφαρμογές όπως το Sitch και το Amori αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουν το matchmaking πιο στοχευμένο. Στο Sitch, οι χρήστες απαντούν σε ερωτήσεις για τις αξίες και τα ενδιαφέροντά τους, ενώ η AI δημιουργεί «setups» μεταξύ χρηστών με συμβατότητα. Η υπηρεσία κοστίζει $150 για τρεις γνωριμίες.
Το Amori, που παρέχει ήδη συμβουλές για dating μέσω εικονικών χαρακτήρων, σχεδιάζει να επεκταθεί στο matchmaking με τη βοήθεια ενός AI προπονητή σχέσεων.
Θα πετύχουν οι νέες εφαρμογές;
Παρά τις καινοτομίες, οι επαγγελματίες προξενητές, όπως ο Νικ Ρόζεν, επισημαίνουν ότι η επιτυχία του matchmaking εξαρτάται από τη βαθιά γνώση του ατόμου, κάτι που οι φίλοι ή η AI ίσως να μην μπορούν να παρέχουν πλήρως.
«Οι φίλοι μπορεί να ξεκινήσουν με ενθουσιασμό, αλλά η εξαντλητική διαδικασία του να βοηθήσεις κάποιον να βρει την αγάπη μπορεί να τους αποθαρρύνει», σημειώνει ο Ρόζεν, υπογραμμίζοντας την ανάγκη οι matchmakers να προσαρμοστούν στις σύγχρονες απαιτήσεις μέσω τεχνολογικών εργαλείων.
Το μέλλον του matchmaking φαίνεται να συνδυάζει την παράδοση και την τεχνολογία, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για όσους αναζητούν τον έρωτα στην ψηφιακή εποχή.
Με πληροφορίες από Business Insider