Το κόστος των πτήσεων από τη Γαλλία αυξάνεται καθώς η κυβέρνηση υπερδιπλασιάζει τον αεροπορικό φόρο

Το κόστος των πτήσεων από τη Γαλλία αυξάνεται καθώς η κυβέρνηση υπερδιπλασιάζει τον αεροπορικό φόρο Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: EPA
0

Από τον επόμενο μήνα, η τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων από τη Γαλλία αναμένεται να αυξηθεί, καθώς η γαλλική κυβέρνηση προχωρά σε υπερδιπλασιασμό του «φόρου αλληλεγγύης» στις πτήσεις.

Η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η αύξηση του φόρου είναι δίκαιη τόσο για οικολογικούς όσο και για δημοσιονομικούς λόγους, ωστόσο επικριτές τονίζουν ότι θα πλήξει την ανταγωνιστικότητα της χώρας στον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη. Οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να μετακυλήσουν το κόστος στους επιβάτες, ενώ η Air France εκτιμά ότι η αύξηση θα της κοστίσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε μια περίοδο ανάκαμψης από τις απώλειες της πανδημίας. Παράλληλα, η Ryanair έχει απειλήσει με μείωση των πτήσεων από και προς τα γαλλικά αεροδρόμια.

Το μέτρο περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του 2025, τον οποίο η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Φρανσουά Μπαϊρού επέβαλε μέσω διαδικασίας «παράκαμψης» του κοινοβουλίου, χωρίς ψηφοφορία.

Συγκεκριμένα, ο φόρος για τις πτήσεις εντός Γαλλίας ή της Ευρώπης στην οικονομική θέση θα αυξηθεί από 2,63 ευρώ σε 7,40 ευρώ, για τις μεσαίων αποστάσεων πτήσεις στα 15 ευρώ και για τις μακρινών αποστάσεων (άνω των 5.500 χλμ.) στα 40 ευρώ. Στα εισιτήρια πρώτης θέσης και διακεκριμένης θέσης, ο φόρος θα διαμορφωθεί στα 30 ευρώ για τις σύντομες διαδρομές, στα 80 ευρώ για τις μεσαίες και στα 120 ευρώ για τις μακρινές. Ιδιωτικά τζετ θα επιβαρυνθούν με φόρο από 220 έως 2.100 ευρώ. Οι πτήσεις προς την Κορσική και τα υπερπόντια εδάφη της Γαλλίας εξαιρούνται από την αύξηση του φόρου.

Η νέα φορολόγηση, γνωστή και ως «φόρος αεροπορικού εισιτηρίου αλληλεγγύης» ή «φόρος Σιράκ», αναμένεται να αποφέρει έσοδα σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως. Ο συγκεκριμένος φόρος εισήχθη το 2006 από τον τότε πρόεδρο Ζακ Σιράκ για τη χρηματοδότηση διεθνών προγραμμάτων ανθρωπιστικής βοήθειας.

Η υπουργός Δημόσιων Λογαριασμών, Αμελί ντε Μονσαλέν, δήλωσε ότι το μέτρο «εξασφαλίζει φορολογική και οικολογική δικαιοσύνη», προσθέτοντας ότι το 20% των πολιτών με τα υψηλότερα εισοδήματα ευθύνεται για περισσότερο από το ήμισυ των δαπανών στις αερομεταφορές.

Ωστόσο, ο γενικός διευθυντής της Air France-KLM, Μπενζαμέν Σμιθ, χαρακτήρισε την αύξηση «ανεύθυνη» και τόνισε ότι «η Γαλλία είναι ήδη η χώρα με τη μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση στις αερομεταφορές στην Ευρώπη». Προειδοποίησε ότι το μέτρο ενέχει τον κίνδυνο «να μεταφερθούν τα οικονομικά οφέλη των αερομεταφορών σε άλλες χώρες».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, απείλησε με μείωση της παρουσίας της εταιρείας στη Γαλλία, δηλώνοντας ότι «η Γαλλία είναι ήδη χώρα υψηλής φορολογίας και αν αυξήσει ακόμη περισσότερο τους ήδη υψηλούς φόρους, πιθανότατα θα μειώσουμε τη δυναμικότητά μας εκεί».

Η απόφαση της Γαλλίας να αυξήσει τη φορολογία στις αερομεταφορές έρχεται σε αντίθεση με τη γενικότερη τάση στην Ευρώπη, με τον Ο’Λίρι να επισημαίνει ότι «η υπερφορολόγηση των αεροπορικών εισιτηρίων δεν θα καταστήσει την Ευρώπη πιο αποδοτική ή ανταγωνιστική».

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουν να μας εξαλείψουν»: Δύο έφηβες τρανς αθλήτριες αμφισβητούν το διάταγμα Τραμπ για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα

Διεθνή / «Θέλουν να μας εξαλείψουν»: Δύο έφηβες τρανς αθλήτριες αμφισβητούν το διάταγμα Τραμπ για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα

Μια αγωγή φαίνεται να είναι η πρώτη αμφισβήτηση της συνταγματικότητας ενός εκτελεστικού διατάγματος που αποκλείει τους τρανς αθλητές από τις ομάδες κοριτσιών και γυναικών
LIFO NEWSROOM
Η γερμανική ακροδεξιά θέλει να συμμαχήσει με τον Όρμπαν για «να διαλύσει την ΕΕ από μέσα»

Διεθνή / Η γερμανική ακροδεξιά θέλει να συμμαχήσει με τον Όρμπαν για «να διαλύσει την ΕΕ από μέσα»

«Το AfD θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Ουγγαρίας, του μεγάλου μας προτύπου, εφόσον συμμετάσχουμε στην κυβέρνηση» δήλωσε η Βάιντελ, ενόψει των ομοσπονδιακών εκλογών της Γερμανίας στις 23 Φεβρουαρίου
LIFO NEWSROOM