Εθνική Πινακοθήκη: Απομακρύνθηκαν από το δάπεδο τα έργα που βανδάλισε ο βουλευτής της Νίκης

Εθνική Πινακοθήκη: Απομακρύνθηκαν από το δάπεδο τα έργα που βανδάλισε ο βουλευτής της Νίκης Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που βανδάλισε ο βουλευτής του κόμματος «Νίκη», Νίκος Παπαδόπουλος παρέμειναν για τα επόμενα εικοσιτετράωρα στο δάπεδο του χώρου της έκθεσης, στην Εθνική Πινακοθήκη.

Μετά το περιστατικό, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, σε συνεννόηση με τον καλλιτέχνη, αποφάσισε να διατηρήσει ορατά τα ίχνη της επίθεσης.

Ωστόσο, με νέα ανακοίνωση που εξέδωσε η Εθνική Πινακοθήκη, ενημέρωσε, πως με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» που έγινε στόχος από τον βουλευτή, τα βανδαλισμένα έργα δεν βρίσκονται πια στο δάπεδο.

Αναλυτικά,  η ανακοίνωση γράφει: Σας ενημερώνουμε ότι με γνώμονα την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών, καθώς και την αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας, τα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη τα οποία παρουσιάζονταν στην έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» απομακρύνθηκαν από το δάπεδο με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη.

Η στιγμή του βανδαλισμού από τον Νίκο Παπαδόπουλο

Η στιγμή καταγράφηκε σε βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας του χώρου. 

Ο βουλευτής φαίνεται να εισέρχεται στον χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης όπου εκτίθενται τα έργα της «Σαγήνης του Αλλόκοτου», συνοδευόμενος από έναν ακόμη άνδρα, ενώ στο δωμάτιο βρισκόταν μία γυναίκα, πιθανότατα εργαζόμενη στην Εθνική Πινακοθήκη, που φαίνεται να παρατηρεί τους πίνακες. Ξαφνικά, ο βουλευτής αρπάζει έργα που ήταν κρεμασμένα στον τοίχο και τα πετά με μανία στο πάτωμα, ενώ ο άνδρας που τον συνόδευε, ορμά κι αυτός και πετάει έναν πίνακα στο έδαφος. Η γυναίκα επιχειρεί να τον σταματήσει, ενώ σπεύδει και μία εργαζόμενη στην ασφάλεια της Πινακοθήκης, που επίσης επιχειρεί να τον εμποδίσει. Ο βουλευτής επιστρέφει και πετάει με ορμή στο έδαφος έναν τέταρτο πίνακα, ενώ ο συνοδός του κλωτσάει ένα από τα έργα που βρισκόταν στο πάτωμα πριν οδηγηθούν όλοι εκτός της αίθουσας.

Μετά το περιστατικό, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, σε συνεννόηση με τον καλλιτέχνη, αποφάσισε να διατηρήσει ορατά τα ίχνη της επίθεσης.

Οι τέσσερις πίνακες του Κατσαδιώτη παραμένουν στο δάπεδο, με δύο εξ αυτών να έχουν τις γυάλινες προθήκες σπασμένες. Όπως αναφέρεται σε συνοδευτικό κείμενο που εκτίθεται πλέον στον χώρο – και έχει μεταφραστεί και στα αγγλικά – η επιλογή αυτή δεν αποτελεί παράλειψη αποκατάστασης, αλλά συνειδητή απόφαση που επιδιώκει να αναδείξει τη βία ως κοινωνικό σύμπτωμα.

Το μεσημέρι, μια ομάδα υπέρμαχων της ελευθερίας της τέχνης ανάρτησαν πανό, αναφέροντας ότι «Η ελευθερία της τέχνης είναι αδιαπραγμάτευτη». Λίγη ώρα μετά την προγραμματισμένη συγκέντρωσή τους, στο σημείο έφτασαν μερικές δεκάδες υπερορθόδοξων, οι οποίοι τους επιτέθηκαν λεκτικά, ενώ έφτασαν ως την είσοδο της Πινακοθήκης, προσπαθώντας να εισέλθουν εντός του κτιρίου, ωστόσο οι αστυνομικοί δεν τους το επέτρεψαν.

Παράλληλα, οι αρχές εξετάζουν το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης, προκειμένου να ταυτοποιήσουν το δεύτερο άτομο που συνόδευε τον βουλευτή κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Η αστυνομία συνεχίζει την προανακριτική διαδικασία, ενώ η υπόθεση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον καλλιτεχνικό και πολιτικό κόσμο.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε η θρυλική πρωτοπόρος της σύγχρονης μουσικής, Σοφία Γκουμπαϊντούλινα

Πολιτισμός / Πέθανε η θρυλική πρωτοπόρος της σύγχρονης μουσικής, Σοφία Γκουμπαϊντούλινα

Η μουσική της Γκουμπαϊντούλινα παραμένει ένα σύμβολο ελευθερίας, δημιουργικότητας και πνευματικής αναζήτησης, εμπνέοντας γενιές συνθετών και μουσικόφιλων σε όλο τον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Η ακρόπολη της Αμφίπολης φέρνει στο φως σημαντικά ευρήματα

Πολιτισμός / Η ακρόπολη της Αμφίπολης φέρνει στο φως σημαντικά ευρήματα

Η ανεύρεση ενός ανθρώπινου δοντιού από παιδί στην αρχή της εφηβείας, ενός ακέραιου μικρού ειδώλιου ταύρου με διαμπερή οπή στο σώμα του και μιας μικρής πήλινης ανάγλυφης κεφαλής του Ασκληπιού συγκαταλέγονται στα ευρήματα της περσινής ανασκαφής
LIFO NEWSROOM